Ik heb drie weken vakantie en een maand ouderschapsverlof achter mn zwangerschapsverlof geplakt. En nog voelt het niet als genoeg. Ik had me er op een of andere manier ook meer van voorgesteld. Dat ik meer zou doen, rustig me orienteren op de arbeidsmarkt voor een eventuele nieuwe baan, misschien wat freelance klusjes. Of creatief zijn, schilderen, films maken etc. Maar het komt er allemaal niet van. Ik heb zelfs nog geen serie gekeken, had gedacht daar zeker ruim tijd voor te hebben. Het is heerlijk om met mijn dochter bezig te zijn, dat is het niet. Maar ik had niet gedacht zo opgeslokt te worden door het alledaagse. Ik heb elke dag wel iets staan, bezoek, afspraken met arts, dietist, hypotheker, etc. En een zo'n activiteit is ruim voldoende om mijn dag te vullen en er moe van te zijn. Hoe moet dat in hemelsnaam wanneer ik weer ga werken?!? Mijn baas is op bezoek geweest, die wilde weten of ik dag 1 na mn verlof misschien naar spanje wilde om te presenteren op een conferentie. En een collega stuurde een bericht of ik volgende week niet toch al een workshop kon geven. Ik voel me nu al opgejaagd door werk en ik heb nog bijna een maand verlof te gaan!!! Voel me dus een beetje gevangen tussen twee vuren. Mijn eigen wens nog vanalles te doen, mijn behoefte om nog lekker bij mn dochter te zijn en het werk dat er alweer aankomt...
Ow bah... ik kan me voorstellen dat je je rot voelt.. ik herken het zeker wel. Mijn verlof vloog voorbij en je wordt door je kindje natuurlijk in een strak ritme gedrukt. De dagelijkse beslommeringen namen hier ook de overhand ipv al mijn crea bea plannetjes.. Hoeveel uren ga je weer werken? Ik werk alweer anderhalve maand en ben er eerlijk gezegd wel blij mee, kan mijn aandacht weer ergens anders op richten dan de kleine en het huishouden.
Misschien dat dat ook meespeelt. Ik ga nl fulltime werken, mijn man blijft thuis, hij is zzper en heeft niet zoveel werk op dit moment. Toen ik zwanger was leek dit ideaal, maar nu zou ik willen dat de rollen omgedraaid waren en ik lekker thuis kon blijven met mn dochter. Waarschijnlijk denk ik er weer anders over zodra ik begin. Maar nu ben ik er flink van in de war allemaal
Niet leuk inderdaad. Vind het eerlijk gezegd ook niet netjes dat ze je daar nu al mee 'lastig vallen'! Je bent toch nog niet aan het werk??
Heel rot dat je dat zo hebt. Een paar tips. Vaker proberen nee te zeggen tegen dingen, zoals je werk nu je nog vrij bent, en bezoek kun je ook weigeren. in een week om de dag activiteiten plannen, totdat je weer aan het werk gaat. dus maandag hypotheker, woensdag dietist, vrijdag huisarts of bezoek. Dan hou je lekker nog 2 door de weekse dagen om zelf te genieten. Gewoon in je agenda die dagen leeg houden, of vullen met leuke dingen, dinsdag de hele dag met mijn kleintje bezig zijn, donderdag schilderen. Dat zijn dan afspraken die je met je zelf maakt. mag toch ook! probeer er nog een beetje van te genieten die laatste periode! En als je weer gaat werken komt het allemaal ook wel goed. je raakt vanzelf in de nieuwe flow. ik werk zelf 4 dagen en ik heb nog genoeg tijd (svonds in t weekend) met de kleine om van hem te genieten.
Klinkt herkenbaar! Inmiddels werk ik alweer een paar weken en serieus, het lijkt wel of ik weer meer energie heb nu. Als je verlof hebt, dan lijkt het wel of alles wat ik doe in de laagste versnelling gaat. Ik doe zo rustig aan dat ik geen tijd meer heb voor de dingen die ik had willen doen. Bovendien vind ik het na mijn werkweek van drie dagen ook gewoon lekker om even energie bij te tanken door tussen de middag weer even op de bank een powernapje te doen als t mannetje ook slaapt. Ik denk zelf dat dit op een gegeven moment wel weer voorbij is, als je een nieuw ritme hebt gevonden. En als je je werk leuk vindt, dan kun je je daar ook weer helemaal in verliezen. Tijdens mijn verlof nam ik me ook van alles voor. Nou, ik heb hier nog tig ongelezen boeken liggen en het schilderij dat ik aan het maken was voor de babykamer is nog niet af... Aan de ene kant frustreert dit soms, aan de andere kant denk ik...komt wel weer een keer. Ik vind het ook belangrijk om mijn huis netjes te houden en dat doe ik nu ook tussen de bedrijven door. Ik had achter mijn zwangerschapsverlof ook nog drie weken vakantie geplakt en ja, dan gaan mensen je ineens weer mailen, want je komt tenslotte gauw terug. Maar meer dan dat hoefden ze ook niet van me te verwachten, ik bleef op de hoogte en daarmee was de kous af. Werken begon daadwerkelijk weer op mijn eerste dag. Dus probeer inderdaad een grens te stellen. Bijvoorbeeld wel al wat mails beantwoorden (maar let op dat ze dan niet op alles een reactie verwachten) maar niet meteen al naar het buitenland als je dat niet wilt!
Een wat late reactie, maar ik herken wat HappyRabbits zegt. Werken geeft energie! Op de avonden dat ik overdag heb gewerkt ben ik vaak actiever dan op mijn parttime-dagen!! Natuurlijk ben je ook moe (zeker in het begin), maar als je eenmaal in de 'flow' zit, gaat alles meer vanzelf! Geniet nog even van je verlof! En probeer niet te vaak je mail te checken
Herkenbaar hoor. En sluit me ook aan bij happyrabbits. Ik had nog wel 1 geluk: het kinderdagverblijf begon een week eerder als dat ik wer moest werken. Ik heb de kleine die 2 dagen ook lekker naar het kdv gebracht en ben toen echt even wat voor mezelf gaan doen. 2 dagen was nog te kort voor alles wat ik in m'n verlof had willen doen, maar het was lekker om weer even wat tijd voor mezelf te hebben. Meneertje werd wel vroeg door mij opgehaald die 2 dagen, maar het was een mooie oefeninf ook voor het wennen om niet de hele dag bij hem te zijn.
Dank voor alle reacties. Nu de deadline nadert zie ik er ook wat minder tegenop. Deze week nog leuk naar de Efteling en wat voorbereidingen voor een aankomende verhuizing. Maar verder niks