Beste, Mijn werkgever heeft een jaar sanctie gekregen van het UWV omdat meneer weigerde een plan van aanpak en de rest van de papieren in te vullen. Hij heeft eigenlijk niks gedaan aan de reintegratie. hij wiegert zelf een arbeidsdeskundig onderzoek omdat het teveel kost. Nu hij die sanctie heeft gekregen heeft hij in november 2011 met mij de plan van aanpak ingevuld. hij heeft me toen vorige week gezegd januari 2012 om de eerstejaarsevaluatie in te vullen. ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het veelste snel is om nu al een eerstejaarsevaluatie in te vullen omdat we eerst de plan van aanpak moeten volgen. de werkgever zegd van niet want hij zegd des te eerder uwv het heeft des te beter. wie staat hier in zijn recht. graag reactie, nina
Beste Nina, UWV Webcare Team kan geen oordeel geven over de re-integratie activiteiten die tijdens de loonsanctie termijn door jou en de werkgever gedaan zijn. Je werkgever heeft het recht verkorting van de loonsanctie termijn aan te vragen als hij van mening is dat hij de tekortkomingen heeft hersteld. In de rapportage die UWV leverde bij de beslissing loonsanctie staat wat de tekortkomingen zijn. Als je werkgever een verzoek indient bij UWV voor het verkorten van de termijn wordt opnieuw beoordeeld of alles in orde is. De tekortkomingen die in de eerdere rapportage stonden moeten dan hersteld zijn. Ben jij van mening dat dit niet het geval is dan kun je UWV daarover informeren. Actuele informatie over het verkorten van een loonsanctie vind je hier. Ik wens je veel succes met re-integreren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare