wanneer verloskundige bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door messema, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Hoi,

Mischien een hele domme vraag maar kan het even nergens terug lezen, ik heb gisteren positief getest en ben ongeveer 5 weken zwanger. Wanneer moet ik contact opnemen met de verloskundige? en hoe moet ik weten welke een goede is zonder het aan mensen te vragen want dan ik wil het zeker nog een paar weken geheim houden!

groetjes

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je kunt de verloskundige maandag al wel bellen als je dat graag wilt. Dan kun je alvast een afspraak maken voor een intakegesprek. Meestal vind deze plaats rond de 8/9 weken zwangerschap, maar bij sommigen ook pas rond de 12 weken zwangerschap. Dit verschilt per verloskundigenpraktijk. Wat een goede praktijk is is moeilijk te zeggen. Misschien heb je al positieve verhalen gehoord over een praktijk en anders kun je het ook even bij de huisarts vragen. Die kan dan ook meteen in je dossier zetten dat je zwanger bent zodat ze daar rekening mee kunnen houden als je medicatie nodig hebt.

gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan, voordat je het weet ben je 8 maanden verder.

3. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Bedankt voor het antwoord, ik ga maandag even de huisarts bellen.

groetjes

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb ook direct na de test gebeld ( eerst de ha, maar werd meteen door verwezen)

ben er met ruim 8 weken voor t eerst geweest.. maandag 2e bezoekje..

Wat de keuze betreft.. kan ik je geen advies geven.. hier in de gemeente is nl. maar 1 praktijk.. dus weinig te kiezen..

Deel Deze Pagina