schokkerige bewegingen +30weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pina82, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi meiden, hier een vraagje, ik heb deze vraag ook al gesteld in een forumtopic, maar daar weinig herkenning, misschien hier wel ;)

heb laatste tijd in de gaten dat de kleine enorm schokkerig beweegt in mijn buik, echt erg trillend, als de kleine enorme schrikreflex heeft. Vanacht meerdere keren achter elkaar waar ik gewoon van wakker ben geworden.

Weet iemand hier meer vanaf? Ik bedoel ik heb wel even op internet gekeken en de hik is het niet, dat heb ik namelijk heel goed door. weet precies wanneer het de hik heeft.

Dat schokkerig bewegen is toch niet dat het kindje het niet naar zn zin heeft, zich ongemakkelijk voelt ofzo?

Hoor wel wat jullie denken.

liefs Pina

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hey pina,

Ik herken het niet en wel, onze baby beweegt niet echt soepeltjes, het zijn altijd schokjes (Lijkt soms wat hikkerig, maar is het niet), plopjes en duwtjes. Soms is het wat geschuif. Om je gerust te stellen: als en kindje zich naar voelt beweegt ie niet of veel minder, maar niet schokkerig, dat wist mijn gyn gisteren te vertellen (dit omdat ik extra moet letten op kindbewegingen)

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    oke bedankt voor je geruststellende reactie ;)
    Dat is ook zo..ik heb gelukkig een erg actief kind (nog),maar er is ook nog ruimte.
    waarom moet jij er extra op letten als ik vragen mag?

4. shirley88

shirley88 Lid

28 dec 2006
    99
    0
    0
    nederland
    nergens druk om maken... de baby draait zich dan in een andere positie... ik had het ook best vaak.. nu minder omdat ze minder plek heeft en groter is dan ze hoort te zijn...
    ik vind het wel een grappig gevoel:D

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik heb sinds een paar weken een vernauwde navelstreng en zodra de kindbwegingen minder worden, betekent dat hij zijn krachten aan het sparen is omdat hij zich niet goed voelt en niet genoeg/minder voeding en zuurstof krijgt. Dan moet ik dus naar het ziekenhuis voor een ctg etc. Vandaar dat mijn gyn mij heeft uitgelegd wat ik wel en niet kan voelen en waar ik op moet letten ;)

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    och jee wat een spannend iets. nou hou het maar goed in de gaten.
    ik hoop dat alles goed gaat en je kindje veilig kan blijven zitten spelen en groeien!

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja idd en jij gewoon lekker genieten van die schokjes. Elke beweging is positief!

8. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey ,

Komt me erg beked voor wat jevoelt hier ook hetzelfde.
    Lijkt wel of er iets trilt in je buik en het gaat best snel of niet?

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dat doet hij ook wel eens. ik vraag me dan altijd af wat ie aan het doen is aangezien ik zelf niet zo schokkerig beweeg :p
    de hik is het inderdaad niet, het is echt met bewegen..eigenlijk geen idee wat het is :D

10. emmie

emmie Niet meer actief

hey omdat ik het wel herkende heb ik er wat over opgezocht hier op 't forum onder ander dit:

dat is inderdaad niet het bewegen van het kindje, maar de druk die door de baarmoeder wordt veroorzaakt. Er knellen zenuwen af die voor de trillingen bij je vagina zorgen. Wel kan het zo zijn dat je kindje bijvoorbeeld meer onderin lag, waardoor je baarmoeder vaatjes of zenuwen meer afknelde. Kan nog vaker terugkomen in de zwangerschap.
    Vanaf 28 weken hoef je je kindje pas elke dag te voelen. Waarschijnlijk heb je intussen wel weer het een en ander gvoeld in je buik, maar je kindje zal een paar dagen wat rust hebben gnomen denk ik.

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja, ik herken dit ook, iets eerder rond 28 weken. Dacht dan soms dat ie een aanval van epilepsie had :D. Nu voel ik dat niet meer.

Deel Deze Pagina