Pff.... even een dipje... Gisteren waren mijn man en ik eens met ons tweetjes naar een feestje en oma en opa kwamen op ons ventje passen. rond half negen zou hij zijn flesje gekolfde melk krijgen... Maar... ramp o ramp... hij weigerde resoluut! Na een dik half uur proberen ben ik zelf naar huis gegaan maar ook bij mij weigerde hij met klem!!! Dan maar de borst aangeboden en ja hoor, dat ging gezapig binnen!!!!! Vandaag terug een heel klein beetje met de fles geprobeert maar neen hoor, geen fles meer binnen willen!!! Vind t even moeilijk, omdat ik nu even echt niet weet wat ik aan moet, heb wel twee maanden vakantie (Belgisch onderwijs) dus is er eigenlijk geen probleem. Maar zit toch even met de handen in het haar! Toen ik ben gaan werken van midden april tot eind juni is ons mannetje naar de onthaalmoeder gegaan en was er dus geen probleem, ook bij de oma's op dat tijdstip geen problemen!! Nu moet ik wel zeggen dat hij vanaf dat mijn vakantie begon (1 juli) tot gisteren geen fles meer heeft gehad... Oké misschien niet echt slim maar dacht hij is er zo goed mee vertrokken...... Nu dus even een dipje Groetjes
Misschien eens zo'n speciale borstvoedings-fles proberen? de speen daarvan lijkt heel erg op een tepel, dat is het misschien wat vertrouwder. Wel vreemd dat hij zo ineens niet meer aan de fles wil drinken. Hoe oud is hij eigenlijk? Als hij al ietsje ouder is kun je misshcien eens wat anders dan een fles proberen, een bekertje om aan te zuigen ofzo.
maar hij kan het dus wel. Maar hij wil het niet meer. Ik had dat probleem ook. Uiteindelijk is het wie de langste adem heeft. Maar als jij weer gaat werken hoe oud is je zoontje dan? Volgens mij zo een 6 maanden zeker? Dan kan een tuit beker ook wonderen verrichten.
Vervelend hè, hier ook zo'n eigenwijsje Misschien heb je hier wat aan: Borstvoedingsforum.nl :: Borstvoedingsvragen
Hallo, hij is nu zes maanden en een week (Ja ik krijg de banner niet aan de praat sinds de vernieuwde site... moet nog maar eens proberen) Als ik ga werken is hij even de zeven maanden voorbij! Dus ik heb nog tijd om te oefenen maar het feit dat je nu helemaal niet weg kan! Niet dat ik daar veel behoefte aan heb hoor, want sinds 1 juli ben ik zaterdag voor het eerst zonder hem weggeweest. Maar ja je weet maar nooit, hé... Maar die tips via de link ga ik echt wel uitproberen, ze zijn al geprint!!! Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte! Larreke
Ik heb het ook gehad zo'n weigeraartje, en het is vanzelf goed gekomen. Gewoon aan blijven bieden zonder dwang. T was 6 maanden toen ik ging werken en hij weer ging weigeren. Omdat ze dan bijvoeding mogen had oma pap van de BV gemaakt als hij het flesje niet wilde. 14 dagen later dronk hij weer zonder problemen
Hoop dat t hier ook zo wil lukken. Ik dwing hem momenteel tot niets. Een keer per dag kolf ik een klein beetje af en bied ik hem de fles aan... Deze voormiddag nam hij ze in zijn mond om mee te spelen, dus dat is toch al een beetje vooruitgang hé. Oh ja de tuitbekertje had ik ook al geprobeerd... Zonder succes. Maar met water is dat ook zo. Na zijn groentepapje bied ik hem een bekertje met water aan maar daar drinkt hij ook niet van. Ach ben al blij dat hij geen tranen met tuiten weende toen hij met de fles aan t spelen was vandaag. Langzaamaan zal t HOPELIJK wel in orde gaan komen Groetjes Larreke
hoorde van een kennis waarvan de kleine ook geen fles nam dat ze wel eens pakjes sap ofzo deed. iets met een rietje dat lukt wel. Tuit is zonder anti lek trouwens. Tja en anders pap. Spelen met de speen is al superrrrrrr!