HELP...TEGENSLAG!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ausilia, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ausilia

ausilia Lid

1 mrt 2009
    19
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengt vanwege re-organisatie. dat was echt een klap in mijn gezicht.Ik had nooit gedacht dat ze mij niet nodig zou hebben. Ik ben namelijk hoofd debiteur op een financiele afdeling. Ik heb het al druk genoeg met mijn werk en werk 38 uur per week. Nou willen ze iemand uit amsterdam laten komen die het zelfde werk doet als ik. mijn werk laten overnemen voor 3 dagen per week!En nog haar eigen werk in amsterdam dus.

Geloof je toch niet? :confused:

Ik was 5 weken zwanger toen ik dit slechte nieuws kreeg.Ik heb gelijk ww aangevraagd, maar nou lees ik dat je 3 mnd ww krijgt. En dan?
    Ik ben in november uitgerekend. Ik ben zo bang dat we in geldproblemen komen. Ik probeer niet te stressen omdat het niet goed is voor de baby maar toch is het heel moeilijk.
    Mijn vriend werkt fulltime en we wonen samen.Dus ik kan geen bijstand aanvragen. En ik heb een dochter van 6.Toch redden we het niet met alleen zijn salaris. Ik heb zelf onze vakantie afgezegd, dat is heel teleurstellend voor ons, we zijn namelijk nog nooit met z'n drieen alleen op vakantie geweest.

Wie weet raad?

Alvast bedankt dames

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    :(

Dat is wel heel erg.

Maar je krijgt maar 3 maanden WW omdat je nog maar weinig hebt gewerkt?

Misschien toch zo snel mogelijk gaan solliciteren. Nu kan het nog, je hoeft nog niks te zeggen. Dan kun je in elk geval nog even werken en daarna een zwangerschapsuitkering krijgen.

Of zeg ik nu iets verkeerds?

3. mummy2b

mummy2b Lid

27 nov 2008
    67
    0
    0
    Afhankelijk van hoeveel je vriend verdient heb je misschien recht op toeslagen: http://www.toeslagen.nl

Hoeveel maanden je recht hebt op ww is afhankelijk van je arbeidsverleden. Dit kan je hier nalezen: http://www.uwv.nl/particulieren/werkloo ... index.aspx
    Ik weet niet of het het CWI was die je verteld hebben dat je recht hebt op 3 maanden WW, maar ook het CWI maakt wel eens fouten, dus het is de moeite waard ze even te controleren.

Tenslotte, er zullen waarschijnlijk mensen zijn die je zullen vertellen dat je ontslagbescherming hebt vanwege je zwangerschap. Maar, dit geldt alleen wanneer je werkgever op de hoogte was van je zwangerschap toen jou ontslag werd aangezegt.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    3 maanden ww krijg je, als je niet voldoet uit de 4 uit 5 jaren eis.. ik weet niet hoelang jij gewerkt hebt?

ze mogen je idd niet ontslaan tijdens zwangerschap, maar ik maak op uit verhaal van TS dat het gaat om niet verlengen van contract.. dan mag het wel.

5. Sweet3

Sweet3 Lid

2 apr 2009
    15
    0
    0
    Volgens mij kan je je eigen nog tot voor het einde van je WW ziekmelden, mocht je er echt niet meer uitkomen.

Deel Deze Pagina