ik loop sinds vorige week met een behoorlijke plek op mijn lip. Krentenbaard. Via de huisarts fusidinezalf gekregen. Het wordt minder, maar die vieze gele korst trekt maar niet weg. Iemand tips? Op internet lees ik tegenstrijdige verhalen. De een zegt nat houden, de ander droog houden.
Hier ook krentenbaard, net onder mijn neus. Nu inmiddels al 3 weken, en smeer ook met fucidin. Kan nu sinds een paar dagen merken dat het beter gaat, en de korst wat weg trekt. Tips heb ik niet helaas. probeer het zelf wel wat vochtig te houden, maar dat komt ook dat als het droog is, het zo op "knappen" staat dat het pijn doet...
Och jij ook? En 3 weken... oef. Ik spoel het onder de douche ook even week. Dan trekt het inderdaad niet zo.
Mijn kinderen hebben een aantal keer krentenbaard en dan ook nog geinfecteerd gehad. De artsen adviseerden onder de douche de korsten er met een washandje af te wassen. En daarna de wond weer aan de lucht te laten drogen.
Mijn kinderen kinderen hebben vorige zomer krentenbaard op rug en buik gehad. Beide hebben hier nu nog verkleurde plekken op hun lichaam waar de krentenbaard zat. Iemand die dit herkend?
Ik las ergens dat je moet uitkijken met krentenbaard en korsten in de zon ivm trager herstel en vlekken.
Hier trok dat heel langzaam weg. Even opletten met de zon de eerste zomer erna, extra smeren. Ik weet niet hoe lang het duurde, maar nu een paar jaar verder zie je het niet meer. Volgens mij alleen de eerste zomer erna..