meer wit verlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jong meisje, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jong meisje

jong meisje Nieuw lid

19 apr 2006
    2
    0
    0
    hoi; ik ben een meisje van 18 en heb sinds kort veel witverlies.
    Ik ben er mee naer de huis dokter geweest en die heeft mijn urine ook gecontroleerd.
    De dokter zegt dat het een schimmel infectie is.
    ik wou weten waardoor het kon zijn en ben beginnen kijken op het internet en kwam alleen maar site's tegen over zwanderschap.
    Nu word ik toch een beetje ongerust.
    want veel van de beschrijvingen van andere mensen kloppen met dat van mij.

kunnen ze in je urine met zo een staafje zien of je zwanger bent?
    alvast bedankt.
    xxxxjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dat je een schimmelinfectie hebt betekent zeker niet meteen dat je zwanger bent. We zien alleen dat schimmelinfecties bij zwangeren nog vaker voorkomen dan bij vrouwen die niet zwanger zijn. Heel veel (jonge) vrouwen hebben last van schimmelinfecties. Op zich heel onschuldig, maar wel vervelend. Gelukkig is er goed wat aan te doen met een anti-schimmelmedicijn. Wat verder belangrijk is, is om een goede hygiene toe te passen, dat wil zeggen, was je aan de je onderkant elke dag met alleen water, liever geen zeep en ook geen intieme douchegels enzo. Draag elke dag een schone katoenen onderbroek en zo min mogelijk inlegkruisjes, dat gaat broeien en daar houdt schimmel van. Dus liever wat vaker van ondergoed verwisselen. Was je ondergoed het liefst op 60 graden.
    Je kunt met een zwangerschapstest inderdaad zien of je zwanger bent door een staafje (dat koop je bij de drogist of apotheek) in een beetje urine te houden en dan een minuut af te wachten. Als er twee streepjes of kruisjes (of wat dan ook, lees heel goed de bijsluiter voor je hem gebruikt) verschijnen dan ben je zwanger.
    Ik hoop dat je vragen hiermee beantwoord zijn, als je meer vragen hebt, laat maar weten!

Mirjam

Deel Deze Pagina