Blaasontsteking....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lildushi2000, Apr 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lildushi2000

Feb 21, 2006
    90
    0
    0
    Hoi,

Het is zo dat ik dus een blaasontsteking heb. Nu heb ik van mijn dokter antibiotica gekregen die ik dus tijdens mijn zwangerschap kan gebruiken. Maar ik ben al iemand die niet van medicijnen innemen houd en vooral niet tijdens mijn zwangerschap maar toch ging ik het proberen omdat ik echt goed last heb. Nu is het zo dat ik de tablet in een glas water moet mengen en dan opdrinken. Maar ik ga dus echt over mijn nek vooral omdat ik ook de misselijkheid van mijn zwangerschap erbij heb. En ik hou het medicijn gewoon niet binnen. Heb ik dus mijn dokter gebeld en die geeft me nu zetpillen voor de misselijkheid en dan een half uur later moet ik gewoon het medicijn dus innemen. Meer kon hij niet doen.
    Nou en dat is dus echt iets wat ik niet wil om nog meer te gaan innemen. Vooral omdat het medicijn zo'n indringende geur en smaak heeft want als ik het direct kon doorslikken dan was het een ander verhaal geweest.

Na dit verhaal heb ik dus een vraag aan jullie. Ik neem aan dat jullie hier wel vaker mee te maken krijgen omdat ik heb gehoord dat het bij zwangere wel vaker voorkomt. Maar heeft u misschien een oplossing voor wat ik zelf kan doen. Ik heb zelf al bij de apotheek iets gekocht om het schoon te houden maar kan ik er nog meer aan doen want het doet pijn en het jeukt. Misschien hebben jullie een idee dan die medicijnen troep in te nemen.

Alvast bedankt,
    Groetjes Denise

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Denise

ik snap niet precies wat je bedoelt. Maar als je die antibiotica echt moet mengen met water en dan opdrinken en het lukt niet vanwege misselijkheid, dan zou ik die zetpillen maar nemen. Die kunnen geen kwaad in de zwangerschap hoor. Ik neem aan dat die zetpil inbrengen pijn doet? Je kunt een handschoen aandoen (zo'n plastic ding) of desnoods een of twee vingers eraf knippen en die gebruiken. Om het wat makkelijker te maken kun je de zetpil in een beetje vaseline dopen, dat glijdt beter. Vervolgens helpt het om op je zij te liggen en goed te zuchten, dan ontspan je beter.
    Ik hoop dat je daar iets mee kunt.

Mirjam

3. lildushi2000

Feb 21, 2006
    90
    0
    0
    Ja sorry Miriam...ik ben inderdaad een beetje onduidelijk geweest.
    Mijn bedoeling is eigenlijk kort gezegd...Ik heb een blaasontsteking maar ik kan die medicijnen niet innemen omdat ik er misselijk van word...Nu wilde ik graag weten wat ik er zelf aan kan doen....Ik heb namelijk wel gehoord van veel water drinken maar zijn er nog meer dingetjes die ik kan doen...zodat de blaasontsteking weg gaat....

En nog eventjes over die zetpillen...de dokter heeft me die gegeven zodat ik dus het andere medicijn kan innemen...snap je....dus ik moet dan nog steeds het zelfde medicijn nemen die ik met water moet mengen...alleen een half uur van te voren moet ik dan die zetpil nemen voor de misselijkheid...en volgens hem zou ik dan wel dat vieze medicijn kunnen innemen...vind het een beetje apart trouwens maar ja ik wilde alleen van je weten of ik zelf een aantal dingen kan toepassen zodat de blaasontsteking minder zal worden en uiteindelijk zal verdwijnen?

Alvast bedankt, Denise

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Denise,

je kunt inderdaad wel wat doen aan de blaasontsteking. Maar nu je die kuur hebt is het heel belangrijk dat je hem afmaakt, zodat de bacterie dood gaat. Om te voorkomen dat je opnieuw een blaasonsteking krijgt, helpt het om veel te drinken. Vooral water, zodat het goed doorspoelt. Ook is het belangrijk om te gaan plassen als je moet, en dan proberen goed uit te plassen. Als je je afveegt na toiletbezoek, doe dat dan van voor naar achteren. Ook kun je extra vitamine C nemen en cranberrysap of cranberrycapsules. Vitamine C en cranberry's remmen de aanhechting van de bacterie aan de blaaswand en voorkomen dus een blaasonsteking. Maar vrouwen zijn in de zwangerschap wel gevoeliger voor blaasonsteking, dus ook al doe je nog zo je best, het kan zijn dat het toch nog een keer terugkomt.

Mirjam

Share This Page