hoi! ik begin te merken dat keira nu meer behoefte heeft aan regelmaat, ik gaf haar altijd eten op verzoek, slapen op verzoek. maar begint nu veel te huilen, word hangerig. en dan krijg ik haar niet meer in slaap. nou probeerde ik vandaag haar iets eerder in bed te leggen, en ze sliep gelijk. nou vroeg ik me af of jullie een soort van vast patroon hebben? hoelaat eten, slapen? het is nu allemaal zo onregelmatig, en het arme kind word er merk ik erg onrustig van. ben erg benieuwd!
Lynn is nu 9 maanden en heeft vanaf dag 1 al een regelmaat erin. Ik merkte gewoon dat ze daar behoefte aan had en dat ze het daasr beter bij deed. Ook weet ik uit mijn werk, werk in de kinderopvang, dat regelmaat erg belangrijk is voor kinderen. Voor Lynn heb ik vrij vaste tijden qua eten en slapen. Natuurlijk zit er weleens verschil in qua tijden maar ik probeer me er voor Lynn toch aan te houden. Het ziet er als volgt uit: 07.00 1e fles daarna weer terug in bed en slaapt ze tot 08.30 09.00 fruithap en een flesje sap 10.00 tot 11.00 weer slapen 11.30 bordje pap (ze wil opeens geen brood meer) 13.00 tot 15.00 weer slapen als ze wakker is zo tussen 14.30/15.00 krijgt ze een flesje sap en een koekje/cracker 17.00 groentehap 18.00 in bad 19.00 laatste fles en naar bed
Finn is bijna 9 maanden. Eten e.d. gaat allemaal volgens een schema met vaste tijden, maar slaap gaat nog echt op verzoek. Daarnaast probeer ik een vaste volgorde aan te houden. Uit bed. Even spelen, ontbijt, slapen. Uit bed. Even spelen, tussendoortje, even spelen, lunch, slapen. Uit bed, even spelen, tussendoortje, even spelen, avondeten, slapen. En dan maken we hem wakker voor zijn laatste fles en gelijk weer naar bed.
Eten gaat hier ook op schema en de laatste tijd lijkt er ook een schema in het slapen te komen (misschien een periode? en doet ze het straks weer helemaal anders ) 07.30 bordje bambix en nog wat drinken 08.00 terug naar bed 09.00 wakker, spelen 10.30 fruithap 11.00 normaal ging ze hier naar bed, maar dat wil ze niet meer. Nu gaan we wat doen, iets ondernemen 12.30 brood en fles 13.00 naar bed 14.30 wakker (soms eerder) spelen ,wat drinken 16.30 groentehap 17.00 soms terug naar bed (afhankelijk van hoe ze 's middags heeft geslapen) 18.30 badje 19.30 laatste fles Ik laat haar wel zelf voor de laatste fles komen, maar de laatste tijd is dat standaard om half 8
Wij hebben ook wel een vast schema met Hugo Hugo wordt tussen 07.00 en 8.00 wakker 8.00 uur bambix daarna spelen in de box of op de grond 9.15/9.30 uur fruithapje 9.30/10.00 uur naar bed 11.15 uur wakker, om de dag in badje 12.00 uur boterham 12.30/13.00 uur half flesje 13.30/14.00 uur naar bed (als we even naar de winkel gaan dan gaat Hugo als we thuis komen naar bed, dat is meestal rond 14.30 uur, dan slaapt hij ook wat langer) 15.00/15.30 uur wakker (als we niet weg zijn geweest) 15.30 uur tussendoortje en wat te drinken 16.30/17.00 uur groentehap en danoontje heel af en toe gaat Hugo dan nog naar bed, maar meestal blijft hij op 19.00/19.30 uur laatste fles en dan valt meneertje meestal om van de slaap, dus meestal voor 20.00 uur ligt hij weer in bed.... Ik denk dat wat meer regelmaat helemaal geen kwaad kan, het ligt ook erg aan je kindje en aan jezelf, denk ik. Ik ben zelf ook heel erg van de regelmaat, dus dat sluipt er dan bij je kindje ook wel in, denk ik! Ik zou het eens proberen, dan merk je het vanzelf wel! Gr. Niki
ik schaam me om het te zeggen, maar voor 9 uur ligt zij er niet in... mischien spaanse tijden? ik heb er in elk geval heel erg veel hulp aan! het eerste schemaatje lijkt nog het meeste op die van mij, alhoewel ik het zonder tijden doe zoals renate28, helaas is dat dus wat nu zo een problemen geeft, en ga ik het dus graag proberen zoals nicole 28. Ik ga overdag wel veel met haar weg, naar het park, dingen regelen, boddschappen,strand, etc. maar ik neem aan dat als ze gewend is op een bepaald tijdstip te slapen, dat ze dan zelf wel in slaap valt? ik ben gelukkig sinds ik keira heb ook best een vroege vogel geworden! echt heel erg bedankt voor de hulp! ik ga er vandaag mee beginnen! ik hou jullie op de hoogte!