baby 7,5 maand wil niet van lepel eten

Discussie in 'Voeding' gestart door stephanie86, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    we zijn met 6 maanden begonnen met vast voeding. dit gaven we altijd in stukjes (rapley) alleen zinsdien heeft ze onwijs last van krampjes (had zoontje op die leeftijd ook) wilde het even aankijken maar na een maand tobbe en slapeloze nachten door de krampjes wil ik daar nu toch vanaf stappen. en ze krijgt nu zins 2 dagen alleen gepureerd eten, alleen ze krijgt hier zo goed als niks van binnen aangezien ze dr mond niet eens open wil doen, wil eigenlijk alles zelf doen, dus vroeg me af of er iemand nog tips heeft om haar dit te leren.

is niet dat ze et niet lust want toen ze stukken kreeg at ze het wel. (kreeg nog niet veel maar ze luste het wel)

wil niet weer terug op stukken geven want merk nu dat ze wel veel minder last heeft snachts

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #2 amdaa, 8 sep 2015
    Laatst bewerkt: 8 sep 2015
    Ik snap de link met krampjes niet eerlijk gezegd.. misschien heeft ze nu minder krampen omdat ze volgens jou nu geen bijvoeding wil eten?

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    als ik grove stukken geeft zeg maar kunnen de darmpjes het niet aan voor mijn gevoel.

en gepureerd wel,al krijgt ze daar nu helaas weinig van binnen omdat ze dr mond stijf dicht houd. af en toe lukt een hapje (dit was ook t geval bij mijn zoontje op die leeftijd)

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Ik liet ze op die leeftijd gewoon geprakt eten zelf eten. Gaf ze een lepel maar dat kunnen ze nog niet natuurlijk. Maar voor het idee.
    Ze zaten er met hun handen in en likten dan echt wel wat naar binnen. Gaandeweg werd het dan meer.
    Ja, het is een grote zooi maar ze vonden het wel heel leuk.

Rapley heb ik wel geprobeerd bij de oudste. Maar die propte alles in haar mond, niks likken en zo. Echt dood eng.
    Dus ben daar heel snel mee gestopt.
    De zooi nam ik voor lief. Had wel een groot knoeischort van de Ikea wat je kan afspoelen.

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    wil het in eerste instantie echt gepureerd hebben. aangezien mijn zoontje dat het beste ka=on verdragen wat zijn buikje betreft, en wil nu ff beetje rust krijgen snachts ipv halve nachten op te lopen ivm krampjes en dan vind ik et te dun om zelf te laten doen.

denk maar vol blijven houden

6. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Hier ook een kindje wat niet van de lepel wilde eten.. ik vind Rapley ook te eng omdat ze gewoon d'r mond wagenwijd openzet en dan een heel stuk banaan in dr mond propt. De oplossing was om haar zelf de lepel te laten vasthouden. Die brengt ze wel naar d'r mond. Dus gewoon wat gepureerde voeding op de lepel en die aan haar geven. Misschien werkt dat ook bij jouw kindje? Of heb je inmiddels iets anders gevonden?

Deel Deze Pagina