Ik heb een nieuwe stokke gekocht met een nieuwe babyset. Maar als ik mijn zoon hier in zie zitten (gewoon eens geprobeerd), heb ik het idee dat hij er heel snel uit is gegroeid. Ik weet dat de oude beugel meer ruimte geeft en denk erover om er eentje op mp te kopen. Maar past dat? Ook icm het nieuwe rugsteuntje? Want het oude rugsteuntje is kleiner, toch? Ik heb namelijk ook een stokke kussentje op mp gekocht, maar blijkbaar is die ook voor het oude model, want het is te klein. Wie weet hier wat meer van? En weet iemand de maten van het nieuwe en het oude rugsteuntje?
geen flauw idee Jois? We hebben voor beide het oude model. En zelfs wij zitten er zo nu en dan nog op
Ik vind de nieuwe babyset ook erg klein bij de beentjes vooral.. Als het kussentje eruit is, hebben ze wel meer ruimte (nog niet nodig hier overigens).. Ons is in de winkel verteld dat de oude babyset niet op de nieuwe stoel past maar kan ook een verkooppraatje zijn natuurlijk..
Dankjewel voor de reacties! Ik had wel eens gehoord dat het wel kon: oude op de nieuwe (iig de beugel). Er zitten namelijk wel van de gaten voor de oude beugel. Maar ik vraag me wel af of het langs de grotere rugleuning past. @Mariska: zou je wat dingen voor me willen op meten? Hoe breed en lang is het rugsteuntje van jouw stokke? En meet je dan met de 'bolling' mee? En hoe breed is de beugel?
Ik denk dat de schijn bedriegt: mijn ouders hebben een oude stokke staan (met de houten beugel dus) daarbij moeten we bijna d'r beentjes breken om haar erin en eruit te krijgen (rugsteun zit er niet eens in) terwijl we haar laatst ergens anders zonder enig probleem in en uit een nieuwe kregen, met rugsteun en ze zat er prima in met d'r 21 maanden (ze is niet extreem klein ofzo). Die oogt inderdaad kleiner en we dachten echt dat het niet zou passen maar het ging dus juist stukken beter dan bij de oude.
Het past gewoon hoor! Wij hebben in april dit jaar een nieuwe Tripp Trapp gekocht en de houten beugel op MP. Past gewoon! Wij hebben het zo gedaan, omdat onze andere Tripp Trapp ook een houten beugel heeft en ik het graag hetzelfde wilde hebben. Daarbij vind ik de houten beugeltjes er ook wat mooier uit zien, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk...
Mijn zoontje is al 1 jaar geweest en ik krijg hem nog steeds zonder enige moeite in de tripp trapp met nieuwe voorbeugel. Hij lijkt kleiner omdat je alleen de beeopeningen ziet en bij de oude is dat helemaal open maar in werkelijkheid heb je evenveel ruimte ertussen in zitten. Zodra de zit opening te smal wordt haal je eerst alleen de rugleuning eruit. Deze is bedoeld om de zit extra te verkleinen en de kleine op zijn plaats te houden. Met de extra rugleuning eruit kun je dan weer even vooruit (haha die zin klinkt leuk ) De houten beugels kunnen overigens ook op de nieuwe stoelen. En de extra rug is precies dezelfde maat gebleven voor oud en nieuw. Dus je kunt eventueel de houten beugel gebruiken met de nieuwe rugzitting. Mits de beugel niet van voor 2003 is maar toen was de extra rugleuning er nog niet.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echt wel het idee dat het kleiner is. Ik ken de oude beugel van mijn werk en de nieuwe dus van thuis. Het is ook veranderd, zodat het allemaal strakker is en de kindjes er niet uit kunnen. En met de nieuwe beugel kan de eerste houten plaat niet omlaag, waardoor de 'beugel' bijna op heuphoogte komt, Erg laag dus. En ik blijf de oude mooier vinden. Maar dat is smaak! Ik heb een ouder kussentje op mp gekocht en die past dus niet goed op de nieuwe babyset. Het ruggedeelte is veel kleiner. Weet iemand daar meer van? Of is dat zelfs een kussentje van voor 2003...??
Mn neefje van 2 heeft tot zijn verjaardag in de beugel gezeten, maar toen ik mn meisje van een half jaar in zijn stokke zette moest ik al bijna proppen met de beentjes. Nu zag ik dus wel dat die spekjes bij een half jaar flink aanwezig zijn en met een paar jaar hebben ze toch minder dikke benen in verhouding. Maar ik vond de beugel ook wel errug klein!
@Jewe: Ik heb een kussentje dat heeft zo'n flapje aan de achterkant. Ik denk ik bedoeld om aan het hout vast te maken. Maar niet aan het rugsteuntje. De maten van het rugvlak zijn (hxb) 19x25 cm.
En als laatste, zo ziet het er in totaal uit: Te klein rugkussentje dus, wat ik niet goed vast kan zetten. Als ik mijn zoontje erin zet, zakt het kussentje (achter de rug) weg. Hoe groot is het van jullie (rugvlakje van het kussentje)?
@Jois je hebt een oud kussentje die past er niet in. Je moet er een hebben die aan de achter kant een gleuf heeft zeg maar en die trek je over de achterkant heen.