Hoe lang slaapt jullie dreumes overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben benieuwd hoe lang jullie dreumes overdag slaapt! Mijn dochtertje slaapt nu vaak zo'n twee tot drie uur, daarna wordt ze dan vrolijk wakker. 's Avonds leggen we haar om zeven uur in bed. Echter de laatste tijd valt ze moeilijker in slaapt 's avonds (dan ligt ze nog te kletsen) en ze is 's ochtends ineens erg vroeg wakker (voor 6u). Ze lijkt dan wel echt uitgerust te zijn! Ik alleen nog niet :).
    Nu vraag ik me af of het gewoon een fase is of dat ze echt minder slaap nodig heeft overdag (waardoor ze hopelijk 's avonds weer beter slaapt), dus ik wil eens vergelijken met andere dreumesen, want ze kan het me nog niet zelf vertellen ;). Hebben jullie dit weleens gehad? Hebben jullie ze dan wakker gemaakt overdag of loste het zich vanzelf op?

Alvast bedankt!
    Liefs van mama karlien

2. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur ligt nu al 2 uur te slapen en ik heb haar nog niet gehoord. het wisselt soms slaapt ze net een uurtje of anderhalf, maar soms ook nog ruim 3 uur.

Wij hadden het 'probleem' wat je schetst ook, bij ons helpt het om haar ipv. 19:00 om 19:30 in bed te stoppen. Wanneer dit niet meer gaat lukken gaan we wel wat doen met haar middagslaapje maar voorlopig heeft ze die nog echt nodig want anders is ze zo chagrijnig als ik haar wakker maak.

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    soms uurtje, soms 3, afhankelijk wat we dedag ervoor gedaan hebben.
    slecht in slaap komen savonds: hier ook opgelost met later op bed leggen, gelukkig slaapt hij wel gewoon zn 12u per nacht. Gister ging hij om kwart over 10 naar bed (waren weggeweest) en hij werd vanochtend rond 10e wakker dus lekker uit kunnen slapen:D

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier slaapt ze tussen de 3 en 4 uur overdag. Verveeld over 1 á 2 slaapjes. Rond 19.30 gaat ze 's avonds haar bed weer in om tussen 07.00 - 08.30 weer wakker te worden.
    Hier merk ik hoe later 's avonds naar bed, hoe vroeger ze wakker word.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dochter 1 jaar: 1 x 45 min en 1 x 2 uur (bijna 3 uur). Ik verwacht dat het ochtendslaapje over een maand of 2 helemaal vervallen zal zijn. Dan zal ze waarschijnlijk 's middags weer iets langer slapen.

Zoon bijna 3 jaar: sporadisch (zoals vandaag!) 1,5-2 uur in de middag maar meestal niet. (alleen even rusten = op de kamer spelen)

Ze slapen verder ongeveer 12 uur per nacht.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    J wij hebben precies het zelfde hier, ik heb het idee dat het ook aan het mooie weer ligt, het is nu natuurlijk erg lang nog licht 's avonds. Maar gister 8 uur naar bed en een uur liggen springen en kletsen. Hij gaat wel vanzelf slapen tot nu toe. Ik heb wel het middag slaapje al verkort naar 2 uur ong. van 1 tot 3. Anders ligt hij tot 4 uur te slapen en dan is 8 uur kennelijk zelfs te vroeg voor hem.
    In de winter gaat hij eerder naar bed 's avonds maar dan is het natuurlijk al donker.

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik mag hópen dat het een fase is, haha!
    Hier een dreumesjongetje dat rond 19.30 naar bed gaat, dan nog een uurtje ligt te zingen in bed. Later naar bed doen heeft geen zin want hij lijkt in ieder geval erg moe.
    Steevast 's ochtends tussen 5 en 6 wakker, en slaapt overdag tussen de 2 en 2,5 uur.
    Soms pakt hij 's morgens nog een half uurtje slaap, ergens rond 10 uur, en dan 's middags rond 13.30 weer naar bed.
    Als hij het bij 1 slaapje houdt is het om 12 uur naar bed en rond 14h weer wakker.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Danique slaapt 3-4u verdeeld over 2 slaapjes. 's Morgens haal ik haar in elk geval om 11.30u uit bed, anders wil ze 's middags niet meer.
    Maar bij papa heeft ze vandaag van 11-14.30u geslapen.

Meestal slaapt ze van 10.00-11.30 en 14.30-16.30

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon is in Maart 2 jaar geworden en hij slaapt tussen de 1 en 3 uur per dag, soms nog wel eens 4 uur.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia had hetzelfde de laatste tijd, sliep pas heel laat en 's ochtends om 6 uur wakker en vrolijk. Maar soms sliep ze 's middags langer dan 3 uur!

Nu maken we haar na 2 uur wakker en dan slaapt ze 's avonds een stuk beter! Eerder werd ze wel eens na 1,5 uur wakker en dan stopte ik haar in en sliep ze weer verder. Nu haal ik haar er dan ook uit, zodat ze gewoon 's avonds weer verder kan slapen!

11. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Ons mannetje van bijna 2 1/2 maken we na twee uur slapen wakker. Vervolgens slaapt hij 's nachts ook zo'n 12 uur. In principe gaan de boys om zeven uur 's avonds naar boven. De jongste hoor ik dan nog wel een tijdje kletsen en zingen, maar de oudste van vier slaapt binnen een paar minuten.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij zijn toch het middagslaapje gaan inkorten. Later naar bed is bij ons geen optie, hij ligt er pas rond 8 uur in en later vind ik echt niet meer prettig.
    We hebben hem eerst ongeveer 2 weken maximaal 2 uur laten slapen, dat hielp nog niet voldoende, we gaan nu naar 1 a 1,5 uur.
    Ik vond het wel lastig, hij slaapt namelijk maar 11 uur 's nachts, maar ik vond het geklets en voornamelijk het gehuil tot 10 uur ook niets.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

ene keer slaapt ie 3 uur smiddags en dan weer een half uur, of een uurtje. erg verschillend, net wat ie nodig heeft. En savonds rond 9.15 laatste fles..dan rond 9.45 naar bed, en smorgens wakker rond 9uur andere keer wat later.

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje slaapt gemiddeld 2 uur 's middags.
    Dan van 12.00 uur tot 14.00 uur.
    's avonds ligt hij er om 19.00 uur in.
    Hij is 's ochtends meestal tussen 6.00 uur en 7.00 uur wakker.
    Gisteren lag hij er om 20.00 uur pas in en hij is net zo vroeg wakker, dus dat maakt bij hem niet uit.
    Het middag slaapje heeft hij ook echt nog nodig, dus ik laat hem voorlopig ook gewoon nog slapen.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon van net 2 slaapt in principe niet meer.

hij werd al een tijdlang huilend wakker en bleef de hele middag wat van slag. ook kon hij de slaap niet vatten als hij s'middags geslapen had en sliep dan vaak pas na 10 uur.

we zijn dus in principe gestopt en dat bevalt eigenlijk vrij goed. hij wordt wel moe om 3/4 uur maar we gaan om 5 uur eten zodat hij daarna in bad kan en naar bed. en slaapt dan tot half 7 de volgende dag.

gister was hij vroeg wakker (half5) en heb ik hem tussen de middag wel in bed gedaan. 3 kwartier later wordt hij huilend wakker en is echt een paar uur van slag. het werkt nog steeds averechts dus. het gaat elke keer zo die enkele keer dat hij nog slaapt.

wij hebben dus in principe het middagdutje eruit gegooid en dat geeft veel meer rust voor hem. hij slaapt tussen kwart over 6 en kwart voor 7. en slaapt tot dezelfde tijd de volgende ochtend.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T slaapt van 19-5/7u en dan van 10-12 (ong)

Deel Deze Pagina