Meerdere afwijkingen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maartt, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iefie

Iefie Niet meer actief

Hoi Maartt, wil je heel veel sterkte wensen aankomende tijd! Ik vind het zo knap dat je het kunt opbrengen zo helder te verwoorden wat er uit de GUO's is gekomen. Respect daarvoor. Ik leef met je mee.

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Jeetje meid wat een onzekerheid waarin jullie verkeren en wat een domper op wat een fijne tijd zou moeten zijn, zeker als je al 25 weken bent.....

Heb net even de link gelezen over het VACTERL syndroom en las dat je minimaal drie van de genoemde aandoeningen moet hebben om binnen dit plaatje te passen.
    Zijn er bij jullie meisje, behalve de afwijking aan rug en hartje, nog meer afwijkingen gevonden?

Ik leef met jullie mee en hoop zo op een goede uitslag van de vruchtwater punctie....
    Hou moed hoor!

3. Hokiepokie

21 dec 2009
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Maartt,

Oh meis, wat weet ik precies wat je voelt...

Ook wij hebben bijna 1,5 geleden in dit schuitje gezeten...Met de 20 weken echo werd gezien dat mijn zoontje een aangeboren hartafwijking had, ook tetralogie van fallot. Hij zou ook klompvoetjes hebben, een klein maagje en overrijdende vingertjes. De gyn dacht bijna zeker te weten dat hij trisomie 18 zou hebben, gelukkig bleek hij na de punctie geen enkele chromosoomafwijking te hebben. Op dat moment, was het bij ons oh het is gelukkig maar een hartafwijking. Ook kwam er met 30 weken nog een enorm groot hoofdje bij, liep ruim 5 weken voor op groei en dit bleef zo tot de laatste echo met 36 weken.

Toen hij geboren werd na inleiding toch een keizersnee, had hij geen klompvoetjes, al helemaal geen groot hoofd en de tetralogie van fallot leek ook mee te vallen. Hij moest "gelukkig" met 4 maanden al geopereerd worden ipv 10-11 maanden(wat eerst de bedoeling was) en de chirurg durfde gelijk de totale correctie aan. Hij had een flink gat in zijn tussenschot, 50% overrijding van de aorta en een aardige vernauwing van de longslagader. Toch hoefde hij na zijn geboorte niet aan de prostin, zijn ductus was vrijwel gelijk na de geboorte dicht gegaan en gaf geen problemen. Hij had zelfs een ongekende saturatie(zuurstofverzadiging in het bloed) van 96-99% voor een fallot-kindje.

Hij is nu ruim een jaar en het gaat hartstikke goed. We hebben half september weer een controle en dat is natuurlijk best wel een beetje spannend!

Ik hoop zo voor jullie, dat het net als bij ons mee gaat vallen! Hou je taai, je kan het! Enne HOOP DOET LEVEN!!

Dikke knuf

PS als je vragen hebt, stel ze!! Je mag me ook PBén!!

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Maartt: heel veel succes morgen bij de psycholoog! Hopelijk is er een klik en kun je bij hem/haar je verhaal kwijt en dan uiteindelijk samen alles een plekje geven, eea verwerken.

5. Hokiepokie

21 dec 2009
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Maartt,

Ik heb heel veel gehad aan de gesprekken met psychologe uit het ziekenhuis! Zij gaf me telkens het gevoel dat ik het goed deed, dat mijn gevoelens en gedachten echt niet raar waren.

Heel veel sterkte morgen!!

Kus

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgde je andere topic al een tijdje en nu weer dit...meid, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg! Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk worden er geen trisomie-afwijkingen gevonden.

7. Semiramis

Semiramis Lid

6 aug 2011
    86
    0
    0
    Eindhoven
    Wat heftig allemaal!!! Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijden..

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Maartt, hier een berichtje om je moed in te praten. Ik ben iemand geboren met Tetralogie van Fallot. Vier maanden na de geboorte geopereerd en in 2004 een herhaling met een donorhartklep. Meis, ik hoop dat jouw kindje er net zo goed als ik aan toe zal zijn! Het kan écht!!

9. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Ben niet bekend met de aandoening, maar ik wens je heel veel sterkte en kracht

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte, kracht en wijsheid toegewenst!

11. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Ik wil jullie ook heel veel sterkte,kracht en wijsheid toewensen,want wat lijkt het me moeilijk om dit allemaal te horen en zien
    Hopelijk heb je een goede klik met de psycholoog en kunnen ze je goed helpen

*knuff*

12. amarilys

amarilys Niet meer actief

Heel veel sterkte

13. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ach meid toch. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
    Heel veel sterkte en ik duim op een zo gezond mogelijk kindje voor jullie. Erg goed dat je hulp gezocht hebt, dit is teveel voor een mens om alleen mee om te gaan. *knuffel*

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Jeetje.. misschien ga ik jou zo af en toe maar PB en. Heb heel veel vragen, maar we moeten eerst een koers uitzetten met het ziekenhuis.
    Wat fijn dat het goed gaat met je zoontje. Ik hoop ook echt dat de controle half september positief uitpakt.
    Ik haal heel veel hoop uit je verhaal..

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben gisteren voor het eerst naar de psycholoog geweest. Het klikte heel erg goed, en ze heeft me een paar mooie handvatten meegegeven. Over 3 weken mag ik weer.
    Gelukkig is het een beetje een "nuchter" persoon, ze zegt waar het op staat. Fijn hoor!

Aankomende donderdag moeten we weer naar het Sophia ziekenhuis (Zwolle) om met de gyna een plan van aanpak te maken.

Wil nog even zeggen tegen jullie allemaal dat jullie berichtjes echt heel erg fijn zijn!

Liefs

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Mooi zo dat je een goede klik hebt met de psych. Goed dat je handvatten mee hebt gekregen, probeer om ze te gebruiken hoe moeilijk dat soms ook is (ook ik heb bij een psych gelopen, overigens niet vanwege de afwijking van Sanne maar al eerder en had en heb nog steeds heel veel aan de tips die ik toen gekregen heb).

Spannend dat jullie donderdag met de gyn een plan gaan maken. En goed om hier het verhaal van hokiepokie te lezen, dat moet je zeker moed geven! Dikke knuffel!

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.701
    2.511
    113
    Poeh wat een onzekerheid zeg. Heel erg veel sterkte. We duimen voor een goede uitkomst.

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje meis wat een verhaal! Ik kan niet meer voor je doen dan af en toe aan jullie denken en een kaarsje voor jullie branden dat de vwp goed nieuws voor jullie brengt.
    Heel veel sterkte!

19. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen. En voor morgen veel succes in het ziekenhuis!

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heftig hoor! sterkte! Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen!

Deel Deze Pagina