Zoveel vocht vasthouden, herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hallo allemaal,

Sinds een kleine week houd ik ineens veel vocht vast, met name in mn benen. Eerst was dat smorgens dan weer weg maar nu sta ik al met dikke benen op. Vrijdag weekelijkse controle gehad bij de gyn. Maar alles was goed, aangezien mn bloeddruk netjes blijft vindt ze t geen probleem.
    Maar vandaag waren ook mn handen dikker na een wandeling en mn benen, achja, een olifant is er niks bij :D
    Ik doe al af en toe warm/koud de douche erop en zit zoveel mogelijk met mn benen hoog. Snachts doe ik mn voeteneind omhoog en k laat mn man af en toe een beetje masseren.
    Toch kan ik inmiddels hele putten erin duwen en voelt t gewoon vervelend aan.
    Ik drink veel, maar ben verder voor alles getest dus geen diabetes oid. Veel drinken schijnt ook juist weer goed te zijn ertegen....

Iemand tips, want ik bem bang dat ik niet meer in mn vel pas volgende week.. De striae popt ook op mn kuiten op nu en nja, echt blij ben ik daar niet mee 😞
    Hopelijk echt de laatste loodjes, maar t kan ook nog een paar weken duren..!

2. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik had het ook heel erg en ze hebben mij vorige week in geleid i.v.m het HELLPsyndroom. Zou je ook flinke pijn krijgen bij je borstbeen en in je rug, dit meteen melden.

9 van de warmte10 keer is het gelukkig niks ergs en heb je "gewoon" pech, want het is idd geen pretje

3. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Ik had het bij de eerst ook zo erg!
    Precies wat je zegt ik kon kuilen in m'n scheenbeen drukken dienbijna niet eens terug veerde..
    En dat had ik al een hele tijd voor t termijn waar jij nu op zit!
    Maar mijn bloeddruk is ook tot aan de bevalling goed gebleven had gewoon letterlijk DIKKE pech 😂
    Zou wel alert blijven op de symptomen die klaver 85 noemt..!
    Daar was ik ook bang voor namelijk dat t mssn in zoiets uit zo mondden, gelukkig niet gebeurd
    Maar zodra je daar wel last van krijgt zou ik wel gelijk aan de bel trekken!
    Succes met de laatste loodjes!

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hee hallo, ja op zwangersxhapsvergiftiging ben ik een aantal weken terug wel getest ivm hoofdpijn misselijk en raar gevoel maar alles was goed
    Behalve dikke benen en algemene zwangerschapskwaaltjes heb ik ook niet echt iets wat er op wijst... Al denk je stiekem toch, of t niet wat is. Maar t is gewoon DIKKE pech denk ja haha. T voordeel dancmaar is dat die kilos zo weer weg zijn als t goed is.
    Ik waggel vrolijk (mwa valt tegen 😁 ) verder en ik zal opletten, als k andere klachten krijg ga ik bellen!

5. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Bij mij begon het ook met hoofdpijn en vreemd voelen. Ging ook opeens heel veel vocht vasthouden. Toch weer gebeld omdat ik echt last had van dat vocht. Bleek toch zwangerschapsvergiftiging en ben toen de volgende dag ingeleid. Waarom bel je niet even? Het is al een mooi termijn toch?

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nouja, die klachten waren een paar weken terug en toen was alles prima.. Ik ben vrijdag op de poli geweest voor algemene controle en alles was goed... Ze zei zolang je bloeddruk goed is, is vocht vasthouden heel nornaal. Ik heb inleiden/strippen wel aangekaart, ik zit al vanaf 28 weken thuis met een dreigende vroeggeboorte en ben t echt helemaal helemaal helemaal gigantisch spuugzat. Ondanks dat en een ongeplande jankbui bij de gynaecoloog ( leuk, hormonen, oeps 😁 ) doen ze t niet zolang alles in theorie goed gaat... Snap ik wel hoor, tuurlijk wil ik t beste voor die kleine en wat maakt die ene week dan uit, zou je denken, ik wou alleen dat t gewoon erop zat. Donderdag moet ik terug als er nog niks gebeurd en gaan ze wel strippen gelukkig...
    Ik heb op dit moment verder geen klachten waar ik me zorgen om maak behalve ineens dikke benen, maar daar maakt de gyn zich dus geen zorgen om... Alleen heb ik er wel last van!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Steunkousen... :) Niet charmant, maar het is toch geen rokjes weer ;) en hou het goed in de gaten, bij andere signalen van preeclampsie, toch weer aan de bel trekken!

8. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Veel rauwkost eten, veel bleekselderij, komkommer, ananas, groene thee.

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook enorm bij die termijn. Ik ben uiteindelijk ruim 10 kg vocht aangekomen in twee dagen. Bij mij was alles verder ook goed. Het was bij mij wel een teken dat de bevalling eraan kwam want ik ben met 39.3 bevallen (de vk zij het ook al tijdens de laatste controle).

Deel Deze Pagina