Vermoeden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sharbx, Mar 16, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Hallo allemaal (wie dit leest)

Ik heb het vermoeden dat ik zwanger ben. Vorige week zaterdag begon ik mij super misselijk te voelen en moest ik ook overgeven. Zondag de dag erna, had ik opeens allemaal rare bultjes en vlekjes in mijn gezicht, die ik normaal nooit heb, ik heb een heel fijne huid van mij zelf. De misselijkheid bleef een paar dagen, tot ongeveer gisteren (vrijdag). Nog wel misselijk met vlagen maar een heel stuk minder. Ik ben aan de pil en vergeet hem eigenlijk nooit. Ik heb geen galblaas meer waardoor ik soms onverwachts diaree heb als mijn eten verkeerd valt. Het komt dus wel eens voor dat ik na dat ik de pil heb geslikt dus op de wc zit. Ik heb de dokter gebeld en die geeft aan dat de kans dat ik zwanger ben aanwezig is omdat de kans bestaat dat ik de pil er uit hebt gep. Ik heb sinds vorige week zaterdag ook kleine krampjes in mijn overbuik. Maandag en dinsdag zo ongelooflijk kriebbelig gevoel in mijn buik, alsof er heel veel vlinders rond vliegen, dit is sinds gister iets minder maar niet weg. Ik heb een paar testen gedaan maar volgens de dokter veel te vroeg. Aankomende woensdag is mijn laatste pil van de strip en 4 tot 5 dagen erna word ik meestal ongesteld. De dokter geeft aan dat ik dus volgend weekend pas weer een test kan doen. Ik was heel ongeduldig en heb gisteren gebeld voor een bloedtest, deze was ook negatief en volgens de dokter ook veel te vroeg omdat een bloedtest maar 2 dagen eerder is dan een normale test. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wat denken jullie als jullie dit zo lezen? Mijn gevoel zegt je bent zwanger, heb mij nog nooit zo apart gevoelt.. ook erg moe sinds vorige week zaterdag..

2. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Ohja.. misschien ook goed om te vermelden dat ik me vooral misselijk voel als ik druk ben en aan het werk ben. Gister en vandaag heb ik meer rust en niet aan het werk en merk dat het nu een stuk minder is met de misselijkheid en de vlindertjes in mijn buik.

3. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Ik denk dat je je “gek” aan het maken bent qua symptomen. Symptomen komen door HCG en daardoor test je dus positief. Je bent dus (helaas?) niet zwanger. Je bloedtest bevestigt dat.

4. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    De bloedtest was ook te vroeg maar omdat ik het persee wilde, gaf de dokter aan dat ik het wel kon doen. Maar ze zei er wel bij dat een bloedtest 2 dagen eerder positief kan zijn dat een gewone test. Ze gaf aan dat ik pas kan testen op de 1e dag van eventuele ongesteldheid. Dat is dus pas volgend weekend

5. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Ik snap de gedachte. Maar hoe dan ook, je zou nu positief testen als je zwanger bent. Als je klachten ervaart van een zwangerschap is een bloedtest nooit te vroeg. Momenteel ben je dus niet zwanger

6. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Oke bedankt. Dan ga ik daar van uit. Ik las ook dat je al misselijk kan worden op het moment dat de innesteling plaats vind. En dat de HCG waarden met 2 dagen verhogen. Ik snap alleen niet waarom de dokter dan zegt dat zowel de bloedtest als een gewone test nog negatief kunnen zijn.. en pas positief kunnen zijn als ik ongesteld zou moeten worden.

7. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Je ervaart je klachten al sinds vorige zaterdag lees ik? Dan zou het, mits je zwanger bent nu echt wel te zien zijn via een bloedtest.

8. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Ja vorige week zaterdag avond was ik opeens super misselijk. Niet de gedachten dat het misschien iets te maken heeft met zwanger kunnen zijn. Dit kwam pas maandag dat ik dacht, ben ik misschien zwanger?.. de dokter geeft dus aan dat een bloedtest 2 dagen sneller is dan een gewone test en dat ik dus te vroeg de testen loop te doen.

9. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Een bloedtest is inderdaad sneller, daar heeft je huisarts gelijk in. Maar de klachten die je ervaart kunnen onmogelijk al van zwangerschap komen als je bloedtest nog negatief is

10. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Ja vorige week zaterdag avond was ik opeens super misselijk. Niet de gedachten dat het misschien iets te maken heeft met zwanger kunnen zijn. Dit kwam pas maandag dat ik dacht, ben ik misschien zwanger?.. de dokter geeft dus aan dat een bloedtest 2 dagen sneller is dan een gewone test en dat ik dus te vroeg de testen loop te doen.

11. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Bedankt. Dan houd mijn lichaam mij voor de gek. Ik doe voor de zekerheid volgende week een test.

12. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Ik lees nu dat je HCG waarden 11 dagen na bevruchting kan worden waargenomen met een bloedtest.

13. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Ik denk echt dat je te veel leest, echt een advies om dat niet te doen..
    Het ligt er namelijk maar net aan wanneer de innesteling is, daarna ga je HCG aanmaken. Je kúnt vanaf innesteling klachten voelen, dus zou dat voor jou al 1 week geleden zijn, 100% dat je dan nu zowel via bloed als via een test positief zou testen. Ik zou echt het idee van een zwangerschap los proberen te laten

14. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female

En ook lees ik dat je vanaf het moment dat de innesteling heeft plaatst gevonden al misselijk kan zijn. Hebben mensen hier ervaring mee?

15. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female

Oke. Dankjewel voor de reacties. Ik ga het los laten. Dan zal het idd wel niet zo zijn. Ja ik ga van alles lezen en dan denk ik.. het zou zomaar kunnen dus. Bedankt voor de geruststelling.

16. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Ja maar het zou dus niet kunnen in jouw geval probeer ik meer te zeggen. :)

17. Sharbx

Sharbx Lid

Mar 16, 2024
    11
    0
    1
    Female
    Ja ik snap hem, haha. Dankjewel. Gek hoe je lichaam je voor de gek kan houden en je hoofd je zo gek kan maken

Share This Page