inleiden dmv ballonnetje

Discussie in 'De bevalling' gestart door sydneys, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

3 januarie moet ik naar het ziekenhuis omdat ze dat de bevalling willen inleiden dmv een ballonnetje

ik zou graag jullie ervaringen willen weten, ging het snel, duurde het lang? pijnlijk? eng? waarom deden ze het bij jullie met een ballon?

ik heb teveel vruchtwater voor mijn termijn, wil dat zeggen dat er dan weinig kans is dat het uit zichzelf gaat beginnen voor 3 januarie?

de datum 3-1-13 vind ik wel cool maar ik moet pas om 16.30 daar zijn dus ik vrees dat het geen 3-1-13 zal zijn :)

2. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben op 3-01-2011 ingeleid d.m.v een ballonkatheter..........inbrengen vond ik niet fijn maar mijn baarmoeder lag ook gekanteld:(
    Is in de ochtend gedaan toen op de afdeling gelegen en een paar x ctg gehad van de kleine. Daar geslapen en volgende ochtend hebben ze t ballonnetje eruit gehaald en had ik 3cm dus naar de verloskamer en vliezen gebroken. Weeen kwamen niet uit zichzelf dus opwekkers, op een gegeven tot 4 opgehoogd en toen zat ik gelijk midden in de weeen. Vond ik erg heftig.....met 6 cm had ik al persdrang omdat de kleine met haar hoofdje wat scheef lag en toen heb ik een spuit gehad in m'n been, haalde de scherpe kantjes eraf. Om 16.00 mocht ik gaan persen en ze is om 16.40 geboren.

Als ik erop terugkijk viel t mee maar schrok ervan dat ik gelijk de onwiijze pijn had.......had niet verwacht dat ik om pijnstilling zou vragen maar trok t niet.
    Ze zeiden tegen mij al dat ik er niet vanuit moest gaan dat ze die 3 januari geboren zou worden en dat klopte dus.

Succes meid

3. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ingeleid dmv een ballon. Baby was te klein voor de termijn en mijn bloeddruk bleef stijgen. Baarmoeder zat nog potdicht dus vandaar de ballon.
    Is s morgens om 8u ingebracht, s avonds rond 23u viel de ballon eruit. De volgende ochtend om 7u had ik 3 cm ontsluiting dus vliezen gebroken en aan het infuus. Om 14.50 ben ik bevallen.

Het inbrengen van de ballon vond ik niet pijnlijk. Voelde wel raar, vooral als je wat rond loopt. Heb s morgens een ctg gehad voordat de ballon werd ingebracht en na die tijd nog 3 over de dag verdeeld.

Mijn zoontje reageerde erg heftig op de ballon. Was die dag heel erg bewegelijk en ik was ervan overtuigd dat hij gedraaid was maar dit kon niet volgens de vk omdat hij al was ingedaald. Tijdens de bevalling bleek dat hij een AAA ligging had. De dag ervoor op de echo was dit nog niet het geval en ik weet zeker dat hij gedraaid is toen de ballon erin zat. Als je baby erg heftig reageert op de ballon zou ik hier zeker alert op zijn.

Deel Deze Pagina