vraagje... Ik gebruik puregon en pregnyl om een eisprong op te wekken. De rest verloopt via de natuurlijke weg. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ik 3 (!) eitjes heb (bij de vorige controle nog maar 1). Eentje van 2.4 die dus op knappen staat. Twee kleinere van 1.7 en 1.4. Advies dus meegekregen om geen gemeenschap te hebben... (Pregnyl mag ik dus ook niet gebruiken) Laten we nu net gisteravond geklust hebben 😅... Ik heb al de hele dag verhoging... Dus ik vrees dat er al iets gaande is down under. Om een lang verhaal kort te maken... Springen meerdere eitjes altijd tegelijk? Die van 1.4 en 1.7 lijken me nog niet groot genoeg namelijk. M.a.w. wil iemand me vertellen dat ik geen drieling ga krijgen 😂
Als je een lh-piek hebt dan springt wel alles wat groot genoeg is. Máár, 14 mm lijkt me sowieso te klein en 17mm is zo'n grensgeval. Ik moest altijd pregnyl zetten bij 18mm. De eisprong was dan altijd de dag erna en dan verwachtte ze altijd al dat het 20mm was. Ik denk niet dat ze alledrie springen maar twee zou wel kunnen. Geniet van je dubbele dobbelsteen dit keer
Vanaf 17mm zijn eitjes dikwijls toch rijp genoeg voor een eisprong (ik mocht in het ziekenhuis telkens vanaf 17mm pregnyl zetten). Die van 14 is een heel klein kansje dat die mee is gesprongen! Ben wel benieuwd wat het resultaat is, laat je het hier nog even weten?
Denk dat je inderdaad goeie kans hebt op 2 eitjes! die van 14 is waarschijnlijk wat te klein. Gek dat ze geen seks mag hebben... hier zien ze bij de IUI juist graag 2-3 eitjes. Of is er top zaad en is het enige probleem dat je anders geen ei hebt? Dan is het risico misschien wel een stuk groter op een meerling. Desondanks konden ze mij de hoogste boom in, en ging ik fijn klussen thuis
Bij mij in het ziekenhuis proberen ze dmv de hormonen juist die 2 a 3 eitjes aan te laten maken en gaat de IUI gewoo door. Van die kleinste weet je niet zeker of deze gaat springen. Dus ik zou het zeker nog een keertje gezellig maken rond je eisprong .
Dankjewel voor jullie reacties! We hebben besloten om er toch maar voor te gaan... De kans dat het ze alledrie gaan springen is volgens mij ook klein. En een tweeling overleven we nog wel 😉. Daarnaast zit ik nog wel met meer vragen...waar ik in het zh natuurlijk niet aan gedacht heb. - als ik geen pregnyl gebruik, gaan de eitjes dan wel zeker springen? - hoe lang zouden we geen gemeenschap mogen hebben? Aangezien ik dus geen idee heb wanneer ik ovuleer zonder pregnyl... Morgen dus maar eventjes bellen om te informeren. Zal jullie up to date houden 😊
Het hangt denk ik af waarom je de ovulatie inductie doet... Als je van jezelf geen eisprong hebt... Dan kan t zomaar zijn van niet maar als je wel een eisprong hebt zou ik er vanuit gaan dat er iig 1 maar wellicht 2 zijn gesprongen. Denk ook niet dat de mini mee heeft gedaan. Volgens mij zeggen ze dat een eitje tot max 24 uur houdbaar is... Maar als je gister geklust hebt is dat mosterd na de maaltijd 😁
Lekker vrijen! ik mocht ook niet vrijen met 19 16 en 15 en 2 van 14 maar toch gedaan haha De kans is klein dat ze allemaal springen, allemaal bevrucht raken en allemaal goed innestelen. Mijn ziekenhuis wilde er niet aan mee werken om me bloed te laten prikken. Mocht ook geen ovitrelle spuiten. Ik heb helemaal geen cyclus van mezelf. Dus wilde graag bloed laten prikken maar ja, nu dus geen idee of ze zijn gesprongen..alleen heb ik weer het dubieuze verhaal dat ik niet ongesteld word en geen positieve test heb..donderdag echo.
Spannend!! Vervelend dat je niet weet wat daarbinnen gaande is. Ik heb net gebeld. Kan zijn dat ze vandaag of morgen vanzelf springen. Of misschien nog lekker doorgroeien en pas over een week springen. Of zelfs helemaal niet gaan springen.... Ik moet gewoon wachten tot ik ga menstrueren... Of niet. Lekker dan. Zit serieus te denken om nu maar 'illegaal' pregnyl te spuiten zodat ik weet waar ik aan toe ben...
Sommige ziekenhuizen willen juist wel dat je pregnyl/ovitrelle gaat spuiten, om ervoor te zorgen dat je wel een eisprong krijgt. En ook de kans om de vorming van cysten te verminderen. Misschien toch even navragen wat het gevolg is van geen pregnyl spuiten? En ik zou aanraden om wel seks te hebben. De kans is superklein dat de 3 follikels allemaal een goede eicel bevatten en allemaal gaan springen, bevrucht raken en gaan innestelen.
Heb hetzelfde als jij gehad 3 jaar geleden, 3 eitjes, van 15, 18 en 19mm. Wij mochten ook niet klussen, geen pregnyl. Toen toch geklust, eisprong was toen wel laat, ze zijn dus eerst nog even doorgegroeid! Uiteindelijk was ik zwanger van 1 kindje (zoontje die nu 2 is). Deze keer ook een ronde (met gonal-f) met 3 follikels gehad, 2 van 16 en 1 van 17. Uiteindelijk niks meer gespoten, geen pregnyl, niet geklust (wij willen echt maar max. 2 kindjes) en na een week op controle om te kijken hoe het ervoor stond, waren er 2 weer gekrompen en 1 doorgegroeid tot 24 mm. Mocht ik alsnog pregnyl zetten en klussen (helaas geen zwangerschap). De follikels kunnen dus ook krimpen omdat je geen puregon meer gebruikt, denk dat die van 14 misschien wel krimpt. Zou dus zeker even bellen voor een echo over een paar dagen.
Bij pregnyl krijgen de follikels nog een groeispurt. Dus worden ze nog wat groter en dat maakt de kans groter dat ze dan allemaal springen. Dat is hun redenatie.
Hier was 3 eitjes de max met iui. Moest akkoord gaan met een behandeling. De arts zei; de kans dat er 1 bevrucht word is klein (iui is de kans zo'n 10%) dus laat staan 3. En bij ons was alles in orde. Zou me er niet druk om maken je hebt nu meer kans. Hier in t ziekenhuis was t 1x in 15 jaar gebeurt dat er een drieling verwekt was.
Met clomid had ik er bijna altijd 3. Mocht pregnyl zetten en iui ging door. Bij mij was dit normaal. Kreeg aangepaste hoeveelheid clomid.bij 50 had ik er zelfs 6 hihi toen mocht ik geen gemeenschap hebben haha
Nou... Deze week had eigenlijk mijn menstruatie moeten beginnen. Afgelopen maandag gebeld met de mededeling dat ik nog geen bloedverlies had maar ook geen positieve test. Antwoord: wacht het nog maar even af. Gister gebeld, vanochtend controle gehad... En jawel, de grootste follikel is lekker blijven zitten (de andere twee zijn weer klein) en is nu een cyste van 3,5 cm :x Nu weekje niets ivm vakantie en dan bloeding opwekken en hopelijk een nieuwe ronde!
He shit zeg. Maar misschien een positieve ervaring, bij mij was mijn cyste van bijna 8 cm binnen 3 weken weg. Ook tijdens onze vakantie een kuurtje gehad om bloeding op te wekken en werd na de vakantie ongesteld.