Hoi dames, Helaas vandaag na 3 dagen overtijd te zijn ben ik toch ongesteld geworden. Ik had zo gehoopt dat het deze ronde raak zou zijn en IUI niet meer nodig zou zijn. Maar goed we gaan dus komende ronde starten met IUI. We doen de eerste 3 pogingen zonder hormonen. Ik ben nu dus zo bang dat ik mijn eisprong niet kan vinden met ovulatietesten. Ik heb de testen van clearblue op advies van de gynaecoloog. Maar aangezien ik nu opeens een langere cyclus had en in december ook een keer, maar ik me gelijk weer zorgen of ik wel een eisprong heb en of ik hem dan kan vinden.... Alles is wel onderzocht en was goed, maar dat was oktober vorig jaar. Ik zou willen dat ik me gewoon niet zo druk zou maken! Zijn er dames met ervaring met IUI zonder hormonen? Ik zou graag jullie verhalen horen! Want ik lees dat het vaak wel met hormonen is. Maar omdat ik nog jong ben(23) en er geen oorzaak gevonden is, wil de gynaecoloog me niet gelijk belasten met hormonen en op een kleine verhoogde kans op een tweeling. Dus wie heeft er ook IUI zonder hormonen gehad en hoe is dat gegaan? Of misschien zijn er dames die in de nabije toekomst ook er mee gaan starten om ervaringen te delen.
Geen ervaring zonder hormonen maar gaan ze geen follikel meting doen dan? Bij ons in het zh is de iui procedure follikel meting en rond ovulatie inseminatie ... Geen testen...
Hier ook iui zonder hormonen gedaan! En met ovulatie testen. Ik deed de testen elke ochtend (met ochtend urine, en dan de clearblue Digital) en zodra hij positief was belde ik en dan de dag erna iui. Beviel mij wel goed, ondanks dat het ovulatie testen wel flink wat stress opleverde (zelfde als jij eigenlijk, krijg ik wel een eisprong enz en m'n cyclus wisselde van 24 tot ruim 40 dagen) Achteraf had ik na 1 of 2x zo proberen moeten vragen met lichte ondersteuning (echo's en pregnyl) zo doen we nu de terug plaatsingen en dat geeft toch meer rust. Ik zou het gewoon 2x proberen en als de ongerustheid/stress blijft en het lukt niet, zou ik gewoon vragen of je niet kan proberen met echo's en alleen pregnyl voor de timing. Succes meis!
Onze eerste iui hebben we 'zonder hormonen' gedaan (het was toen te laat om met hormonen te starten en ik wilde toch graag al een poging wagen). Mijn arts vond het geen goed idee, maar omdat ik erachter vroeg, wilde hij die eerste poging wel benutten. Mijn arts is van het idee dat een lichte hormonale ondersteuning de beste resultaten heeft. Ik werd wel opgevolgd via echo om de groei van mijn follikels te volgen en te kijken wanneer mijn eisprong er ongeveer zou zijn. Net voor de eisprong moest ik dan toch een spuit pregnyl 5000 zetten om mijn eisprong wat te timen en de innesteling te ondersteunen. Het was onze eerste poging (met voldoende zaadjes), maar helaas zonder resultaat. Ik ben ook nog jong (28) maar mijn arts was helemaal niet te vinden om iui zonder hormonen te doen, aangezien de kans met een lichte stimulatie toch net iets beter is. Ik heb ook maar 25mg (halve tablet) Clomid moeten nemen van dag 3-7 en net voor de eisprong nog een injectie pregnyl 5000. Als ik dat vergelijk met andere mensen heb ik ook nog een héle lichte stimulatie gehad. Nu helaas een 2de poging met hormonen gehad en die is waarschijnlijk ook mislukt. We gaan er nog eentje doen en dan waarschijnlijk verder met ivf.
Volgens onze gynaecoloog heeft het geen zin om te starten met IUI voor de grens van 2 jaar proberen. Uit onderzoek blijkt dat het aantal spontane zwangerschappen en het aantal zwangerschappen dmv IUI voor 2 haar ongeveer gelijk zijn. Ze wilde dus eigenlijk pas in september beginnen. Maar om mij tegemoet te komen dus iets eerder maar dan eerst 3x zonder hormonen en daarna pas 3x met hormonen. Hier ging ik mee akkoord omdat het ander maar 4x met hormonen was. Nu hebben we dus 2 pogingen meer. Misschien moet ik de eerste 3 pogingen dan maar zien als 'extra' en als voorbereiding om de pogingen met hormonen. Maar hopelijk zijn de pogingen met hormonen niet nodig! Ik moet er maar gewoon van uit gaan dat ik mijn eisprong wel kan vinden. Maar het is toch allemaal wel spannend en dan slaan de gedachtes op hol hihi
Wij hebben voor ons 2de Iui-D wondertje iui gehad zonder hormonen. Ik heb alleen ovulatie testen gedaan. Zodra die positief was heb ik gebeld met het zkh en een iui-D in laten plannen. 1,5 dag later de eerste iui-D en tis gelijk raak . Bij ons eerste iui-D wonder hebben we 2 rondes met clomid gedaan zonder resultaat en de 3de ronde pregnyl en gonal-f en iui-D met als resultaat een zoontje. Dit waren cyclussen met follikel metingen. Moet zeggen dat zonder hormonen en fm-metingen het super ontspannen is en toch gecontroleerd dmv ovu-testen. Ik wil je heel veel succes wensen.
Dat is goed nieuws. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zulke verhalen geven dan toch weer goede hoop, dankjewel!
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van ovulatie testen omdat iedereen een andere hoogte hcg in haar lichaam heeft. Met hormonen heb je een kans op een tweeling maar het hele idee er achter is dat je met 2 eitjes meer kans hebt dan 1 aangezien iui een slagingskans van 10 a 12% is. Zelf als ik een ovulatie test deed, en die was positief, en in t ziekenhuis monitoren ze met een echo en bloed prikken, zat de test er altijd 3 a 4 dagen naast. Bij mij klopt die testen gewoon niet. Misschien kan je vragen om je de eerste ronde op weg te helpen door je bloed te laten prikken of toch echo's te laten maken? Bij ons is er ook niks gevonden en vind ik het ook niet kloppen om je "lichaam op gang te laten komen de eerste 3×" want omdat er bij ons niks mis was kregen wij 4× een iui poging. Gelukkig de 4e keer raak! Wil alleen zeggen dat het echt zwaar kan zijn. En als elke maand alles in orde is en "volgens het boekje" is dat 4 of 6 pogingen zo voorbij zijn. Ik zou misschien 2 rondes zonder doen en daarna met hormonen. Misschien zelfs maar 1 ronde? Succes in iedergeval!
Dankjewel. Ik heb zelf een beetje het idee dat ze heeft gezegd we doen het 3x zonder hormonen en dan beginnen we nu alvast, om mij tevreden te stellen. Anders zou het pas in september zijn en dan gewoon 3 pogingen met hormonen. Ze zei er bij dat ze me de ellende wilde besparen van hormonen en het niet per se iets zou toevoegen, omdat alle uitslagen van onderzoeken goed waren. Maar ook al is alles waarschijnlijk in orde, ik lees hier vaak genoeg over stellen waarbij alles oké is en het ook na IVF bijvoorbeeld nog niet lukt. Dus dat geeft ook totaal geen garanties. Ik blijf het idee houden dat er bij mij iets niet goed is. Alle onderzoeken waren wel goed, er zijn alleen wel meerdere keren cystes te zien in mijn eierstokken. Dat kon geen kwaad werd me verteld want dmv bloed is vastgesteld dat ik een eisprong heb en eileiders waren ook helemaal open. Maar toch.... ik vrees dat die twijfel er altijd wel zal blijven zolang ik nog niet zwanger ben. Maar ik kijk gewoon hoe het deze maand loopt en als het niet goed gaat kan ik daarna altijd een gesprek aan gaan met de gynaecoloog natuurlijk. En dan idd voorstellen om misschien toch wel echo's te doen om het in de gaten te houden.
Ja het blijft lastig hé. Ik dacht ook al die tijd dat er iets mis was met mij terwijl dat niet zo was. Heb je bijvoorbeeld een laparoscopie gehad? Ik vond de hormonen mee vallen. Elke dag 1 prikje. Vond de iui behandeling zelf 10x zo vervelend. Kijk t een ronde aan? Anders weer gesprek aan gaan met de behandelaar.
Nee ze hebben geen laparoscopie gedaan, omdat de HSG test goed was. Maar mijn baarmoederslijmvlies is bijvoorbeeld ook niet gecheckt. Maar dat doen ze bijna nergens meer. Terwijl een collega van mij 2 kinderen heeft via IUI, omdat de zaadcellen het anders niet overleefden (is wel 15 jaar terug). Vraag me af waarom ze dat nu niet meer overal onderzoeken. Maar natuurlijk ben ik dat weer vergeten te vragen aan de gynaecoloog! Als dat bij mij het geval zou zijn is IUI dus wel de oplossing, maar heb gewoon het idee dat niet alles goed is onderzocht. Maar ik kijk het deze ronde aan en loopt het niet lekker, maak ik een afspraak. Wie weet loopt het allemaal wel goed. Vrees dat onzekerheid toch wel zal blijven!
Mogelijk doen ze nog wel een kijkoperatie moesten een aantal iui's niet lukken. Bij mij hebben ze ook enkel een kijkoperatie gedaan omdat de hsg niet in orde was, anders doen ze dat eigenlijk niet. Moest je nu een aantal mislukte iui's achter de rug hebben, zou het wel kunnen zijn dat ze het nog eens voorstellen en dan zou ik het wel doen ook, you never know natuurlijk! Samenlevingstest is degene die je bedoeld denk ik, of zaadjes overleven in jouw slijmvliezen... Die test doen ze tegenwoordig blijkbaar nog heel weinig omdat ze niet weten of die wel betrouwbaar is. Indien jij vindt dat er te weinig onderzoeken zijn gebeurt of indien je twijfels hebt, zou ik zeker je arts erover aanspreken!
Ja dat is idd wat ik bedoelde. Alle onderzoeken zijn in een ander ziekenhuis gegaan, maar omdat daar nogal veel verschillende dingen zijn gezegd en fouten zijn gemaakt, ben ik over gestapt naar een ander ziekenhuis. Ik ging er van uit dat ze alle onderzoeken opnieuw zouden doen, maar dat was niet zo. Ze zei dat alles gewoon goed was en er geen reden was om de onderzoeken opnieuw te doen. Wel met een inwendige echo zei ze dat ze dacht cysten te zien, maar ze kan niet zien waar die door komen. Het kon iig geen kwaad en mocht het wel endometriose zijn, was zwanger worden de oplossing. Dacht ook joh dat is nou ook net wat ik wil, maar dat lukt tot nu toe nog niet! Maar het zou een zwangerschap volgens haar niet in de weg kunnen staan, omdat ik wel gewoon een eisprong heb.
Hoi dames, Ik heb een vraagje. Als je beiden niets mankeert en je gaat voor iui met hormonen, de hormonen die worden gebruikt bij iui, is dat puur voor extra eitjes? Of hebben ze ook nog andere functies? En welke hormonen worden dan zoal gebruikt en hoevaak neem of spuit je ze? Ik was wel benieuwd
Misschien is het handig om dit in een ander of eigen topic te vragen. Ik stel hier namelijk mijn vraag over IUI zonder hormonen.
Ja, wij zijn ook gestart met IUI zonder hormonen. Alle onderzoeken bij mij lieten zien dat alles perfect in orde was. HSG goed, bloedwaarden goed en op de echo was vorige week 1 groeiend eitje te zien. Helaas is mijn vriend verminderd vruchtbaar. Afgelopen zondag hebben wij onze eerste IUI gehad met 4.5 mlj zaad jes. Heel spanned! Volgens de gynaecoloog is dit voor ons trouwens een prima optie, omdat de zaad jes niet door mijn baarmoederslijm heen kwamen en zo wel op de goede plek komen. We gaan dit 2 of 3 keer doen en kijken dan of extra hormonen eventueel nodig zijn.
Spannend hoor! Hopelijk is het al raak Ik zit nu op cyclus dag 8 en ga op dag 10 beginnen met ovulatietesten.
Iui is idd een goede methode indien je vijandig slijmvlies hebt, dan zijn de zaadjes daar al doorheen en kunnen ze verder... Wat de cystes en endometriose betreft Lacey; bij mij hebben ze één grote cyste weggenomen op mijn eierstok (endometriosecyste) en volgens mijn fertiliteitsarts was dit wel de oorzaak waardoor ik niet zwanger geraakte. Zaad van mijn vriend is ook niet optimaal, maar met die endometriose had ik volgens haar toch niet zwanger kunnen worden... Ik zou daarrond evt nog wel eens informeren! Niet elke endometriose belemmert zwanger worden, maar het kan wel!