Hallo ik vroeg me af of hier dames zijn die meerdere keizersnedes hebben gehad? Wat is jullie ervaring en wat kregen jullie als advies van de gyn wat betreft verdere zwangerschappen?
hier een vriendin die 3 keizersnedes heeft gehad ! 1ste keizersnede viel reuze mee , geneesde heel goed 2de keizersnede : zwangerschap was redelijk zwaar vaak last van litteken en trekkerig gevoel , na de keizersnede geneesde trager maar nog goed 3de keizersnede: zwangerschap was een hel , veeel scheurdende pijn , longrijping moeten krijgen , voorweeen waren niet te harden op het liteken , na de keizersnede ,litteken geneesde veeel trager en was veeel pijnlijker nu mag ze gewoon niet meer zwanger worden , advies van de gyn was steeds , denk heel goed na over de risicos over scheuren , rust heel veel en vaker op controle , bij minste twijfel moest ze bellen
Wow das nogal heftig indd. De reden dan deze topic is dat ik veel mensen hoor zeggen dat je max 3 keizersnedes mag hebben. Ik heb er zelf 3 gehad omdat ik een afwijking in de baarmoeder heb en daardoor niet normaal kan bevallen. Bij mij was de eerste juist het zwaarst dat was in Spanje en werd gehecht met nietjes na het verwijderen daarvan scheurde de wond voor de helft open,geneesde vanzelf pas na een maand. Hield er een hele lelijke wond aan over. De 2de was gewoon hier in Nederland de keizersnede ging heel goed ze hebben zelf de wond mooier gemaakt genezing ging ook vrij snel. 5 maanden geleden de 3de ging super was al heel snel op de been. Moet zeggen dat ik tijdens de zwangerschap nooit last heb gehad van de wond maar mijn kids zijn dan ook 10,7 en 5 maanden dus heb best lang gewacht. En nu als advies min 6 maanden wachten en dan mag je voor een 4de. Dus ben benieuwd wat andere dames als advies kregen en waarom, verschilt denk per zh of arts weet het niet Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb 2 keizersnedes gehad en nu zwanger van de derde en ik ga ervanuit dat dit ook een ks wordt. Vorige keer weinig advies gekregen. Moest even wachten (zit straks bijna 3 jaar tussen) en er werd gezegd dat er tegenwoordig wel 8 ks worden uitgevoerd bij vrouwen, maar dat verschilt natuurlijk heel erg qua genezing. Hier qua zwangerschap in elk geval nergens last van met betrekking tot de wond etc (nog niet althans). Straks bij de ks zullen ze wel laten weten hoe het er nu voor staat.
@suus allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap. 8 keizersnedes lijkt me wel heel erg heftig. Was een keer aan het googlen daarover en kwam op een topic van een mevr uit belgie die er 9 had gehad,of het waar is weet ik niet maar lijkt me wel heel erg heftig @suusjeuh heb jij ook een keizersnede gehad??
Ik heb 2 keizersnedes gehad, 1x spoed en 1x gepland. Mijn oudste was te groot voor mijn bekken en bleek bij het persen niet te passen. Bij nacontrole werd aangeraden minimaal 1 jaar te wachten voor een volgende zwangerschap. Na 1.5 jaar weer zwanger en in principe gingen we voor een normale bevalling. Helaas bleek ook deze baby te groot te worden (aangetoond d.m.v. groeiecho;s) en er werd een keizersnee gepland bij 38+3. Gelukkig geen weeen gekregen, want bij de keizersnee bleek mijn baarmoeder op het randje te staan van scheuren. Toch heeft de gyn gezegd dat een nieuwe zwangerschap wel zou mogen, maar zou eindigen met een geplande ks. Wij zijn klaar met ons gezin en bovendien zou ik het risico niet willen nemen....
@mamamana gelukkig is de keizersnede op tijd gedaan en is alles toch goed gekomen. Wel vreemd eigelijk dat ze dan zeggen dat je voor een derde mag als je baarmoederop scheuren stond. Gelukkig is jullie gezin zo compleet en hoef je ook geen risicos te nemen.
Ik heb bij mn dochter een spoed keizersnee gehad. Deze zwangerschap gaan we afwachten of ik normaal mag bevallen of dat het kindje eerder gehaald wordt ( Ben pas 20 weken dus nog lang genoeg te gaan ! ) Mijn SZ heeft 4 kinderen, de 1e en 4e met een KS de 2e en 3e vaginaal bevallen. Het kan dus wel normaal daar hou ik mn hoop maar op. Wij kregen als advies minimaal 6 tot 12 maanden wachten voor een 2e. Na 9 maanden leek het ons wel weer leuk, en na eerst een miskraam was ik na 11 maanden zwanger van ons 2e kindje.
Gefeliciteerd met de zwangerschap,hoop voor je dat je een normale bevalling zult krijgen is toch wel leuk om mee te maken. Na 1 keizersnede mag je zeker normaal bevallen,ken er genoeg die bij de 2e een normale bevalling hadden. Duim voor je,op een normale bevalling
Ik kreeg het advies om minimaal een jaar te wachten in elk geval, dus dat doen we dan ook. Ik had een placenta praevia en de arts gaf aan dat de kans daarop na een keizersnee groter is. Mijn zwangerschap was niet echt heel erg top...met dreigende vroeggeboorte en ziekenhuisopnames en ik ben dan ook wel een beetje angstig voor een eventuele volgende zwangerschap.