Ik kolf 4x per dag (elektrisch). Dan kolf ik één kant helemaal leeg, en van de andere kant nog een beetje extra. Per kolfbeurt haal ik er gemiddeld zo'n 250ml vanaf in totaal. Mijn mannetje vraagt nog 6x per etmaal om een voeding (waaronder één in de nacht). Dit loopt prima met elkaar want hij drinkt in die 6x niet op wat ik in de 4x kolf. Helemaal top dus. Nu merk ik dat het kolven toch wel erg veel tijd en energie vraagt en zit ik er over te denken om tegen de tijd dat ik ga werken (dan is ons mannetje 4 maanden oud) langzaamaan richting 2x kolven per etmaal te gaan; zeg om 07:30 en om 19:30u. En dan dus half BV half KV te geven aan ons mannetje. Alleen; hoe doe ik dat?! En; is dat wel oké?
Hoi, Ik begrijp dat je uitsluitend kolft en niet aan de borst voedt, klopt dit? Ik zou eerst gaan naar 3 keer kolven. Kies je tijden goed en zie wat er gebeurt. Geef je lichaam tijd en rust om hier naar over te schakelen. Wanneer dat goed gaat, kun je kijken of je nog een kolfmoment wil afbouwen. Goed bezig! Succes
Klopt; helaas wilde live voeden niet (na heel veel hulp van allerlei). En bij die 3x kolven (verdeeld over de dag dat snap ik); kolf ik dan alle keren beide kanten leeg?
Sinds donderdag 5 december kolf ik om 08:00u 15:00u en 22:00u Wanneer kan ik die van 15:00u laten vallen? En; is het dan handig om de tijden gelijk te maken? Dus zeg: 08:00u 20:00u Zodat het verdeeld is over een etmaal? Ik zou graag het twee keer op een dag kolven ('s ochtends en 's avonds) nog lange tijd vol willen houden indien mogelijk)
Ter aanvulling: Ik merk dat ik 's ochtends en 's avonds nog best veel (tussen de 300 en 400ml in totaal beide kanten leeg) af kan kolven maar overdag inmiddels nog maar zo'n 200ml in totaal (beide kanten leeg)
ik zou even de drie keer aanhouden wanneer je het langer in stand wil houden. Wanneer je nu heel snel terugschakelt naar nog een keer minder kan het zijn dat je productie in 1 keer inzakt. Dat zou jammer zijn. Ik zou dus zeggen een paar weekjes drie momenten (waar je best een keer een uurtje heen of weer kunt schuiven, zolang je maar op je borsten let: plekken, warm, rood) en dan (als je zelf ook niet te druk bent overdag, feestdagen komen er toch aan) terug naar 2 x en dan kun je inderdaad je moment zelf kiezen. Gewoon kijken of dat stand houdt. Goed bezig! Succes!
Hoi, Ik kolf momenteel om 07:00u en om 19:00u. Voor in de toekomst zou ik graag willen weten hoe ik deze af kan bouwen. Eerder betekende afbouwen dat ik de kolftijden verdeelde over het etmaal maar hoe ga je dan terug van twee naar één keer en dan naar niet meer? Alvast bedankt voor het antwoord!
Ik zou straks kijken of je 1 voeding kunt afbouwen door het kolfmoment over te slaan. Kijk of dat gaat. wel spanning er af indien nodig. Na tijdje zul je merken dat je niet meer stuwt, plekken krijgt. De avondvoeding houd je misschien het langst in stand (praktischer dan in de ochtend misschien) Kijk wat je het meest aanspreekt op de langer duur en bouw die voeding al dan niet af.