1 keer de pil vergeten te slikken en dan zwanger??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vuurtorentje84, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden,

Snappen jullie dat, als je 1 x of slordig met de pil bent geweest en dan zwanger bent geraakt?? Ik vraag mij af hoe dat kan?

Terwijl wij meiden, ons best doen om op de juiste dagen eventueel bevrucht te gaan worden, maar niet meteen lukt!:(

Liefs,

2. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik vond het altijd wat ongeloofwaardig maar ik heb het zelf meegemaakt dus het kan echt.. Dat werd dan wel een vmk maar was toch echt zwanger door 1x de pil een dag later in te nemen.
    Ik heb geen idee hoe het kan. Misschien komt het eitje precies wanneer je de pil niet goed slikt ofzo?

3. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Dus die 1% kan je dus wel zwanger raken, maar was je maar 1 pil vergeten of een paar keer?

Is dat zo? Ik zal even kijken op internet effe googlen!:D

4. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Daar zit ik dus ook vaak over na te denken..
    Dan denk ik echt van dan moet je toch echt super vruchtbaar zijn..of heb ik het mis:(

5. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    ja, daar zit ik nou ook aan te denken, mijn vriendin zei gisteren dat ze er slordig mee omgegaan is, maar dan zoek je het toch op, om zwanger te worden. Toen een jaar geleden aan de pil was, ging ik er echt zorgvuldig mee om! En een collega zei dat ze ook, per ongeluk heel snel zwanger is geraakt door de pil heen :( Mijn moeder zelf, werd heel snel zwanger na 5 kinderen te hebbben!

Dus hoe kan dat??:(

6. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Nou ik zal het je nog sterker vertellen. Ik was 10 jaar aan de pil en ondanks absoluut CORRECT pilgebruik (dus niet vergeten, niet overgegeven, geen diarree etc etc) had ik in december 2008 toch een positieve test in mijn handen. Ik kon het ook niet geloven dat het echt mogelijk was maar het resultaat is inmiddels bijna een jaar oud.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kan idd hoor.. Ook als je de pil juist gebruikt hebt.. niet ziek bent geweest, geen diarree o.i.d. Dus je kan ook van één keer de pil vergeten zwanger raken..

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, zwanger worden blijft een toevalstreffer. En het kan dus nèt raak zijn als je een keer de pil vergeet. Of je kan keer op keer 'pech' hebben als je wel bewust zwanger probeert te worden.

9. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    het zal toch wel niet zo zijn, als je met de pil stopt, dat je dan meer vruchtbaarder bent??

10. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik heb het mee gemaakt bij 2 vriendinen van mij die alle bij zwanger zijn geraakt door de pil heen en een vriendin van mij heeft er nu zelf 2 ze is maar over gegaan op een spiraaltje want die si zo vruchtbaar je bewijze van maar na te kijken en ze is zwanger en die ander heeft er nu ook 2 maar de 2e is gepland maar die had 1 keer sex zonder condoom en die was meteen zwanger

ik vond het toen die tijd ook raar dat dat zo kon want ik vergat hem ook vaak en had ook vaak medicijnen waar de pil niet meer veilig was en diaree en nooit zwanger geweest en ben vorig jaar gestopt en heb er 10 maanden over gedaan met ontpillen de bij

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    de pil moet je eitje elke maand afbreken, zodat het niet bevrucht kan worden. maar als jij die hormonen minder oppikt, en ze bij jou dus niks doen, dan komt je eitje gewoon en kan het bevrucht worden. dan is het knap dat je pas na zoveel jaren zwanger wordt, die hormonen doen je blijkbaar niks, of minder.
    en als die hormonen jou dus net genoeg helpen, kan het zijn dat 1 keer vergeten genoeg is om toch zwanger te worden.

en als je dus stopt met de pil, zijn die vrouwen net zo vruchtbaar als met de pil.

Deel Deze Pagina