Hallo allemaal Mijn vriend en ik proberen zwanger te raken alleen heb ik het gevoel dat ik op het verkeerde moment denk dat ik ovuleer.. Ik was 18 sept voor het laatst ongesteld (1e dag..) dus had ik uitgerekend dat met een cyclus van 27 dagen mijn eisprong +/- zou vallen op 1 okt. Dus wij flink klussen de dagen voor mijn eisprong (We kunnen maar op beperkte dagen klussen wegens het werk van mijn vriend. dus dit kwam net mooi uit..) Totdat ik vandaag ineens wat dikkere afscheiding kreeg (wit), reken ik dan verkeerd en is mijn eisprong vandaag? of is het normaal dat je na je eisprong ook nog afscheiding verliest? Liefs, en alvast bedankt.. Esra Maria
Kijk ik was vanmiddag ook al op zoek naar dit antwoord! Ik ben ook heel benieuwd wanneer je nou wat voor soort afscheiding hebt en wat je daar aan kunt 'aflezen'.
Er is al een topic over een deel van dit onderwerp : http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=20564
De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af. Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder en je kunt er draden van trekken van ongeveer tien centimeter lang. Het ziet er een beetje uit als rauw eiwit. Dit slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong. De rest van de maand, vanaf ongeveer vier dagen na de eisprong, is het vaginale slijm droog of wit korrelig en ben je niet of in ieder geval minder - vruchtbaar. Tja, je kunt het niet vaak genoeg lezen
Ha Ja.. kzit dr helemaal over weg te dromen.. we willen het zó graag.. (Net als een ieder ander hier denk ik.. Alles wat we kunnen doen is rustig afwachten en genieten.. Liefs
Toch is het moeilijk...ik heb namelijk al een paar keer gehad dat ik NA mijn eisprong een soort slijmklodder verlies.... Dan denk je...huh? Terwijl ie toch al geweest is...
Ja klopt San, ik ook, ik heb wel eens een maand gehad waar ik 3 keer doorzichtig slijm had , verspreid over de hele cyclus :-s Nou dan weet je dus helemaal niet meer waar je aan toe bent.
Ja ik eigenlijk nog steeds wel, bedoel,er zal toch wel iets zijn waarom je van dat heldere slijm hebt. Dus ik neem dan toch maar weer het zekere voor het onzekere.