Hallo allemaal, Misschien een hele stomme vraag maar aan de ene kant zie ik hele duidelijke plaatjes van de cyclus op internet maar anderzijds lees ik ook verhalen dat vrouwen net voor de menstruatie nog vruchtbaar zijn en zwanger worden. Hoe zit het? Ik heb mijn eisprong gehad maar de 10 dagen daarna nog steeds super helder rekbaar slijm. Bedankt!
Je bent vruchtbaar zolang een zaadcel leeft en bij je gesprongen eitje in de buurt kan komen. Als een zaadje van je partner max vijf dagen kan leven, dan ben je vanaf vijf dagen voor je eisprong tot max 1 erna vruchtbaar. Leeft ie maar 2 dagen, dan heb je minder tijd. Vrouwen die vlak voor hun verwachte menstruatie bevrucht zijn, hadden blijkbaar een latere eisprong dan verwacht. Het is mogelijk om opeens op een ander moment in je cyclus je eisprong te hebben, met allerlei redenen van stress tot gewoon zomaar.
Bij sommigen is dat 14 dagen, net zoals bij sommigen de cyclus 28 dagen lang is. Maar bij de meeste vrouwen is de cyclus langer, korter en de LF ook langer of korter. Het zijn geen vaste lengtes.
Als ze net voor de menstruatie zwanger worden hadden ze dus eigenlijk een heel laat ei en hadden ze als ze niet bevrucht waren nog wel even kunnen wachten op hun menstruatie
Of een heel vroeg ei, korte menstruatie en lang levend zaad dat voor die menstruatie naar binnen is gelanceerd
Ik ken ook iemand die is zwanger geraakt tijdens haar menstruatie, dat kan dus ook... je hebt gemiddelden.. en je hebt vrouwen
Over algemeen is je lf 14 dagen. En er zijn aantal uitzonderingen waarbij deze korter of langer zijn, maar dat is niet normaal. Maar onmogelijk is het niet. En zou uit gaan van je vruchtbare periode 3 dagen voor en 2 dagen na je eisprong