Hoi meiden, Ik ben in juli gestopt met de pil, vanaf die tijd natuurlijk uitgerekend wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Alleen deze maand heb ik echt zoiets van: "gatver we moeten nu klussen want anders wordt ik misschien deze maand weer niet zwanger" De spontaniteit is eraf zeg maar. En ik moet zeggen ik zit nu in mijn vruchtbare dagen en had de afgelopen dagen echt zoiets van: "nu ff niet" Zal dus waarschijnlijk ook niet raak zijn maar so be it. Wie van jullie heeft hetzelfde? of ben ik nu apart? Liefs Dyja
Je moet beslist geen sex hebben als het je tegen staat, ik weet wel een baby is helemaal super en daar doe je het ook voor natuurlijk. maar je moet het ook doen omdat je van je man houdt dus raar? nee helemaal niet. Ik zou gewoon lekker klussen als jullie er beide zin in hebben en wie weet gaat het allemaal wel sneller dan nu Liefs Wilma26
hier ook hoor.. ons sexleven heeft een behoorlijke deuk opgelopen... Deze maand weet ik niet wanneer ik vruchtbaar ben en dus om d ag klussen vanaf cd 8. ben het ff zat en nog steeds geen ei. Gister was echt dieptepuntje. MEr laatste 3 maanden dat als verplichteklusperiode voorbij is dat ik echt zoiets heb van hehe ff niets en we ook allebei een hele tijd geen zin meer hebben, verder hebben we het overigens erg fijn hoor. Maargoed ik merk dat ik nu steeds in vruchtbare dagen denk, hoppa ff snel, dan ben ik er vanaf. Ik doe het toch, want ik wil zooo graag mama worden... HEEL ERG EIGENLIJK...want e zouden het leuk moeten maken voor onszelf, al eerder aangekaart bij mannetje, maar die wil er niet echt over praten.. x
hoi dames! snap heel goed wat jullie bedoelen! ik heb er geen oplossing voor maar wil jullie wl sterkte wensen en hopelijk zijn jullie snel zwanger!! groetjes francesca
Heb er gelukkig de afgelopen weken geen last meer van, sinds de fertiliteitsarts echo's maakt en al kon zien dat er de komende 2 weken geen ei zou komen (4 weken geleden en 2 weken geleden weer). Dus we hebben nu gewoon sex wanneer we dat beide willen. Maar idd, hebben ook een hele periode (toch zeker 7-8 maand) gehad dat ik iets van van, ok, nu MOETEN we de komende dagen/weken veel sex hebben, want dan is de kans groter dat... Maar niet zwanger, en alleen maar een soort afkeer van sex gekregen. Heb verder geen tips, ben wel blij dat wij het nu op dit moment niet hebben. (komt wel weer, want dan krijg je zelfs te horen in 't ziekenhuis wanneer je sex moet hebben ).
Ik heb het ook heel erg. Vooral het moeten vind ik verschrikkelijk. Maar helaas is het niet anders en proberen we het toch wel leuk te maken. Maar ons sexleven is niet meer wat het was. Vooral na mijn miskraam heeft die echt een flinke deuk gehad.
@gab, sorry om te horen dat je een miskraam hebt gehad. *knuf* Maar dat gedwongen klussen had ik ook eerst dat gevoel.. Nu heb ik zoiets van 'nee we klussen wanneer wij willen en niet wanneer mn lichaam zegt NU!' als het niet raak is sja volgende keer nieuwe ronde nieuwe kansen
Ohhh, heel herkenbaar hoor! Wij zijn nu 20 maanden bezig en ik heb al een hele tijd dit gevoel. Als de vruchtbare periode eraan zit te komen heb ik aan de ene kant hoop maar aan de andere kant krijg ik ook zo'n gevoel over me van 'waarom doen we het eigenlijk nog, het lukt toch niet.' Wij doen het nu sinds een tijdje zo'n 2 weken om de dag en daarna hebben we er dan ook echt even geen zin meer in. Soms denk ik van we gaan het gewoon alleen doen als we zin hebben, maar dat kan ik ook weer niet omdat ik geen kans wil missen
Dank je Corina! We hadden vorig jaar november besloten om in januari naar de dokter te gaan, kijken wat hij voor ons kon doen. Maar toen waren we opeens zwanger! En op 5 januari kregen we een miskraam. Nu ben ik 2 dagen over tijd, maar ik heb wel het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, nu durf ik gewoon geen test te doen. Bang dat hij negatief is. Maar nu als we in januari nog niet zwanger zijn gaan we toch naar de dokter, er zal toch een reden zijn waarom we nog niet zwanger zijn.
klopt, wij zijn nu bijna aan de 2 weken om de dag klussen en de klad zit er goedin. Gister aaf ging t met pijn en moeite, ik doe dan nog mijn best om er itsleuks van te maken. Helaas doet mij nman dat NIET, wat mij weer irriteert en dan moet ik weer op mij nlip buiten om geen verwijt naar zijn hoofd te slingeren. Gister was het, nu zijn we toch klaar? ik nee, mij ntemp is nog niet omhoog, we moeten nog ff door om de dag... mopperdemopper, hij doet het dan wel hoor. Zijn kinderwens is enorm. maar net als de meeste mannen praat hij liever niet over dat het lang duurt en moet ik er niet teveel over zeggen. Soms loop i kecht met mij nziel onderm ijn arm en mag ik niet sip zijn van hem, terwijl ik juist aan hem wil vertellen hoe ik me voel. maargoed, denk dat het oo kzelfbescherming is van zijn kant. Maar na zo'n verplichte lange klusfase hebben we, en vooral hij, het even gehad ermee. soms zelfs tot de volgende klusperiode. Ik zit er heel erg mee. Wat het moeilijk maakt is dat hij veel s avonds werkt en ik overdag. We eten 3x in de week maar samen en vaak komt hij in de avond laat thuis, moe. s ochtends is dus al geen optie. na t werk wil hij eerst even tot rust komen, nog wat eren. Wat betekend dat ik vaak aan het wachten ben, te laat naar bed ga en dagenlang vermoeid ben....
Hi dames, ik herken mijzelf in al jullie verhalen, wij zijn pas sinds juli bezig maar het verplicht sex moeten hebben, maakt het helemaal niet meer aantrakkelijk. Mijn vriend werkt overdag en vaak weekends, dus is hij vaak moe en als hij weet dat we het doen omdat het moet anders missen we het, dan wil hij de moeite niet doen. Begrijpelijk maar hij wilt net als ik heel graag een baby. Als ik tot Januari niet zwanger ben, dan ga ik het MOET gedeelte overslaan. Als het niet raak is, dan niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe helemaal geen zin in heb als ik denk dat het MOET. Succes allemaal want ik zit op het punt om op te geven
Helena, wel herkenbaar hoe je man reageert. Mijn vriend vind het klussen in de vruchtbare periode niet echt 'spannend', hij doet het wel omdat we allebei graag een kindje willen. En hij vind dat ik er veel te negatief mee bezig ben, vaak te verdrietig ben en dat hij het daarom allemaal niet leuk meer vind, terwijl ik op zulke momenten juist alleen mijn gevoelens even bij hem kwijt wil. Hij is de enige bij wie ik echt m,ijn gevoelens kwijt kan, bij wie ik kan huilen, mijn frustraties kwijt kan, maar ja, dan moet hij daar wel even voor open staan. Ik heb vaak het gevoel dat hij er allemaal niet zo'n moeite mee heeft dat het zo lang duurt, maar hij heeft mij verteld dat hij dat wel heeft maar dat als hij net als ik heel verdrietig gaat doen dat voor ons allebei niet goed is. Hij wil dus sterk zijn, een soort zelfbescherming.
heej ik was het ook zat. we proberen al lang en ooit raak. dus ipv rond ei sprong om de dag te klussen doen we het nu gewoon 2 keer rond eisprong en dan is het genoeg. veel klussen helpt ook niet dus relaxt maar deze maand. heb genoeg andere dingen aan mijn hoofd dus geen tijd om aan zwanger worden te denken...............eh of een klein beetje dan hihi
Ik wou dat wij dat ook konden doen, Gillian. 2 of 3 keer rond de eisprong, maar ik heb een onregelmatige cyclus. Het is elke keer weer een teleurstelling als ik weer ongesteld word, ik ben dus nu ook niet te genieten, omdat ik wel het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden.
nou zeker niet de enige hoor , weet precies hoe je voelt.. tip van dag maak het leuk ga een nieuw speeltje samen halen, schone beddengoed en lekker luchtje in de kamer spuiten. jezelf als eet tafeltje gebruiken ( als je van sushi houd ), tja noem maar wat of elkaar een beetje op geilen naar de dag / dagen toe ihihi doen wij vaak smsjes sturen briefjes achter laten enz enz en soms een maand zoiets hebben van uuuu ik let er deze keer niet meer op.. is moeilijk maar ja we willen wat he
Ja dat bedoelde ik ook met het toch leuk maken. Moeilijk is het wel, want de zin is soms gewoon op. Ach met wat fantasie kom je een hoop!! Haha
Hoi meid, Ik snap je verhaal van het verplichte klussen wel, alleen zit je nog maar in de 4e ronde.. Er zijn meiden die al zo lang bezig zijn en dan ga je je al druk maken na 4 ronden. Niet doen joh! Gewoon genieten en je er niet teveel op vastpinnen dat het weer moet! Wie weet hoe lang je nog bezig bent om een wondertje te maken
klopt Emma, het is erg moeilijk hiermee om te gaan. Mijn man is heus geen ongevoelige hork maar gewoon een man..... Hij vond ook dat ik negatief en gestressed deed, overdreven, wilde eerst niet 'verplicht 'klussen. tot ik een keertje 10 dagen over tijd was. 1x half licht positieve test, heel vaag. na 10 dagen brak midden in nachtongi door. Dat ws best een schok voor hem, sindsdien is hij stukje bij beetje wat begripvoller geworden, gelukkig. En ik heb geleerd er minder over te praten tegen hem. Hou hem van de belangrijkste dingen op de hoogte, als hij niet wil klussen leg ik uit dat ik het ook niet kan helpen, eht is voor ons samen onze toekomst. (plus dat hij maar 1-2 weken per maand zijn bijdrage moet leveren, in tegenstellnig tot mij!) We zijn nu jaartje bezig en dat hekt er stiekem ook in bij hem. Heb af en toe verdrietig huilmoment, ik laat dat hem bijna noot zien, wel na ongi en dan kan hij er ook mee omgaan en troost hij heel lief. Tsja, wie is hier nou het zwakke geslacht vraag jej je dan af? X Eindelijk een positieve ovu test gisteraaf, dus we moeten nog ff verplicht...
hallo allemaal, Tjee, wat herkenbaar allemaal zeg.. dacht dat ik de enige was. Het is ergens ook heel tegenstrijdig je wilt zwanger worden maar af en toe niet klussen en tja, dan komt er nooit geen baby denk ik dan. Deze maand had ik ook echt zoiets van pffff moeten we weer. We hebben het ook maar 2x met de ei-sprong gedaan. Maar dan kan ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om het niet te doen want we willen zo graag. Gelukkig doet mijn man er nooit moeilijk over die wil altijd wel maar ik niet, en ik heb ook vaak als ik dan in bed lig dat ik zo moe ben dat ik alleen maar wil slapen, en sóchtends al helemaal niet of ik moet vrij zijn. Ben absoluut GEEN ochtend mens. Maar je moet er wel wat voor over hebben. Deze week ben ik 30 geworden en het lijkt wel of iedereen zich er mee wilt bemoeien dat je zomaar kinderen kunt nemen. Dan zeggen ze van Wordt het niet eens tijd voor jullie, ook daar wordt ik gek van dan denk ik bij mijzelf het is toch onze beslissing en van niemand anders!! maar als het gezegd wordt, weet ik nooit wat ik terug moet zeggen dan wordt ik vaak rood omdat ik weet dat wij er al even mee bezig zijn maar ik wil het ook niet tegen iedereen vertellen. Nou veel succes allemaal!!!!!! Liefs en een knuff van cindy
Ik kan jullie ook helemaal begrijpen hoor... Zowel mijn vriend als ik hebben niet zo'n hoog libido. Dit is voor mij een rede geweest om meteen de eerste ronde met ovulatie testen in de weer te gaan. Op deze manier 'verkort' ik het stukje 'verplicht klussen' tot een keer of 3 en kunnen we de rest lekker 'natuurlijk' aanvullen wanneer we zin hebben. Ik weet namelijk zeker dat het ons anders echt opbreekt. Tis allemaal wat als je een grote wens hebt