meerdere kinderen op 1 kamer, foto's kamerindeling?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brigitte1985, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons liggen de jongens ook op een kamer. Ze zijn 2 en 5. De een in een halfhoogslaper de ander een eenpersoons bed. Sinds de kleine daar slaapt spaapt hij eindelijk door. Mocht hij huilen dan slAapt de ander gewoon door. Lage bed staat aan de korte kant halfhoge bed aan de lange kant. We hebben nog een kamer op zolder voor later als ze niet meer willen. Maar nu binden ze het nog leuk. Het liefste zou zus er ook bij willen

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#22 Ons Kleintje, 10 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2013
    wat hebben jullie een fantastische kamer storm!

hier een tweeling van inmiddels 2,5 bij elkaar op de kamer.
    Niet zoveel bijzonders, gewoon 2 ledikanten 1 meter uitelkaar.
    Van de ikea waar tzt een kant vanaf kan, zodat je een peuterbedje hebt.
    Nu wil ik dat nog niet.
    Ze klimmen er niet uit omdat ze een slaapzak aan hebben lukt dat niet.
    verder staat er 1 commode en we hebben een hele grote inloopkast als kledingkast/opbergkast (oke dat is wel bijzonder, maar dat hoort bij dit huis en heeft niet iedereen)
    ze worden bij mij nooit wakker van elkaar, ze zijn het gewend om door elkaars geluiden te slapen. Mijn andere zoontje slaapt naast hun kamertje en die heeft er soms wel last van, maar wordt ook niet altijd wakker van ze.
    We hebben ook met hem afgesproken dat hij bij zijn broertjes op de kamer mag slapen wanneer ze zindelijk zijn, omdat hij dat graag wil.
    Mijn plan is wel (wanneer ze een heel stuk groter zijn) om een stapelbed te gaan kopen en een hoogslaper voor onze oudste zoon, zodat er voldoende speelruimte/ ooit huiswerkruimte op hun slaapkamer overblijft.

3. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier onze 2 meiden van 3 en 7 ook bij elkaar op de kamer.. gewoon 2 1 persoonsbedden ieder tegen een muur.. ertussen een kastje en aan de andere muur zithoekje en grote kast. ook hier weinig tot geen problemen met wakker worden/houden in de nacht. deze bedden kunnen wij overigens "ombouwen" tot stapelbed.. maar aangezien onze jongste een echte doerak is doen we dat nog maar even niet hihi...

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat gaaaaaf wij hebben ook een schuin dak.
    Dit brengt mij op ideeen....:p

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

waar ik wel aan zit te denken, wanneer je het zo af/dichttimmert onder een schuin dak, is er dan wel voldoende toevoer van zuurstof?
    Hier kids met kwetsbare longen, ik zou dat niet aandurven.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Valt mee. En 1 keer in de maand zet ik de matras rechtop en ga ik onder het bed stofzuigen.
    Ze slapen al ruim een jaar zo en dat gaat prima. Geen gebrek aan zuurstof, de deurtjes kunnen ook open 's nachts. Ze zitten er voor zodat mijn zoontje zich overdag terug kan trekken en deurtjes dicht betekend: Niet storen.

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    wat een leuke kamers en reacties! Doet mij goed om te lezen dat het bij veel van jullie kids goed gaat.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik kijk en lees ook even mee. Wil ook wat ideetjes op doen voor later :) Hier namelijk ook maar 1 slaapkamer en de 2de is op komst.

9. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Hier helaas slechte ervaring met 2 kindjes op 1 kamer. mijn kindjes schelen een jaartje. :p
    de eerste maanden ging het allemaal goed maar zodra onze zoon kon klimmen ging het fout, hij klom uit zijn ledikant en daarna klom hij zonder moeite ook meteen zo het ledikantje van zijn zusje in en dat heel de dag door, nee veel te gevaarlijk mijn zoontje snapt natuurlijk nog niet dat hij zijn zusje pijn kan doen ;) dochter is nu weer naar onze kamer verhuisd tot wij een ander mooi kamertje voor zoontje hebben geregeld, maar helaas gaat het hier allemaal niet zo snel :(

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier slapen de meiden ook op 1 kamer. Gescheiden door een schuifkast die aan de kant van de jongste open kan. Aan haar kant staan haar ledikant en de commode. Aan de andere kant staat het hoofdeinde van t bed van de oudste tegen de achterkant van de schuifkast, welke is opgepimt met tekeningen en stickers, plus ze heeft een klein speelhoekje.

Meisjes schelen bijna 4 jaar. Samen slapen gaat goed. Ook door de kast die er voor zorgt dat ze hun eigen slaapplek hebben.
    Xxx

11. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    Tegen de tijd dat we gaan beginnen voor een.2 e is de oudste minstens 4. Lijkt mij ook eng een peuter en een baby op 1 kamer.

Maar..... Wat als we een tweeling krijgen... Hahaha

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn oudste twee slapen samen. Mijn dochter was net 4 en mijn zoontje net 2 toen ze samen gingen slapen.

Wanneer mijn jongste 2 wordt wil ik hem bij zn broer op de kamer leggen (die dan 3,5 is) en mijn dochter dan alleen.

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Dit is de kamer van mijn zoon en dochter.
    Hij was nog niet helemaal klaar op deze foto.

Bijgevoegde bestanden:

14. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh leuk dit, wat een leuke kamertjes! De kans is heel groot dat er hier ook een kamer gedeeld moet worden, mocht er ooit een tweede komen, dus ik hou het in de gaten ;).

Deel Deze Pagina