Ben ik onredelijk boos op man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anice, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Hoi Dames,

Het volgende is bij ons op de avond voor kerst voorgevallen tussen mijn man en mij.

Na lekker gezellig te hebben gegeten wilde mijn man een kerstdienst beluisteren via de radio die hij had gedownlowd. Dit was een kerstdienst van een kerkgemeenschap waar hij altijd naar toe ging (en ik soms ook voor hem) toen we nog in nederland woonden. Hoewel ikzelf niet ongelovig ben heb ik weinig met deze geloofs/levensovertuiging, dus ik had niet zo'n zin om daar een uur naar te zitten luisteren op de bank. Ik ben naar boven gegaan om lekker tv te gaan kijken. Komt man later boven en is duidelijk boos. Hij vond dat ik voor hem best bij hem kon blijven zitten tijdens het beluisteren van de kerstdienst omdat het voor hem zoveel betekende. Daarna kwam nog een verwijt dat ik altijd wegliep als er iets op tv was wat hij interessant vond en ik niet. Waarop ik ontkennend reageerde en aan toevoegde "oh dus zo'n perfecte lieve vrouw vindt je me dus helemaal niet zoals je altijd zegt" En zoals het vaak gaat worden er dan weer dingen bijgehaald die er helemaal niets mee te maken hebben met het resultaat dat ik erg boos was en nog steeds ben. Mijn man heeft altijd de instelling van " een nieuwe dag zonder boosheid/ruzie beginnen", maar ik kan me er niet zomaar overheen zetten en bij mij siddert de boosheid nog dagen voort. Het resultaat: vandaag 1e kerstdag helemaal verpest. Zelfs de kado's staan nog onuitgepakt onder de boom. Alleen de kinderen hebben hun kado's uitgepakt. Man doet wel pogingen om het weer goed te maken maar in mijn ogen niet de juiste. Hij snapt eigenlijk helemaal niet waarom ik boos ben zei hij vanavond??? Ik wil dat het goed wordt uitgepraat en dat hij ook eens toegeeft dat hij niet altijd juist zit. Hij vindt een knuffel of een kopje thee voor me neerzetten al een gebaar van dat het weer goed is. Nou nee, dat vind ik niet genoeg. Lekker makkelijk denk ik dan.

Misschien denken jullie wel van "waar maakt ze een probleem van"?. Dit is ook de reden waarom ik het even hier kwijt wil. Misschien zijn het wel de zwangerschapshormomen dat ik "onredelijk" boos ben? (ben 28 weken zwanger, veel last van zwangerschapskwalen, hierdoor beetje aan huis gebonden, een overactieve 2 jarige peuter constant om me heen, kortom voel me best gefrustreerd af en toe)
    Moet ik morgen dan maar zelf het initiatief nemen om het weer goed te maken? Ik weet dat ik het niet kan maken om weer een dag te verpesten door boos te blijven maar kan er niets aan doen. Verder hebben we bijna nooit ruzie maar als er wel iets is dan ben ik dus dagen boos. (Ik weet het, slechte eigenschap)

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Aan een kant vind ik idd wel dat je een beetje onredelijk bent, en zo te horen jij zelf ook wel een beetje;)
    Maar wat voor een zin heeft het om nu gewoon nog koppig te wezen en boos op je man te blijven?
    Dat verpest toch alleen de sfeer voor jou en je gezin?

Snap hem aan een kant wel, dat hij t niet zo leuk vond.
    MAAARRRR......ik vind ook dat hij het dan gelijk had moeten zeggen. Of nou ja, moeten vragen of je erbij wilde blijven omdat het iets betekent voor hem.

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Om eerlijk te zijn vind ik ook dat je best een uurtje mee had kunnen luisteren als het echt heel belangrijk is voor je man. En als hij nu een poging doet om het goed te maken vind ik ook dat je hier best op in mag gaan. Zo'n ramp is het toch niet?? Jullie hebben een ruzie gehad, nou en? Je verpest nu jouw kerst en die van je kinderen ook een beetje...

4. Anice

Anice Niet meer actief

Daar ben ik me dus ook wel van bewust en eerlijk gezegd aan de ene kant vind ik me ook wel een beetje onvolwassen nu. Maar aan de andere kant zei mijn man dat ik nooit iets voor hem doe.....en dat was volgens mij hetgene wat me zo dwars zit. Ik doe alles voor hem. Wij verhuizen om de zoveel jaar weer eens naar een ander land voor zijn werk. Elke keer weer ergens "opnieuw" je plekje vinden is voor mij niet makkelijk. Het liefst wil ik gewoon terug naar Nederland maar hij niet. Dus hoezo dat ik niets voor hem doe?

5. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap wel dat je het niet leuk vindt van hem maar zou het ook kunnen dat je ook gefrustreerd bent omdat je niet bij je familie en vrienden in Nederland kan zijn omdat je zwanger bent?? Ik zou nu alsnog proberen er even overheen te stappen want ja dan kan je er nog een leuke 2e kerstdag van maken.
    Even lekker ontspannen douchen ofzo en je gedachte op wat leukers zetten en toch proberen over de boosheid heen te zetten. Het is zoooooooo zonde van de tijd om je boos/klote te voelen. Hoop dat je alsnog een leuke dag hebt vandaag!!

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als jouw man een uur naar een kerkdienst wilt luisteren, kan hij niet van jou verlangen dat jij dat ook moet aanhoren. Wat wil hij er mee bereiken, dat jij een uur verveeld zit te kijken, alleen om hem een plezier te doen?
    Maar om nu zo boos te blijven is ook weer niet nodig. Daar schiet je nu ook weer niets mee op.
    Zou het eens bespreekbaar maken op een moment dat jullie allebei rustig zijn.
    En ik vind je heel dapper, dat je om de zoveel jaar verhuisd naar een ander land voor je man. Zou dat ook eens met hem bespreken, dat dat voor jou ook niet meevalt en misschien kunnen jullie een termijn vaststellen, dat jullie weer terug gaan naar Nederland, want volgens mij is dat ook iets, wat bij jou niet helemaal lekker zit.

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Denk aan iemand met wie je een machtsconflict hebt en maak een uitgebreide beschrijving van de aard van de strijd zonder een schuldige aan te wijzen - beschijf alleen je eigen geschilpunten. Je doel: wees erop bedacht dat het blijven hangen in een conflict een keuze is.

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met een kopje thee of een knuffel het goedmaken lijkt mij niet mogelijk zonder goed gesprek. Misschien nu even om de lieve kerstvrede te bewaren.. maar het lijkt mij wel dat jullie dit verder moeten uitspreken.
    Misschien kan je aangeven dat je het wel goed wil maken maar dat je dit nog wel wil uitspreken?
    Natuurlijk is je huidige situatie (zwanger,drukke peuter etc) wel een aandachtpunt om rekening mee te houden.

9. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met Gwen. Boos blijven heeft niet zo veel zin, zeker nu met Kerst niet, maar uitpraten is op een later tijdstip wel echt nodig. De opmerking dat jij nooit iets voor hem doet is echt een grote uitspraak en daar moet over gepraat worden.
    Succes een een hele fijne dag vandaag!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar meende hij dat wel? Wanneer mijn man boos is denk ik zogenaamd ook alleen maar aan mezelf, ben ik lui, doe ik niks voor hem maar weet heus wel dat hij dat gewoon zegt omdat hij boos is. Ik doe dat zelf namelijk ook weleens.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    en over die kerstdienst, tja.. gewoon zeggen dat je het niet zoveel aan vind, lijkt me niet dat je met tegenzin daarnaar moet gaan luisteren omdat je man het wel leuk vind. Mijn man kijkt ook vaak series die hij helemaal fantastisch vind, maar ik vind het geen bal aan. Hij wilt dan ook dat ik kom kijken maar zeg gewoon dat ik het niks aan vind en ga dan liever iets voor mezelf doen.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hopelijk hebben jullie het weer bijgelegd en de cadeautjes gezellig uitgepakt. :)

Ik ben door mijn zwangerschap ook best onredelijk en kan ook weleens boos worden om onzinnige dingen. Maar niet dagen achter elkaar. Het kost zoveel energie en je woont toch samen in dat huis.

13. 4days

4days Niet meer actief

Hmmm, ik ben eerlijk gezegd nooit lang boos. Op het moment zelf ontplof ik, maar dan is alle frustratie eruit, en een uurtje later ben ik het alweer vergeten...
    (mijn vriend blijft wel soms de volgende dag boos, zoooooooo irritant! Dan denk ik get over it... ;) )

14. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Kijk, ik kan niet voor jou beoordelen hoe jij je voelt. Vaak kan ik er niet zo goed tegen dat een ander zegt: , Waar maak je je druk om' dat is voor iedereen anders.

MAAR vind ik het wel lief van je man dat hij een lijmpoging doet, vooral met kerst :( ahhhh.. hij doet een poging om het goed te maken.
    Hopelijk is de 'ruzie'bijgetrokken en hebben jullie het allemaal weer goed gemaakt ;) Fijne dag nog.

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    dat doorsudderen van boosheid ken ik, daardoor voel ik me al 2 dagen enorm rot. We botsen werkelijk door alles..

( voornamelijk huishouden)

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat irritant! Hadden wij bijna twee jaar dat we er niet uitkwamen. Ik deed veel meer!
    Nu stuur ik hem de juiste kant op... haha ;) Sterkte ermee.

17. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als jij geen dienst wil horen vind ik dat je groot gelijk hebt om wat anders te gaan doen. Als hij wil luisteren prima daar heb je ook respect voor getoond door hem zijn gang te laten gaan.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind dat hij iets duidelijker had mogen zijn dat hij graag wou dat je meeluistert. Achteraf geirriteerd naar boven komen heeft niet veel zin, hij had het beter gelijk kunnen vragen toen je aanstalten maakte om weg te gaan.
    Niettemin is het natuurlijk een kleinigheidje en het lijkt me ontzettend zonde (vooral voor de kids!) om om zoiets in een nare sfeer te zitten zo met kerst.

Hopelijk hebben jullie het al goedgemaakt :)

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ajoh, het is zoeits kleins, daarvoor wil je de kerst toch niet laten verpesten. hier wordt ook geregeld wel eens iets naar elkaars kop geslingerd wat we niet menen. En zo heftig en extreem vind ik dit niet hoor, hier kan het er wel eens heftiger aan toe gaan.

Kop op, hij doet zijn best het goed te maken (dat is al weer heel wat:p ) en geniet van de dagen.

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hij probeert het in ieder geval wel!, als het je niet aanstaat vertel hem dan hoe hij het het beste kan goedmaken, dat kan hij ook niet vooraf ruiken

met andere woorden: leer beter met elkaar te communiceren en houd rekening met elkaar (s gevoelens)
    ik zeg niet dat dat makkelijk is en ook niet in 1 dag lukt maar een hele week boos en stijf op de bank blijven zitten met je opgekropte ergernissen doet niemand in je gezin goed.

Deel Deze Pagina