Ons zoontje heeft daar gelukkig ook geen last van. Ik moet zeggen dat wij ook het geluk hadden dat ze het meteen aan elkaar vast konden maken.. dus hij had geen stoma nodig
oke, bij ons was het bizar, een derde van zijn darmen droeg hij buiten zijn buik na 2 maanden na de hersteloperatie. hij droeg er een korset voor, zodat er niet nog meer uit zijn buik kwam te hangen. Door het vele stilliggen in combinatie met erg ziek zijn door longen, raakten zijn darmen waarschijnlijk opnieuw bekneld.
Jeetje wat moeten jullie het zwaar hebben gehad. Hadden ze die darmen na de operatie buiten zijn lichaam geplaatst?
Nee hij perste ze zelf naar buiten door het hoesten en huilen, en hij heeft blijkbaar een slecht bindweefsel herstel. Na de operatie had hij een snee over zijn buik en aan de zijkanten ging het open en die gaten werden steeds groter. Hierna werd hij na een beknellling opnieuw geopereerd en hebben ze het hersteld. Helaas hierna weer een breuk. doordat hij het korset droeg kreeg hij waarschijnlijk meer druk bij zijn liezen en moest nog 5 keer aan liesbreuken geopereerd worden. het was dikke ellende. inmiddels heeft hij nogsteeds 1 liesbreuk en is zijn buikje mooi.
Op de FB pagina 'kleine kanjers' zitten er ook een paar weet ik. Verder ken ik nog 2 mama's persoonlijk welke kindjes dat hebben gehad (waarvan 1 op die fb pagina). ZL goddank niet. (hij had al genoeg).