Wie is er nog meer niet tevreden over haar verloskundige? Bij de eerste zwangerschap meten ze dat me dochtertje te klein was en meten zo vaak over tot het in de buurt kwam dat het goed genoeg was, van haar liep ik overtijd en stond erop dat ze me door zouden sturen naar het ziekenhuis om te kijken of alles nog goed was maar dat wilde ze eerst niet doen want aan de buitenkant voelde alles goed zei ze! Maar ik bleef aandringen en toen ik kwaad werd kon het ineens wel volgende dag kon ik al in het ziekenhuis terecht die maakte een echo en wilde gelijk strippen en ik moest blijven om ingeleid te worden omdat ze te dun was! Nu ben ik zwanger van de 2de en bij de 20 weken echo vonden ze 2de kleine meid ook klein nog wel goed genoeg maar ze mocht niet verder achterblijven met groeien of gewicht dus hebben ze een melding gemaakt dat de verloskundige het goed in de gaten moeten houden en toen kwam ik dus bij de verloskundige en doe wilde geen echo maken pas met 32 weken toen ze merkte dat ik me daar niet gerust bij voelde bij 30 weken en ze zei ja bij jou kijken we daar niet echt naar jullie maken alleen maar kleine kinderen.. Neem toch aan dat die vrouw bij de 20 weken echo niet voor niks een melding maakt? En zij had de eerste en 2 de ook al vergeleken en vond het dus toch wel nodig Wat moet ik nu doen?
Een andere VK? Weet niet of er meerdere bij jou in de Buurt zijn.... En anders toch een serieus gesprek aangaan. Succes!
Ik zou ook een andere vk zoeken als die bij jou in de buurt zit. Kan dat niet dan blijven aandringen op een echo en kijken of je niet door verwezen kan worden naar de gyn. (Via ha?)
Jullie krijgen alleen maar kleine kinderen ... Vreemd om te zeggen. Nee als ik mij niet prettig zou voelen bij een verloskundige zou ik een andere kiezen als dat mogelijk is. Je moet er toch best vaak heen en helemaal naar het einde toe. Ik kreeg eigenlijk zo vaak als dat ik wilde een echo. Vind 12! Weken wachten ook wel erg lang
Als je je niet prettig voelt bij je vk zou ik op zoek gaan naar een andere. de vertrouwensband is heel erg belangrijk tussen een vk en de zwangere.
mijn vk zei dat ik kans heb dat ik met 32 en 36 weken een extra echo moet om de groei in de gaten te houden omdat ze mijn dochter toch net iets te licht vond. dus pas bij 32 weken lijkt me normaal. maar vind haar gedrag naar jou toe niet netjes. als je je niet prettig voelt bij je vk zou ik naar een ander gaan en anders bij de ha onder controle als er verder niemand in de buurt zit.
ik zou ook zeker naar een andere gaan..je moet je echt goed voelen bij je VK en vooral na jouw eerste ervaring lijkt het vertrouwen niet zo sterk....een VK is bij je bevalling alles..dus maak je meot je er echt goed bij voelen!
In welke zwangerschapsweek je ook zit, je kunt altijd over naar een andere verloskundige als je niet tevreden bent met degene die je nu hebt. Kun je in het ziekenhuis niet terecht? Of is dat te ver weg?
Ik zit nu 22 en halve week aankomende zaterdag 23 weken, ik zou eens gaan zoeken naar een andere verloskundige en voel me er zeker niet echt prettig bij omdat het met de eerste al zo gelopen is en dat ze zelf al zegt dat ze er niet echt naar kijken omdat wij nou eenmaal alleen kleine kinderen maken/krijgen bij de eerste vonden hun het allemaal ook niet nodig om in te leiden maar het ziekenhuis wel, baal hier echt van! Dank je wel allemaal voor de reacties!