Na cytotec misschien alsnog curretage na 6 weken?

Discussion in 'Miskraam' started by Annie82, May 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Moet het even van me afschrijven. 8 april eerste echo: missed abortion. 12 april bij controle dit ook vastgesteld. Op 18 april middels cytotec miskraam opgewekt. Heftig met veel stolsels maar toen het er eenmaal uit leek te zijn was de pijn weg. Week later weer op controle bij gynaecoloog. Er bleek nog wat restweefsel te zijn, maar ik vloeide ook nog een beetje. Dus kans was dat het er nog uit zou komen. Dat vloeien is toen na een paar dagen gestopt. Nu 4 weken later weer controle gehad bij gynaecoloog. Er was nog steeds eenzelfde restje te zien😪
    Ik heb wekelijks getest met zwangerschapstest ivm hcg. Deze is ook telkens binnen een paar seconden hartstikke paars geweest. Morgen krijg ik de uitslag. Als het hcg nog steeds heel hoog is volgt er alsnog curretage, anders moet het er vanzelf uitkomen bij volgende menstruatie. Wie heeft hier ervaring mee? Ben het zo moe... Wil het afsluiten en verder....

2. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

May 13, 2016
    577
    0
    16
    Female
    Ik was 5 dagen na het inbrengen van de pillen ook niet schoon. Kreeg 3 opties: weer pillen inbrengen, curettage onder narcose of meteen een curettage zonder verdoving. Ik heb voor het laatste gekozen om er maar vanaf te zijn want ik was er helemaal klaar mee! Zonder verdoving is overigens niet aan te raden hoor...wat een hel was dat!

3. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Misschien nog een toevoeging: bij de eerste echo was ik 7,5 week zwanger. Morgen zou ik 14 weken zijn...
    @Mootje: mij mogen ze helemaal plat spuiten, ik wil er niks van mee krijgen. Laten we hopen op een goede bloeduitslag.

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Ik heb het zelfde mee gemaakt een paar jaar terug.
    Ook een missed abortion met bijna 12wk.
    heb erg veel gebloed, zo heftig dat ik er nog 2 dagen voor in het ziekenhuis heb gelegen.
    bij de echo bij ontslag leek het schoon zeiden ze...
    echter ik bleef misselijk en positief testen.
    uiteindelijk bleek alles nog op zijn plek te zitten en ben 3 dagen later gecurreteerd.
    10 maanden daarna (zaten een hoop operaties aan mn baarmoeder tussen ivm vorm afwijking) de eerstvolgende terugplaatsing direct weer zwanger en dat Is ons zoontje geworden.

Het Is een klote tijd zo... Hoop dat je het snel kunt afsluiten en jullie snel blijvend zwanger mogen zijn. Ik duim voor jullie!

5. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

May 13, 2016
    577
    0
    16
    Female
    Ik heb trouwens nog wel bijna 4 weken later een licht positieve test. 2 weken terug hcg waarde van 191 wat al niet veel meer is maar toch wil je alles uit je lijf hebben. Ben benieuwd wat het bij jou is.

6. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    2 juni jarig: heb al gezegd dat mooiste kado menstruatie zou zijn. Als ik het morgen weet, dan laat ik het weten. Heb ook vanalles afgezocht en info delen is fijn. Al is natuurlijk geen een lichaam hetzelfde!

7. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wordt een curretage volgende week. Waardes waren te hoog en pasten bij nieuwe zwangerschap maar dat is uitgesloten/onmogelijk. Hoor morgen meer wanneer dit gaat plaatsvinden. Vrijdag nog een keer bloedprikken. Weefsel wordt dan ook onderzocht

8. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

May 13, 2016
    577
    0
    16
    Female
    Hé bah. Ik hoopte voor je dat een curettage niet nodig was. Heel veel sterkte!

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Misschien ben ik er wel blij mee... Ik weet het ook even niet meer.
    Vrijdag weer bloedprikken en kijken wat waarde heeft gedaan. Hopelijk zakt hij wel maar te langzaam door restweefsel en stijgt hij niet.....

Maar curretage volgt zeker. Gynaecoloog stond er van te kijken. Heeft zowel dinsdag als vandaag gevraagd of het echt niet van nieuwe zwangerschap is. Ik had al verhalen gelezen dat mensen getest hadden en niet wisten of de test positief was van oude of nieuwe zwangerschap. Die onzekerheid wilde ik er niet bij hebben. Vandaar dat wij samen hadden afgesproken om even te wachten met sex tot controle bij gynaecoloog. Niet leuk maar nu ben ik daar heel blij om!

10. Mootje88

Mootje88 Bekend lid

May 13, 2016
    577
    0
    16
    Female
    Ja idd dan heb je die onzekerheid iig niet. En na de curettage weet je zeker dat je schoon bent en kun je weer opnieuw beginnen.

11. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk gisteren curretage gehad. Ingreep op zich viel mee. Was wel lange dag aangezien er een spoedgeval tussen kwam.
    Nu geen pijn.
    Wel wordt weefsel onderzocht: was het gewoon restweefsel of mola? Over mola had ik gelezen, daar wordt je niet vrolijk van. Kan dat dat ze op echo niets zien van die blaasjes maar dat het toch mola is?
    Mijn hcg was vorige week dinsdagmiddag nog 1300, vrijdagmorgen 1100. Moet nu wekelijks bloed prikken om hcg waarde te bepalen en kijken of dit goed zakt. Zou na curretage enorm dalen zei de gynaecoloog maar was zaak dat dit daarna ook nog gebeurde. Dis weer even afwachten. Over twee weken op controle...
    Wie heeft tips of hetzelfde meegemaakt?

12. Beyzam

Beyzam Actief lid

May 9, 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    ik heb ook een curettage gehad na gebruik van cytotec. bij mij heeft het medicijn totaal niets gedaan. curettage liep goed het vloeien stopte ook al vrij snel en was heel weinig. mijn testen waren een week na de curettage helemaal weer wit. dus is vrij snel gegaan. maar het herstel van mijn lichaam duurt vrij lang. ik ben nog steeds aan de medicijnen door de curettage. het is niet zomaar een ingreep helaas. je lichaam krijgt echt even een klap. ik hoop dat jij snel hersteld.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Bij een mola zwagerschap krijgt je mk helaas ern staart. Niet leuk..
    Maar ik heb ook restweefsel gehad wat lang heeft geduurd voor het eruit was en een pijnlijke infectie heeft veroorzaakt. Was geen mola. Dus hoop voor je dat t meevalt en geen mola is.
    Herstel na een curretage gaat normaal snel. Met een paar dagen voelde ik me weer goed ( muv de infecties)

Share This Page