Iemand ervaring? Beetje rare vraag misschien: Ik ben sinds gistermorgen bezig met een miskraam (mbv cytotec) ben naast bloed en wat stolsels nog niks verloren. Wel veel kramp en gister ook weeën, zonder resultaat. Voel nu een enorme druk van onder (baarmoedermond/vagina) en het voelt alsof er een stop zit in mijn baarmoedermond (alsof het vruchtje, placenta ofzo) klem zit en en straks in eens uitfloept met een hele hoop troep erachteraan. Herkent iemand dit? Zou het er nu toch aan zitten te komen?
Wat ontzettend vervelend dat het mis is gegaan. Sterkte! Een miskraam verloopt bij iedereen anders. Wel krampen, geen krampen. Veel bloedverlies, weinig bloedverlies. Stolsels, geen stolsels. Herkenbaar verlies vruchtzakje of vruchtje, geen herkenbaar zwangerschapsweefsel. Napijn of krampen, geen napijn. Wat wel over het algemeen het geval is is dat na verlies van het zwangerschapsweefsel het bloedverlies en eventuele krampen als je die had af zullen nemen. Het weefsel kan in een stolsel verstopt hebben gezeten waardoor je niet weet of je het al verloren hebt. Is het bloedverlies bij jou aan het minderen?
Niet echt. Maar er is ook niet heel veel bloedverlies. Maar het stomme is, er hangt 'iets' uit mijn baarmoedermond (dat gebeurde denk ik tijdens dat drukkende gevoel) en sindsdien (gistermiddag) is het nog niet verder gegaan. Ik mocht eventueel naar ziekenhuis komen maar dan gaan zij eraan trekken. (Ieeuw) Dan heb ik toch liever dat het vanzelf komt. Aangezien dat drukkende gevoel weer terug is, gebeurt het misschien nog. Sorry voor het vieze verhaal.
Ik heb dit gehad toen ik een bbz had. Het leek alsof er iemand een vuist van binnenuit naar buiten probeerde te duwen (sorry klinkt vies). Ik wist toen overigens nog niet dat het niet goed was met mijn zwangerschap. Uiteindelijk bleek mijn buik zo vol bloed te zitten dat dit er idd bij paste.
Dat kan het vruchtzakje zijn. Heb je nog pillen om uitdrijving van het zwangerschapsweefsel op te wekken? En mocht je alsnog naar het ziekenhuis moeten omdat het niet goed doorzet, dan gewoon een lichte narcose of ruggenprik eisen. Soms als er weefsel 'uithangt' willen ze het zo proberen naar wat ik lees en dat wordt regelmatig als zeer onprettig tot pijnlijk ervaren. Jij bent de regisseur over je eigen lichaam dus je hebt er zeker iets over te zeggen.
Dank je, goede tip. Ik mag vanmiddag komen, ben idd bang dat ze er aan gaan zitten rommelen. Heb nu ook al een aantal keren gelezen over fikse bloedingen en er spoedcurretage vanwege het 'even lostrekken'. Ik word er niet erg enthousiast van. Maar wil na twee weken vreselijke onzekerheid en 5 dagen bloedingen, en heftige buikpijnen wel eens wat actie dus ben wel blij dat ik mag komen vanmiddag.
Madelie, ik zie dat jij ook net een missed abortion hebt gehad, hoe is dat gegaan? Is het opgewekt? Zat jij ook in de uitgerekend 16-31 januari clubje, ik kon het zo even niet vinden.
Geen actie gister want de gyn zei dat ze dacht dat het nu toch wek vanzelf zou komen. Aaargh! Nou, wanneer komt die miskraam nou eens op gang, dan? Kan het nog wel vanzelf komen als er al 6 dagen niks gebeurt? Ik ben totaal het vertrouwen kwijt dat mijn lichaam het zelf kan. Bah bah bah..
Jeetje wat ontzettend naar allemaal. Heb je nog veel buikpijn en bloedverlies? En heeft hij ook gekeken of er inderdaad iets uit de baarmoedermond hing? Wat ik vaak teruglees is dat als het met de pillen niet goed op gang komt dat het dan meestal ook niet meer komt en dat dan meestal toch een zuigcurretage nodig is. Ik zou anders morgen de huisarts bellen en vragen of je naar een andere gynaecoloog kunt worden doorgestuurd. Vaak kan de huisarts voor je bellen. Mijn verloskundige had het ziekenhuis gebeld en ik kon de volgende dag terecht voor gesprek met gynaecoloog en anesthesist en de dag daarna kreeg ik al de curretage.
Ik hoop dat het bij mij ook zo snel kan. Dan ga ik vandaag toch maar bellen. Ik heb het geprobeerd, mijn lichaam de kans te geven het min of meer zelf te doen maar het lukt gewoon niet. Goed tip over dat bellen. Bij mij gaat het echter niet om 1 gyn maar in meerdere, kreeg steeds een andere, of een klinische verloskundige. Dus het maakt denk niet zoveel uit wie ik krijg. De laatste zei zelf dat ik mocht bellen voor curretage als ik het na nog een paar dagen afwachten echt zat was. Dus nu denk ik.
Ik mocht gister weer komen. De gyn wilde weer en echo maken, ondanks dat ik dat maandag ook gehad had. Toen zat er nog aardig wat. Maar nu vond de gyn het eigenlijk wel meevallen. Er zit niet zoveel meer. Hij zei dat de eigenlijke miskraam al wel geweest is. De gyn legde uit dat het nog een aantal weken door kan gaan met bloedverlies totdat het schoon is. Maandag mag ik weer komen om alsnog voor curretage te beslissen voor die week. Maar hij vond het eigenlijk zonde omdat er medisch gezien geen noodzaak voor is. Toch weer een verandering van de situatie. Misschien moet ik idd nog wat geduld hebben en doet mijn lichaam het laatste restje ook wel zelf. Verlies idd nog de hele dag bloed met een beetje weefsel, dus waarschijnlijk gaat het verder geleidelijk en redelijk ongemerkt (qua hoeveelheid dan, niet qua krampen)