IK vroeg me nu even af wat ik moet doen ,bijn mn andere 2 zwangerschappen braken als eerste mn vliezen verder geen weeen of zoiets. nu weet ik van de eerste dat die was ingedaald ,tweede weet ik niet meer.(zeer snelle bevallnigen 4 en 2 uur) Maar moet ik nu als mn vliezen breken gaan liggen(beval in het ziekenhuis)of als het het e rniet uit stroomt gewoon naar het ziekenhuis gaan in de auto? Of schiet de baby meestal een stukje verder als de vleizen zijn gebroken? ik moet pas over 2 weken weer op controle (schijnt ook nieuw te zijn bezuinigingen als er niks bijzonders is dan pas over 2 weken en ben nu bijna 37weken)
hoi als je vliezen nu breken dan ga je liggen en bel je je verloskundige/arts. Het is normaal om bij een tweede en volgende zwangerschap minder controles te doen als alles goed gaat. Als je het onprettig vindt mag je dat aangeven en vragen of je eerder gezien kunt worden hoor! Alvast een goede bevalling gewenst. Mirjam
Oke dank je wel ik vind het raar dat ze er niks over heeft gezegd tijdens de controle ,want allebei mn vorige bevallingen begonnen met het breken van de vliezen. Ik voelde laatst met wassen wel het hoofdje van de baby al heel duidelijk aan de binnenkant van mn vagina. Zal ze dan toch ingedaald zijn?
Hallo Makey. Kan zijn dat het dan ingedaald is. Maar neem het zekere voor het onzekere breken de vliezen voordat je weer een controle hebt, ga liggen en bel je verloskundige. Groetjes Ineke.
oke dank je wel! Alleen ik moet dus naar t ziekenhuis toe, en mn tweede bevalling duurde maar 2uur incl alles dus ben een beetje bang dat deze nog sneller gaat. IK ga morgen even bellen voro de zekerheid vind t een beetje eng