Mijn gevoel zegt ook niet doen...maar het lijkt mij een knap lastige situatie voor je om je man te vertellen dat je het nogal een risico vindt..het zijn zn ouders. Suc6
Volgens mij mag je zoiets toch niet doen? Inschrijven op een adres mag volgens mij alleen als je er echt woont...ik zou het dus niet doen
Ik zou het ook niet doen. Jullie heffingen worden hoger Evt nare situaties komen ook bij jullie aankloppen Jullie inkomen worden bij elkaar gerekend. En... Offieel mag het niet volgens de wet. Dat alleen zou al een reden genoeg zijn, ook voor je schoonouders om jullie hier niet mee op te zadelen lijkt mij...
ff google.. volgens mij mag het echt niet...en ook voor schoonfam zou ik de wet niet breken.. Vraag: Mag je op 1 adres ingeschreven staan en op een ander adres wonen? » Rechtswinkel.nl
Ja dat is het zeker! Hij ziet niet in wat er allemaal fout kan gaan en kan het ook echt niet aan zijn verstand brengen. Hij lacht alles weg met ach jo dat gebeurt heus niet, niet zo doemdenken blablabla... pffff *duimt dat ze geen hypotheek krijgen*
Ze mogen er wel het hele jaar inzitten, mits ze een woonadres hebben opgegeven. Doen ze dit niet staat hier een fikse boete op.
Lijkt mij vooral moeilijk om je man te overtuigen zolang je er "nu" nog niet teveel last van hebt. Maar op 't moment dat ze schulden maken of één van jullie werkloos wordt, is het natuurlijk te laat om hen "buiten te smijten". Ik zou dus toch echt wel zo hard mogelijk proberen om dit niet te laten doorgaan. Ik vang als het echt ooit nodig is met alle plezier mijn schoonmoeder op (hoe moeilijk zij en onze relatie ook is). Dat ze hier intrekt en mee leeft. Maar een "postadres" krijgt ze hier toch echt niet.
Niet aan beginnen! Lijkt misschien onschuldig allemaal, maar kan toch hele nare gevolgen hebben.. het is hen keuze dus moeten zij het zelf maar uitzoeken.
Gemeente heffing wordt niet hoger. Je hebt nl de keus voor een 1 of meerpersoonshuishouden. Of meerpersoons nu 2 of 10 is maakt (hoe oneerlijk ook) niks uit. Zelf zou ik het niet doen ivm eventuele schulden maar ook voor de toeslagen straks als ze het op huishouden gaan berekenen. Daarnaast waar gaan ze heen als ze willen stoppen met het huisje, het te duur wordt of ze gepakt worden en moeten vertrekken? Ze hebben dan niet zo snel een woning en urgentie krijgen ze niet omdat ze officieel bij jullie in wonen.
Nou dat scheelt dan een hoop stress voor jou! Hoef je je niet in allerlei bochten te wringen ook. Wat gaan ze nu doen?
Ja zeker opgelucht nu. Scheelt een hoop ruzie thuis denk ik! Nu houden ze hun huurhuis en gaan ze kijken naar een simpele chalet op een camping waar ze een lening voor kunnen afsluiten. (benieuwd of dat wel lukt dan)