Ik ben van de week begonnen met ovulatietesten. Nu waren de eerste paar dagen een beetje vaag. De controlelijn was heel duidelijk, maar er stond ook een vaag testlijntje. Waarschijnlijk is deze dag gewoon negatief toch? Ik ben er in elk geval van uitgegaan dat de teststreep net zo donker of donkerder moet zijn als de controlestreep. Klopt dit? Maar nu had ik woensdag een positieve ovu test en gisteren weer. Is het gebruikelijk dat je meerdere dagen positief test??? Overigens was dit even alleen om te controleren of het allemaal werkt. Na mijn volgende menstruatie gaan we er echt voor. Vind het zo spannend!!!! Alvast bedankt!
Yup, dit is heel normaal! Ik had zelf deze maand 1 dag een licht positieve test en 2 dagen een knaltest...
Een ovulatietest is inderdaad pas positief als de teststreep even dik of duidelijker is dan de controlestreep. Een ovulatietest kan een dag of twee positief zijn, dan zit je in de LH-piek.
Geruststellend . @ GewoonLinda: wij zitten in hetzelfde schuitje; deze maand even checken of alles werkt en volgende maand ad slag . Ook ik heb gister en vandaag knaltesten gehad, op dag 19 en 20. Hoop nu dat het LH-gehalte weer gaat dalen en dat m'n temperatuur dan omhoog gaat. Check jij ook je temperatuur? En heb jij ook steken in je onderbuik (vermoed ovulatiepijn)? Liefs
Hee meiden, Ik had deze maand een paar dagen dat mn ovu test 2 streepjes had.. De test streep was niet zo donker als de controle.. maar wel goed zichtbaar.. heb ik dan nu mn ei wel gehad? na ong. 4 dagen had ik weer n test met 1 streepje.. Heb dit zelf nog nooit meegemaakt.. Ben heel benieuwd.. zou deze week dan mn NOD hebben.. als je uitgaat van een pos. ovu test.. dus duimen...