Ik zit momenteel erg in dubio wat ik met mijn kinderwagen aanmoet. In begin 2008 heb ik een quinny buzz 4 gekocht en deze wagen heb ik anderhalf jaar gebruikt. Ik kan niet zeggen dat ik 100% tevreden ben over deze wagen. Er zat al vrij snel erg veel speling op de duwstang en hij piepte en kraakte veel. Vlak nadat we zijn overgegaan op een buggy brak de gasveer. Daarbij raakte ook het inklapmechanisme beschadigd. En jawel, uiteraard precies 3 maanden buiten de garantie... Nu ben ik opnieuw zwanger en zit ik erg in dubio. Het opsturen van de Buzz alleen is al 80 euro (!!!) daar komen de reparatiekosten en onderdelen nog bij. Heeft iemand ervaring met het opsturen van een Buzz? En hoeveel geld was je ongeveer kwijt? Samen met de verkoopster heb ik naar de kosten van de onderdelen gekeken. In het slechtste geval ben ik voor het opsturen + onderdelen al 150 euro kwijt. Maar de reparatiekosten kon ze nergens terugvinden. Ik heb eigenlijk geen trek in een rekening van 200 euro... De andere optie is de Buzz te laten voor wat ie is en voor een hele nieuwe kinderwagen te gaan. Mijn keus zal dan de Mutsy single spoke zijn. Maarja, dat is weer 559 euro.... pfffff Al met al een behoorlijke kostenpost. Wat zouden jullie in mijn plaats doen? En hebben jullie ervaringen met het laten repareren van de buzz? Alvast bedankt!
Al geprobeerd, maar iedereen verkoopt de Buzz met minimaal de buggyinzet en vaak ook nog de reiswieg erbij...
Er is een site die vele onderdelen los verkoopt van oa de buzz. Als ik het goed zie is een quinny buzz frame 2008 199: Quinny Buzz reserve onderdelen : Babycare.nl Razendsnelle levering Is wel ff 200 euro, maar dan hoef je hem niet op te sturen en je hebt gewoon iets nieuws ipv dat hij gerepareerd wordt. Heb verder geen ervaring met deze site qua levering en service...
Ik heb vorige week onderdelen voor de buzz besteld bij babycare De service is top, en de volgende dag had ik mijn onderdelen in huis
ik zou toch kijken voor een 2e handse dan maar een complete kopen hoor.. ik heb er 1 gekocht op mp voor 60 euro. met buggy inzet en voetenzak en buzz luiertas. en het kraken/piepen voorkom je door hem regelmatig te smeren. staat ook in de gebruiksaanwijzing dat hij maandelijks gesmeerd moet worden. die van mij piepte ook. 3 maanden geleden gesmeerd en het piepen is nog steeds weg.
er staan regelmatig wel onderstellen tekoop op marktplaats zonder buggyzitting of reiswieg. da´s dan een stuk goedkoper. maar ik zou persoonlijk je onderdelen die nog goed zijn van de buzz verkopen op marktplaats en een andere wagen kopen. als je het te duur vind om een nieuwe te kopen kun je altijd op marktplaats kijken. daar staan ook genoeg mutsy´s op. En het voordeel is dat je veel bekleding kunt uitwassen en dan is het weer lekker fris.
Ik heb ook een buzz4 gehad maar vond het ook geen fijne wagen. Ik zou dus van deze de onderdelen idd of gewoon in z'n geheel proberen te verkopen en dan een andere kopen. Stel je laat deze maken en dat kost 250,-.. Dan heb je voor dat geld weer die irritatie van de wagen. Anders leg je net wat bij (of via MP net zoveel) en dan heb je wel een wagen naar jou keus..
Bedankt iedereen voor de reacties!! Het blijkt dat ik verkeerd ben voorgelicht door de verkoopster van de babyzaak... Het laten repareren van mijn onderstel is 80 euro, alles inclusief! De onderdelenlijst die zij in bezit had, is bedoeld voor de doe-het-zelver die losse onderdelen wil bestellen. Dit zijn dus geen prijzen die er bij opgeteld worden. Ik vond het al zo krom als je kijkt wat een compleet nieuw onderstel kost en wat de reparaties bij elkaar zouden kosten. Hoe ik hier achter ben gekomen? Door Quinny zelf te bellen. Ze hebben een goede telefonische service! Ik ben er dus uit; ik stuur gewoon mijn oude onderstel op en die wordt voor 80 euro gerepareerd
Ik wilde net zeggen.....ik had ook een reparatie van de gashendel en die werd via Prenatal opgestuurd en dat kostte echt niet veel. Gelukkig heb je nu dus de goede info en wordt het geregeld!