Geplande keizersnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Keesje29, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keesje29

Keesje29 Lid

3 mei 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste VK's,

Ik ben nu onder behandeling in het ziekenhuis voormijn 2e zwangerschap omdat mijn zoontje 7 wkn te vroeg is geboren i.v.m. een septus die ik in mijn baarmoeder heb van circa 5 cm. Hij is destijds geboren via een keizersnede omdat hij in stuit lag en ik al 6 cm. ontsluiting had (zonder ergens last van te hebben, dat blifj ik nog steeds raar vinden) Zijn voetje zat al in de baarmoedermond.
    Ik ben dus nu super blij dat ik wederom zwanger ben.... en ik heb misschien een hele stomme vraag maar ik zou ZO GRAAG weer een keizersnede willen. Jullie zullen me wel heel heel heel stom vinden maar ik zie zo op tegen een natuurlijke bevalling. Zo ie zo inwendige onderzoeken, daar raak ik al volledig van in de stress.... ben onlangs bijna flauw gevallen bij het maken van een uitstrijkje (wat uiteindelijk niet lukte) Hoe dit komt of waarom ??? Ik heb gelukkig niets erntigs meegemaakt........... maar zodra (behalve mijn man, ha ha) er iets inwendigs van onder inkomt, dan klap ik letterlijk dicht. Ik heb dit al met mijn gyn. gesproken, maar die liet duidelijk merken, dat ik me neit moest aanstellen..
    Nu was dus mijn vraag, als je al 1 KS hebt gehad, mag je dan niet zelf bepalen of nummer 2 via de natuurlijke weg komt of ook via een KS. "Vroeger" kreeg je toch standaard na 1 KS ook een 2e KS.

Ik hoor het graag van jullie.

Een blije zwangere vrouw die toch ook een beetje bang is.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

1 keizersnede geeft geen garantie voor een 2e. Een 2e wel op een 3e!
    Wat vervelend dat je dichtklapt, GOED dat je het wel hebt aangegeven. dat moet je rond 36 wkn nog een keer doen, ter herinnering. Misschien word het dan ook serieuzer genomen. Eerst maar eens afwachten hoe dit kindje gaat liggen....want daar dat septum is de kans aanwezig dat het weer in stuit gaat liggen.

Imke

Deel Deze Pagina