Hallo! Ik heb een paar vraagjes! Tijdens mijn zwangerschap is mijn contract op vaste locatie niet verlengt alleen mijn 0 uren contract! Vanaf januari 2016 tot en met oktober 2016 werkte ik minimaal 22.5 uur per week en soms meer ivm het 0 uren contract die ook door liep. Als ik nu ziek raak door mijn zwangerschap (ik heb een erg lage bloeddruk was ik erg last van heb) krijg ik dan gewoon mijn gemiddelde aantal uren van het laatste jaar uitbetaald of niets door mijn 0 uren contract die straks er nog als enige is? En voor mijn zwangerschaps verlof worden de zelfde vraag word dit van een jaar berekend of de laatste 2 maanden? Groetjes!
Beste Suus19, Wat een gedoe! Je wilt graag de hoogte van een Ziektewet- uitkering ( ten gevolge van zwangerschap) en WAZO- uitkering weten. Er zijn verschillende scenario?s. Beide contracten lopen nog en je bent gemeld ziek ten gevolge van je zwangerschap bij de werkgever. De werkgever geeft de ziekmelding aan ons door en wij handelen dit verder af. Als je Ziektewet- uitkeringen ten gevolge van zwangerschap is toegekend dan krijg je 100% van je dagloon. Meer informatie: Na mijn ziekmelding - UWV - Voor Particulieren. Per contract wordt de hoogte vastgesteld. Als je ene contract afloopt en je bent nog ziek dan meldt de werkgever je ziek uit dienst bij UWV. Alleen voor het contract dat afloopt. De werkgever vraagt voor het 0-uren contract de WAZO- uitkering voor je aan. Vanuit de ziek uit dienst melding kan je voor het andere contract zelf de WAZO- aanvragen. Loopt je contract af en je bent niet ziek uit dienst dan kan je een WW- uitkering aanvragen. Meer informatie: Ik word werkloos - UWV - Voor Particulieren. Vanuit een WW- uitkering kan je dan ook een WAZO- uitkering aanvragen. Meer informatie: Ik ben zwanger en heb een uitkering - UWV - Voor Particulieren. De WAZO- uitkering is 100% van je WW- dagloon en 0 uren contract. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam