slecht eten baby van ruim 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Nataly1972, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

De titel zegt het al mijn zoon van ruim 7 maanden eet slecht. Eigenlijk al vanaf dat we met 5,5 maand begonnen zijn met bijvoeding. Eerst wou hij bijna een maand niet happen en duwde alles er met zijn tongetje weer uit en ging kokhalzen. Nu doet hij dat minder maar wil nog steeds niet veel eten. Dit eet hij op een dat
    07.00 fles van 180cc met 6 schepjes opvolgmelk (hij wil hier geen pap in)
    10.30 1 stuk gepureerd fruit, dat sabbelt hij naar binnen want echt happen doet hij niet
    11.30 fles van 180 cc met 6 scheppen, deze gaat soms tot 50cc op maar vaak ook maar de helft
    12.00 4 hele kleine stukjes brood, als ik die wat groter maak dan gaat hij heel erg kokhalzen. Een broodkorst houd hij alleen maar vast en stopt hij niet in zijn mond net zoals een soepstengel niet.
    15.30 fles van 120 met 4 scheppen
    17.00 beetje groente,aardappel en vlees/vis wat ik zelf maak, als ik geluk heb eet hij 10 hapjes. Ook dit slurpt hij meer dan happen. Daarna gaat hij erg huilen en het eten uit zijn mond duwen. Een beetje volle yoghurt als toetje,dat is het enige wat wel met smaak wordt gegeten.
    19.30 fles van 180cc met 6 scheppen en 4 scheppen fijne granen pap.

Hebben jullie nog tips voor mij want dit gaat al weken zo. Eten gaat bij hem niet vanzelf. Ik geeft 4 dagen achter elkaar hetzelfde.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S is ongeveer even oud. Hij eet misschien 1 likje fruit, 1 likje groente. Brood gaat wel aardig. Uit de fles drinkt hij met mazzel 100 ml, maar meestal 70 (soms minder). En dan nog een aantal keer borst.

Groeit je kindje goed? Is hij blij en tevreden? Dan gewoon zo doorgaan en het komt vanzelf goed.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik herken het met fles drinken. Gewoon eten gaat best goed en Thomas eet nu 125 gram fruit, 1 boterham en 125 gram warme maaltijd. Daar buiten wil hij juist de flessen niet meer zo.

Brood kan je beter in stukjes snijden ter grootte van een postzegel. Hoe groter het stukje is, hoe beter zij het door de mond kunnen laten gaan en echt kunnen leren kauwen. Dat kokhalzen moet hij even doorheen. Dat is een reflex dat als iets nog niet goed zacht genoeg is, niet in de keel blijft hangen (en kunnen stikken) maar dat het weer naar voren komt om verder te kauwen. Hier moest hij ook even geen stukjes meer als hij had gekokhalst maar uiteindelijk met wat afleiding en even wachten lukte het toch vaak om verder te eten. Veel geduld is hierbij belangrijk.

Het word vanzelf een keer beter en ondertussen toch blijven aanbieden.

4. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    herkenbaar, ook een meisje wat niet goed eet,
    fruit wil ze zoiezo niet alleen als het zo dun is als appelmoes, flessen krijgt ze nog 3x 180+6 maar blijft gewoon 80cc van over

enige wat ze goed eet is brood, en avondeten heeft ze liever uit een potje dan eet ze wel
    mijn eigen gekookte maaltijd is ook na een hap of 10 wel klaar

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gelukkig dat er meer kindjes zijn, meestal lees je hier alleen over kindjes die hee lgoed eten en happen. Vooral het slecht happen en alleen maar slurpen (daarom wil brood ook niet) vind ik lastig.

Bij mijn oudste zoon zijn wij met 6 maanden met bijvoeding begonnen en dat ging meteen heel erg goed. Dan ga je vergelijken, is niet goed dat weet ik maar dat doe je toch.

Ik heb wel geduld, kan ook niet anders :) maar je gaat toch tegen het eten aanbieden opzien helaas. Gisteren was hij op het KDV en daar heeft hij een potje gegeten en dan eet hij 2/3 van een half potje van 200 gram, dat is niet veel.

Deel Deze Pagina