Ik vraag me af of je direct na een bevalling borstvoeding kunt afkolven ipv meteen aanleggen?? Mijn dochter heb ik ook borstvoeding gegeven maar na een aantal dagen bleek dat ik overproductie had waardoor zij veel te veel binnen kreeg en erg misselijk werd. Gevolg: Een huilend kind met onwijze krampen.... Tja, te weinig is niet fijn maar te veel ook niet! Ik wil deze baby straks wel borstvoeding gaan geven maar niet meer uit de borst. Kan dit??
Ja het kan, maar ik weet niet of het de manier is. Een baby die te veel voeding binnen krijgt zal soms wat uitspugen of gewoon stoppen met drinken. Dat jouw andere kindje er zo misselijk van werd is eigenlijk abnormaal. Als er heel veel voeding is adviseer ik meestal het volgende: één borst voor de voeding enigszins afkolven en daarna de baby aan diezelfde borst aanleggen. De borst wordt dan goed geleegd en de baby drinkt ook de achterste (vettere) melk. De hoeveelheid af te kolven melk bouw je langzaam af naar 0. Misschien kun je er wat mee. Als je alleen gekolfde moedermelk per fles geeft mis je toch het intense moeder-kind contact. groet Linda