Raar gevoel baarmoedermond, betekent het wat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Yupgup, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Dag lieve verloskundigen,

Even een wat vreemde vraag.

Als ik menstrueer voel ik de krampen in mijn baarmoeder, maar volgens mij ook mijn baarmoedermond. Wat die dan precies doet weet ik niet, misschien voel ik de vloeiing die door de baarmoedermond heengaat, ik weet het niet. Maar het voelt alsof er druk op staat, alsof ie dan 'open' gaat, klein beetje kramperig. Is het heel raar wat ik nu zeg? ;) Weet meestal aardig goed wat ik in mijn lichaam voel.

Afijn, ik ben nu 24 weken zwanger en voel nu precies hetzelfde. Vind ik raar, aangezien het me een menstruatieverschijnsel lijkt. Het is overigens niet de kleine die er met z'n koppie op beukt, dat voelt anders.

Ik ben benieuwd of dit nog wat inhoudt. Of de baarmoedermond nu al verweekt oid, of dit iets is wat ik bij de vk zou moeten laten controleren (heb nog maar even niet gegoogled). Ik heb volgens onderzoekers uit rijnstate een kortere baarmoedermond (2,7) en mijn moeders eerste was een vroeggeborene, vandaar dat ik het in de gaten hou. Moet ik dit bij de vk aankaarten? Ik ga volgende week weer heen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou het wel even bespreken ja. In de zwangerschap verweekt de baarmoedermond al iets.

Mirjam

3. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Doe ik dat, dank je. Denk je dat het wel een weekje kan wachten of zou ik nu moeten bellen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je geen klachten hebt van harde buiken/krampen kan het prima wachten.

Mirjam

Deel Deze Pagina