Meerdere vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Secretje, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Gisteren ben ik naar de gynaecoloog/verloskamers geweest voor controle. Alles zat nog potdicht, maar de verloskundige heeft wel geprobeerd op wat ontsluiting te forceren (heb alleen bloedverlies, buikpijn en harde buiken gekregen).

    Op de verloskamers kreeg ik te horen dat het in het ziekenhuis beleid is om door te laten lopen tot 43 weken. Ook is het volgens hun beleid dat ze na een keizersnede niet inleiden, maar met 43 weken alleen proberen met primer (veter) de bevalling op te weken en anders overgaan op een keizersnede. Zolang de baby het naar de zin heeft willen ze helemaal niets doen.

    Vanwege lichamelijke klachten is het voor mij nu al bijna niet uit te houden. 's Avonds zak ik door mijn benen vanwege bekkeninstabiliteit en ik heb 24 uur per dag pijn. Daardoor slaap (als dat tenminsten lukt) ik ook al weken beneden op een ziekenbed omdat ik de trap niet meer op kom. Verder mag ik alleen maar wat op de bank zitten en in bed liggen vanwege een regelmatig te hogen bloeddruk (varieert tussen de 85 en 100 onderdruk) en constante hoofdpijn. Elke keer zijn de bloed- en urineuitslagen goed, dus wordt ik weer naar huis gestuurd. Thuis heb ik ook nog een klein kind rondlopen die van hot naar her wordt rondgesleept omdat ik door alle klachten niet meer voor hem kan en mag zorgen :cry: .

    Nu vroeg ik me het volgende af:
    - Kan vrijen echt helpen een eventueel aanstaande bevalling op te weken?
    - Is het normaal beleid om te laten doorlopen tot 43 weken?
    - Kan een bevalling uberhaupt starten als je nog helemaal geen ontsluiting/verweking hebt of heb je daar eerst voorweeen voor nodig?

    Alvast bedankt.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Secretje,

    op zich heb je nog alle tijd om uit jezelf te gaan bevallen. Die kans is echt het grootst ook al heb je nu nog geen ontsluiting. Dat wil niets zeggen. In sommige ziekenhuizen is het inderdaad beleid om de zwangershap onder strikte begeleiding tot wel 43 weken te laten duren en tot die tijd te wachten op een natuurlijke start van de bevalling. Maar wanneer je bloeddruk te hoog wordt, je meer klachten krijgt die evt bij een zwangerschapsvergiftiging of je het echt niet meer trekt, zullen ze wel eerder inleiden. Omdat de kans het grootst is dat je nog normaal gaat bevallen, zullen ze nu inderdaad nog niets doen en kun je bij 41+ weken zwangerschap echt wel je wensen uiten en zeggen dat je het niet meer trekt zo.
    Geslachtsgemeenschap kan de baarmoedermond prikkelen, maar het is niet bewezen dat het ook echt helpt. Net als de binnenkant van een ananas bv. De vk heeft je geprobeerd te strippen, maar het is niet helemaal gelukt als ik het zo lees.De harde buiken die je nu hebt, kunnen wellicht wel voor die verandering zorgen, waardoor strippen wel makkelijker gaat, dus wie weet... Sterkte nog met de laatste loodjes.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina