Hallo, Ik heb alle berichten omtrent invalleerkracht en zwangerschapsverlof op de site gelezen, maar zou toch graag advies willen omtrent mijn eigen situatie. Drie jaar geleden was ik ook werkzaam als invalleerkracht en zwanger en heb ik als zzp'er een WAZO uitkering aangevraagd: volgens uwv toen de enige manier om een uitkering te krijgen omdat de stichting dit niet voor mij wilde doen. Ik vraag me af of het weer op deze manier moet; ik ben immer niet echt een zzp'er. Op dit moment heb ik een contract voor 1 dag tot de zomervakantie, daarnaast losse contracten voor incidentele dagen tot de zomervakantie. De vakantie start op 21 juli en dat is ook de datum dat ik 34 weken zwanger ben en dus met verlof mag/kan/wil. Ik hoef dus geen ww aan te vragen, maar heb op dat moment ook geen baas die voor mij een WAZO uitkering wil aanvragen. Hoe en wie vraagt ik nu het beste een WAZO aan? De laatste weken werk ik minder dan ik wil, gemiddeld 2 dagen in de week - geen werk vanwege de grote bezuinigingen en een stichting die eigenlijk failliet is - maar dit hele jaar heb ik tot maart 4 dagen gewerkt. Op basis van welke maanden wordt mijn WAZO uitkering berekend? Alvast bedankt voor de informatie!
Beste Juun, De situatie die je beschrijft is te complex om zonder dossier je vragen te beantwoorden. We willen je wel graag helpen. Stuur ons als je dit wilt een privé-bericht met je telefoonnummer. We nemen dan contact met je op. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare