hallo, ik vraag me af hoe hoog de koorts mag zijn bij een kindje van ruim 2 jaar. ze werd net wakker ,moeilijk ademend en hoge koorts 39.1 heb haar een zetpil gegeven . ik weet dat bij kleine kinderen de koorts hoog op kan lopen maar ze is 2 is dat dan ook nog zo ???
Niemand die dat weet? Ze had voor ze naar bed ging 38.6 pcm gegeven t zakte wel en snachts word se wakker met 39.1vind t zo hoog
39 graden of zelfs hoger is voor een kind van 2 niet erg. Er moet vooral voldoende gedronken worden en je kind mag niet apathisch zijn. Ook nu geldt 3 dagen maximaal en dan bel je eens met een huisarts (of zoveel eerder als dat jij dat nodig vindt) Een pcm is na 6-8 uur meestal uitgewerkt en koorts is 'snachts meestal hoger dus dit is helemaal niet raar. Hou je kindje goed in de gaten, blijf haar wat geven voor de overlast en laat haar vooral veel slapen.
Dacht dat de koorts minder werd snachts en smiddags weer op loopt . Maar goed hoef me geen zorgen te maken
Dat klopt wel hoor maar niet als ze net ziek aan het worden zijn en je er pcm in gedaan hebt. Feitelijk heb je de koorts stopt door de pcm en toen die uitgewerkt was, is de koorts gaan stijgen (het lichaam is gaan vechten tegen wat het ook moge zijn). Koorts is anish geen reden om zorgen te maken (is een natuurlijk en goed mechanisme van het lijf) dus blijf letten op: voldoende drinken 'normale' reactie (niet apathisch) veel beterschap daar!
ok.zal ze in de gaten houden , veel slapen zal moeilijk worden ze is er vanacht al 4x uitgeweest maar leg ze vanmiddag wel vroeg in bed . ook maak ik me zorgen over mn zoontje van 7 weken dadelijk word hij ook ziek t enige wat ik kan doen is haar natuurlijk een beetje uit de buurt houden
Je kindje van 7 weken mag geen koorts krijgen. Is dat wel het geval (boven 38 graden) ALTIJD even bellen met de huisarts! De kans dat je zoontje ziek wordt is trouwens niet zo groot.. die zit nog bomvol met jouw antistoffen!