Meerijd-plankje of zitje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LiLaLief, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hallo allemaal,

Onze dochter wordt rond augustus grote zus.

Nu ben ik aan het rondkijken voor zo'n meerijdplankje voor de kinderwagen.
    Ik heb echt geen idee welke handig is, en of een zitje fijner is dan een plankje of wat dan ook.

Wegens lichamelijke klachten gaat mijn voorkeur niet uit naar dochter in buggy en baby in draagdoek. (alleen voor hele kleine stukjes)

Iemand tips?

Alvast bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hoe oud is Lila? want daar hangt veel vanaf!

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    #3 LiLaLief, 24 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2012
    11 februari is ze 2 geworden. :)
    (ik dacht dat het op de ticker stond maar dat was er af, heb het weer even erbij gezet!)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dus dan is ze al 2,5 als broer/zus wordt geboren. Ik zou niets aanschaffen of je moet elke dag vele km`-ters willen lopen. Ik had een meerijdplankje, maar dochter vond het doodeng erop en ging eigenlijk altijd lopend of met haar loopfiets mee. Ik vond het zelf ook voor geen meter lopen met dat plankje achter de wagen.

Met 2,5 kunnen ze al prima lopen. Zoonlief zit nu met net 1,5 eigenlijk nog maar heel weinig in de wagen, hij loopt liever. Geloof niet dat hij er over een jaar nog in zit.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb zo`n meerijplankje voor op te staan. Mijn dochter was toen ook 2 jaar toen de jonsgte is geboren. Ik gebruik m vaker als we naar de psz gaan....dan loopt ze me te langzaam hihi....
    Ik heb m via MP gekocht.....dus mooie prijs en erg handig dat ding!

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter is 2,5 maar zou m niet kunnen missen. We wandelen heel veel, naar het dorp, supermarkt of psz. Dat is telkens 20 min heen en 20 min terug. Dat houdt ze vaak niet vol en dan is het fijn als ze even kan zitten. Het gaat bovendien ook veeeeel sneller. Fijn lopen is het niet, maar handig wel :)

Ps. wij hebben de kid-sit

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    We lopen geen kilometers ver, maar ik loop regelmatig het dorp in voor wat boodschapjes.
    Ik zie dan voor me dat ze te ver bij me wegloopt, eigenwijs de andere kant uit gaat of treuzelt.
    Vandaar dat ik d'r dan ook op een andere manier mee wil kunnen nemen, want zelf lopen vindt ze hartstikke leuk, maar niet het hele stuk.

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    @ Madeliefke en Cindy;

Jullie zouden dus niet zonder zo'n ding kunnen?

Madeliefke je zegt fijn lopen is het niet; zoiets dacht ik al wel, er is niet heel erg veel ruimte tussen de wandelwagen en mijn voeten als ik het zo bekijk, haha..
    Wel fijn dat ze dan kan zitten ipv steeds blijven staan!

Cindy, welk merk gebruik jij?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze kinderen schelen 2 jaar en 3 maanden en wij hebben een plankje. Ik ben er heel blij mee, Eva staat er nu met 4 jaar soms nog wel op (al doet ze veel met de loopfiets). Lisa staat er ook wel eens op trouwens, dan is de kinderwagen leeg of Eva gaat erin zitten ;).
    Eva liep wel snel grote stukken maar ze heeft niet altijd zin om ruim een uur te lopen (bv. naar de stad en terug). En het is makkelijk als je haast heb, hup op het plankje en doorlopen maar.
    Ik vind het trouwens helemaal niet lastig met lopen, wij hebben een Quinny Speedi en een buggyboard van Lascal.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter is net 2 jaar, maar ik krijg haar met geen mogelijkheid op het plankje. Ze vind het doodeng om erop te gaan staan.

Nu zit ik te denken aan een kids-sit, maar weet niet of ze hier wel op durft te gaan zitten.

Ze kan goed lopen, en loopt ook veel, maar soms is het net te ver voor haar.

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.222
    1.288
    113
    Centrum België
    Oudste is ook net 2 en vindt het plankje super (ook van Lascal op 'n Quinny). Onlangs had ik het plankje niet gemonteerd en ze heeft de hele tijd staan zoeken waar dat ding was :p

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat is dus ook nog een issue, of zo'n ding wel gaat passen!
    Zag al wel dat één en ander universeel te krijgen is, maar de keuze wordt er wel beperkter door dus..

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.222
    1.288
    113
    Centrum België
    Die Lascal Maxi Board is redelijk universeel... Je kan 'm even googlen en opzoeken met welke kinderwagens hij compatibel is...

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier de kid sit, die bevalt goed. Dochter is nu ruim 2,5 maar zit er nog steeds veel op, loopt trouwens wel steeds meer zelf.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.263
    1.028
    113
    Zuid-Holland
    oudste vind het meerijdplankje nog steeds geweldig ook al is ze al 3,5 jr :) vanaf 2,5jr gaan gebruiken, ging vanaf het begin erg goed

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier ook een meerijdplankje. Nathan was ruim 2 toen Matthijs geboren werd. Hij staat er nog steeds wel eens op. Bijvoorbeeld als ik alleen even de stad in moet vind ik het erg makkelijk. Blijft hij mooi bij me en gaat ook een stuk sneller.
    Hier in het dorp gaat hij nu overal op de fiets heen behalve als het hard waait want dat vindt hij eng;):D

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben de kidsitt echt een superding.

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier ook een kid sit, bevalt goed.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Hier is de kidsit ook ruim anderhalf jaar intensief gebruikt. Nu nog af en toe, maar zoon is nu bijna 4, dus kan het nu prima zelf (maar hij vind het soms nog wel eens fijn om gereden te worden, of ik vind het prettig als we sneller gaan dan 1 km per uur;))

20. Alita

Alita Niet meer actief

Merk Mutsy...deze past op mijn mutseart kinderwagen;)
    er staan er genoeg op MP hoor...

Deel Deze Pagina