Ik ben zwanger van mijn 2de kindje. Nu zal onze dochter 2 jaar oud zijn als de baby komt. Waar moet ik aan denken voor de uitzet. Onze dochter mag natuurlijk uit de babykamer, dus zij moet een kinderkamer. We hebben natuurlijk al veel voor de baby: kamer, badje, wandelwagen, etc. De kinderstoel is pas voor latere zorg, maar ik vergeet vast heel veel. Ik zit te denken aan een duo wagen..... Ze wandeld nu vrij vaak al zelf. En als we met het hele gezin weg zijn, kan mijn man de buggy duwen en ik de kinderwagen. Maar misschien is het toch wel handig. De baby kan natuurlijk in de draagdoek terwijl ik de buggy duw, maar is dit handig. En wat verder nog?
Gefeliciteerd! Onze kindjes schelen 20 maanden, dochter heeft een peuterbedje gekregen en ze delen een commode en kast. De baby slaapt namelijk voorlopig nog op onze kamer in de wieg. Als hij lekker doorslaapt dan komt hij in het ledikantje bij zus op de kamer. Verder hebben we heel weinig nieuw gekocht; een eigen draagdoek voor de baby want mn dochter is nogal gehecht aan haar eigen draagdoek. Ik heb de kinderwagen in de gang staan en afhankelijk van welk kindje erin gaat zet ik de bak of het zitje erop. De andere loopt of gaat bij mij in de draagdoek. Als we met zn 4en weg gaan draagt mn man dochter in de draagzak en ik de baby in de draagdoek. We hadden natuurlijk alles nog staan van de oudste; - Badje gebruiken ze beiden, zij op de grond, hij op de standaard - Ledikant van dochter, commode en kast op de kinderkamer. Wieg en peuterbedje zijn nu in gebruik. - Autostoeltje en maxi cosi voor in de auto - Kinderwagen en wandelwagen - Buggy gekocht maar nog niet gebruikt, als we met zn 4en weggaan dragen we liever baby als dat wel met 2 wagens gaan zeulen. Het zijn hier voornamelijk dingen voor de leuk en voor hem zelf geweest, kleertjes, nieuw beddengoed ( Want er was veel roze in huis ) boxkleed, wat eigen speelgoed...
Dank je voor je reactie. O, het babybadje gebruiken wij hier al niet meer. En past je kindje van 20 maanden nog in de draagdoek? Als wij gaan dragen, dan wordt het de baby.
mn zoontjes schelen 20 mnd Nu 4 mnd later, kan mn oudste goed luisteren tijdens lopen en wandelen, maar tijdens boodschappen is het echt een te gedoe, en wilt ie zel fook graag even zitten...dus ben echt super blij dat ik een duowagen heb Ook is mn zoontje te moe om te lopen als we bijv naar de speeltuin zijn geweest....of als ik daarna nog wil winkelen, tja dan kan hij gewoon uitrusten...hij is nu pas 2.. Ik ben veel alleen op pad maar gebruik ook vaak de draagzak en buggy...maar soms vind ik het wel fijn om juist de baby in de wagen te hebben en dan met de oudste lekekr in de speeltuin bezig te zijn, of gewoon geen kind te dragen.. Want ook de oudste wilt nog wel es getild worden .. Wij hebben een wiegje gekocht voor de jongste ( oudste is net over naar een groot bed) dus ledikant is nu in gebruik door de jongste Heb allemaal nieuwe beddegoed gekocht en hydrofielen, lekker zacht en stralend wit Verder nog een extra aankleedkussen en decoratie voor de babykamer ( gordijnen, lamp, kleedje etc) En wat kleding, omdat de seizoenen qua maat niet klopte van de oudste Overigens heeft de duowagen ons maar 60 euro gekost; via mp de bugaboo verkocht en er een phil&teds vibe voor gehaald (had al een plankje gekocht voor de bugaboo, maar dat bleek toendertijd echt niks..en zie het hem nu ook niet doen, omdat hij graag gewoon relaxed zit) Ook lijkt het mij niet handig als je kind nog slaapt overdag....dan heb je echt weinig vrijheid als je gebonden bent om dat dutje thuis te laten doen.. intussen slaapt mijn oudste niet meer, maar toen hij dat nog dee din t begin, kon ik gewoon op pad, en deden ze beide slaapjes....heeel fijn
Jahoor met gemak, ze is pas 13 kilo, heb haar ook gewoon tot 2 dng voor de bevalling op mn rug gedragen. Maar meestal draag ik idd baby en loopt zij.
Ik ga deze dingen nog nieuw halen: - nieuwe kolfopzetstukken - nieuwe flesjes en spenen - nieuw ledikantdeken (maar meer omdat de oude niet staat bij 't nieuwe kamertje) - extra commodekussen + extra hoes, voor beneden - extra stokke tripp trapp met newbornset - draagzak - thermometer voor de baby - nieuwe slaapzak - nieuwe slabbetjes (die vond ik makkelijk met bv geven) - co-sleeper of wiegje (hadden de oude weggedaan) Verder nog een paar nieuwe kleertjes unisex omdat we het geslacht niet weten. Mijn zoon kan al een jaar flinke stukken lopen dus hebben we een duowagen nooit nodig gehad, misschien in jouw situatie anders