Niet poepen op wc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Linnel, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb hulp nodig van ervaringsdeskundigen !
    Mijn dochter van 3 is al een tijdje zindelijk, maar dan wel wat betreft plassen. Poepen wil ze niet op de wc.. Op zich niet erg, heb al een miljoen keer gezegd dat ze dan even een luierbroekje aan moet. Maar ook die wil ze niet en vervolgens poept ze gewoon in haar (onder)broek. Superirritant..
    Nu denk ik dat het er mee te maken heeft dat ze hard moet werken als ze moet poepen. Echt wat hardere poep, die ze met moeite er uit krijgt.. Ze krijgt genoeg vezels binnen, volgens mij en Roosvicee laxo wil ze niet..
    Een beloningssysteem, met snoep en cadeaus werkt niet.

Iemand tips??

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Lastig hoor.
    Maar zie je haar poepen? Of heeft ze een vast tijdstip? Dan zou je haar bij voorbaat al een luier aan kunnen geven.

Je zou nog andere natuurlijke laxos kunnen gebruiken; peperkoek, kiwi, sinaasappel, rijpe banaan. Veel late drinken en bewegen..

3. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Ik zie het als ze gaat poepen, en dan zeg ik dus dat ze een luierbroekje aan moet, maar dat weigert ze dan.. Op dat moment nog een snoepje beloven als ze dat luierbroekje aan doet of op de wc gaat, werkt ook niet..

4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier was/is hetzelfde het geval. Ze heeft deze week voor het eerst op het toilet gepoept en ze was zelf ook supertrots.

Ik hoop dat we nu op de goede weg zijn. Ze heeft gister en vandaag in haar luier gepoept tijdens het middagslaapje. Maar tot voor kort poepte ze ook gewoon in haar broek, ze kwam niet zeggen dat ze moest poepen. Heb het soort van los gelaten. Dwz accepteren dat ik elke dag poep uit haar broek moest schrapen, maar ik ben wel streng (soort van) geweest als ze dat deed. Wel echt heel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is ... en goed op signalen letten. Onze dochter zocht vaak onbewaakte momentjes op om te poepen. Luier heb ik niet meer om gedaan. Gewoon steeds herhalen dat we niet in de broek poepen en als ze dat deed tijdens een uitje gingen we meteen naar huis. Dat vond ze dan ook niet leuk. Heb ook een appje op mijn telefoon dat heet 'Superpoeper'. Het stelt weinig voor, maar mijn dochter vind het heel interessant. Als ze op de wc poept mag ze het 'schetenconcert' spelen. Stickers hebben we ook als beloning, die hangen op het prikbord samen met een papier waarop ze twee stickers mag plakken als ze poept. Ze ziet ze zelf hangen en zegt dan 'als ik op de wc poep mag ik stickers plakken'. Ik zeg er verder niks over. Ze vind ze wel leuk die stickers maar het is niet zo dat dat haar nu onwijs motiveert, het helpt een beetje mee zeg maar. En het is een dooddoener, maar geduld hebben en doorzetten. We zijn er hier ook nog niet maar ik blijf doorgaan zoals ik deed.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heb je haar al eens voor het blok gezet als je ziet dat ze moet poepen?
    Dus echt zeggen: wil je poepen in de luier of op potje /wc, want grote meisjes poepen niet meer in hun onderbroek.
    Ik heb het mijn dochter geleerd door haar wel op het potje te laten zitten als ze moest, ook al wilde ze er na een minuut weer af om in de luier te poepen, dat deed zij dan wel. Toen ze steeds langer bleef zitten heb ik op het moment dat ze echt op het punt stond om iets te doen en ze al wilde opstaan om de luier aan te doen gezegd dat ze een sticker kreeg als ze op het potje poepte. Vanwege het positieve verassingseffect en het feit dat het al bijna kwam, ging het toen goed. Toen het eenmaal één keer gelukt was lukte het steeds vaker.

Deel Deze Pagina