Finn is als de baby er straks is haast 3,5 jaar oud. Hij kan opzich best een aardig stukje lopen. Nu zit het zo. Als Finn naar school gaat, kan ik nog niet op de fiets, omdat de baby daar te klein voor is. Als ik de auto dan niet heb, moet ik gaan lopen. Dit is best een eind. Op een volwassen looptempo schat mijn man zo'n 15/20 minuten. Is het slim om daar voor een meerijdplankje aan te schaffen? Hij redt het nu in ieder geval echt nog niet om daar naar toe te lopen. Mijn schoonmoeder woont een klein stukje verder, en dat redt ie niet. Hij kan best 15/20 minuutjes lopen, maar dat ik dus op zijn tempo. En dan zijn we er nog niet.
Ik vind het geen gezicht op die leeftijd nog op een plankje. Ik zou hem eerder met de fiets laten gaan en zelf met de baby lopen.
Nee, dat hoeft niet hoor! Ik had hetzelfde... alleen zit er bij ons nog eentje tussen. Ik had een plankje en daar stond Thom op (was toen net 2), Sam liep gewoon naast de wandelwagen. Naar school waren we meestal 20-25 minuten onderweg... als ik terug liep was ik na 10-15 al thuis. Dus gewoon iets meer tijd inplannen
Ik zou er ook wat meer de tijd voornemen. Dan maar opt gemakje. Hier moet de oudste er ook aangeloven en bij ons kan er geen plankje op onze dubbele kinderwagen...
mijn dochter is bijna 3, en ben deze week uitgerekend. Voor mij is het niet naar school, maar wel het dorp rond. Wat ik doe, ik kan een meerijplankje lenen van mijn zus, en daarnaast merk ik de laatste tijd, dat dl echt goed op dr loopfiets gaat. Dus ik wil het oz gaan proberen. Stimuleren dat ze zelf fietst, (gewoon fietsje staat ook al klaar voor verjaardag, maar dat moet eerst oefenen ) en anders eventueel het plankje!
Eva wordt over 4 maanden 5 en staat nog geregeld op het plankje. Ze is op zich niet lui maar heeft de laatste tijd absoluut geen zin in fietsen of lopen, zolang we het plankje hebben en de kinderwagen gebruiken vind ik het prima, ik snap niet wat daar zo erg aan is. Eva is gewoon een beetje apart daarin, ze lijkt een beetje uitgekeken op (loop)fietsen en lopen is niet haar hobby. Ze kan fietsen zonder zijwieltjes maar het boeit haar niet, dus verder oefenen komen we niet echt aan toe. Haasten met een kleuter en een baby is niet leuk, je moet echt ruim op tijd weggaan en ruim plannen en dan sta je als het soepel loopt 10 minuten voor het hek te wachten en als het minder goed loopt ben je net op tijd
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie het tegen die tijd wel. Het boeit me trouwens ook niet of het geen gezicht is of niet, als het praktisch zou zijn, is dat het. Ik moet ook maar gaan kijken hoe dat gaat met de tijd, op de terug weg doet dat er ook niet toe. In ieder geval bedankt!
Je kunt ook een fietskar overwegen waarin je de kleine vervoert? Ik maakte daar altijd de maxicosi in vast, maar ze verkopen ook speciale babyschelpen.
Ik zou het niet doen. School is hier ca 15 minuten lopen op een flink tempo. Ik laat de kinderen vaak steppen of fietsen en dan loop ik zelf lekker door. Het lijkt me ook best zwaar om een kinderwagen te duwen met nog een kind van 4 erbij. Bovendien zijn ze dan al zo lang, dat het niet fijn meer loopt, je moet er dan echt omheen reiken met je armen om nog te kunnen duwen. Ik zie hier trouwens regelmatig moeders met de maxicosi achterop de fiets, misschien ook nog een optie? Of kan hij nog niet zelf fietsen?
Mijn dochtertje was 2 jaar en 8 maanden toen haar zusje kwam en ik heb bijna nergens zoveel gemak van gehad als van het meerijdplankje! Juist de afwisseling van zelf lopen of op het plankje is ideaal. En op het plankje kun je tenminste doorlopen. We zijn nu een jaar verder en ze staat er nog steeds regelmatig op. Ze gaat ook heel vaak op d'r loopfiets, maar vindt het ook lekker om op het plankje te staan. Haar zusje vindt het ook erg gezellig. Zij zit met haar gezicht naar haar zus (Bugaboo) en samen hebben ze de grootste lol. En ach, het onhandig lopen went. Lopen met een kind dat niet meer wil lopen is onhandiger.
Ik vind het niet heel zwaar en er omheen reiken hoef ik niet, Eva staat tussen kinderwagen en duwstang.
Oh nou ja, dat hangt misschien ook van je kinderwagen af. Ik heb wel een plankje gehad toen de jongste werd geboren, oudste was toen 2,5 of zo. Toen hij 3 was, paste hij al niet meer tussen de wagen en de duwstang en toen vond ik het al te onhandig en te zwaar worden. Onze Quinnywagen was er ook niet echt geschikt voor, die werd nogal onstabiel van het meerijdplankje (Lascal).
Hier ook een Quinny (Speedi). Het past nog prima. Zolang Lisa in de wagen zit en Eva op het plankje staat, gaat het prima. Als de kinderwagen leeg is kiept ie snel om, maar goed, zo is ie eigenlijk ook niet bedoeld, maar Lisa staat wel eens op het plankje en dan liggen de boodschappen in de kinderwagen
Ik zou het even proberen in een winkel, want het leek mij ook wel een goed plan, maar met dat plankje erachter liep ik in een rare houding, die niet echt fijn voor mijn rug was, dus toch niet gekocht.
Oh dat is natuurlijk ook een iee...gewoon even proberen! Haha! Vandaag besloot Finn trouwens ineens dat hij best wel kan fietsen (gisteren lukte het hem echt nog niet), dus wie weet kan ik het dus wel zo gaan doen, we hebben gelukkig nog even de tijd om dat te perfectioneren! Hahaha!