Met kerst gaan wij altijd bij schoonmoeder eten, waar we dan met ons driejarig zoontje ook blijven slapen. Het liefst kruip ik in mijn eigen bed - thuis ben je toch meer op je gemak - maar vriend vindt het onzin om zoontje 's nachts wakker te maken. Nu is bij ons baby nummer 2 op komst en daarbovenop zullen er tegen kerst 2014 nog 2 schoonzussen bevallen zijn. Iedereen blijven slapen bij schoonmoeder is natuurlijk geen optie, daar heeft ze gewoon de plek niet voor. Maar ik zou in de toekomst eigenlijk het liefst gewoon naar huis gaan. Ik vraag me af hoe andere mensen dat altijd doen? Halen jullie ze dan 's nachts uit bed? Of blijven jullie ook altijd ter plekke logeren?
Mijn zoontjes blijven deze keer slapen bij mijn sm en wij gaan naar huis. Dan kunnen we de volgende ochtend lekker uit slapen en halen we de kinderen dan weer op. Wakker maken deden wij toen we er 1 hadden nog wel maar nu met 2 kleintjes vinden we dat teveel gedoe. Als de afstand wat groter is laten we ze opblijven tot we gaan rijden e dan vallen ze hopelijk in de auto alvast in slaap. En anders doen we de volgende dag een extra lang slaapje in de middag
Hmm tegenwoordig blijft ze vaak wakker... (Tot uur of 10 en dan is het echt op en gaan we naar huis) Daarvoor pyama en tandenborstel mee en gewoon naar bed. En dan in pyama, onder dekentje in de auto.
Mijn familie houdt rekening met de bedtijd van mijn dochter, dus wij vieren dit soort dingen 's middags en dan zijn we met bedtijd weer thuis
Ik heb mn dochter al een aantal keer gewoon slapend uit bed gehaald. Ze wordt dat wel een beetje wakker, ik wikkel dr lekker in dr deken, thuis weer in bed en ze is zo vertrokken! Ik hou zelf sowieso niet zo van logeren dus hier gewoon lekker mn eigen bed in hoor!
Laten opblijven tot je vertrekt is een goede optie, maar daar vind ik een driejarige wat te jong voor, die houdt het zolang echt niet uit. Etentje vroeger beginnen en dan eerder naar huis vind ik wel een goede manier Kusjesmama! Zeker als er volgend jaar 3 nieuwe baby's gaan zijn, zal iedereen wel op tijd naar huis willen.
Wij eten meestal lekker op tijd zodat we rond bedtijd (7 uur/half 8) in de auto naar huis zitten. Ze valt dan altijd in de auto in slaap. Ik trek voordat we vertrekken de pyama al aan zodat we haar thuis zo in bed kunnen leggen.
Je kunt inderdaad toch vroeg beginnen en dan op tijd naar huis. Onze kinderen, zelfs de jongste, houden het wel tot een uur of 20.30 vol en dan kunnen ze daarna thuis meteen naar bed.
Wij gaan ook meestal gewoon op tijd naar huis... Maar als dat niet kan.. Gaat ze dus gepoetst en in pyama gewoon naar bed tot we naar huis gaan. Slaapt ze in de auto en thuis gewoon verder.
Wij maken haar wakker.. en dat gaat eigenlijk altijd heel goed. Ze is meestal wel geijk klaarwakker en praatjes voor 10.. vind het schitterend zo laat nog wakker en overal al donker en iedereen slaapt al en lichtjes buiten.. Madam kletst er op los midden in de nacht.. bij thuiskomst rechtstreeks bed in en ze slaapt altijd zo weer in.. ! ( en meestal uit de volgende dag ! )
Hier word het altijd wel laat. Meestal blijven ze gewoon wakker, ik heb twee avond mensjes. Mocht dat een keer niet lukken bleven ze slapen. Kindjes wakker makenom mee te nemen werkt hier niet, dan krikgen we ze thuis niet meer in bed
wij doen dat regelmatig, ik vind het niet zo gezellig als hij steeds moet logeren als wij een feestje of verjaardag hebben. lekker bij oma en opa naar bed en dan halen wij hem daar weer op, bedje uit, deken eromheen en meteen de auto in. in de auto zit hij vaak wakker rond te kijken en dan thuis zn bed in en slaapt hij meteen verder. hier gaat het prima, het maakt hem niets uit gelukkig. wij hebben wel een auto stoel waar hij met zn slaapzak gewoon inkan, die maken we gewoon met de 3 punts gordel van de auto vast.
Allereerst moet je gewoon lekker doen wat goed voelt meid. Heb t gevoel dat je toch om je man een plezier te doen bij je sm blijft slapen maar het liefst met je kindje thuis slaapt. Dus inderdaad plan kerstavond vroeger bijvoorbeeld van 18 tot 21 uur en dan lekker met de kleine naar huis, bedje in en jij en manlief nog heerlijk op de bank, kaarsjes aan... Doe ik ook
(Schoon)ouders wonen allemaal op 5 kwartier rijden, dus wij blijven vaak wel logeren, ook omdat we 3 dagen familie af moeten met kerst (allemaal daar in de buurt) Misschien dat we wel kerstavond nog op en neer naar huis gaan en dan 1e op 2e blijven slapen. Als we naar huis rijden, dan vertrekken we meestal tussen 20-21u ofzo. Dochter slaapt meestal pas de laatste 5 minuten in de auto.. We maken het sowieso nooit heel laat, dat ze ergens eerst moet slapen en dan nog naar huis. Met oud en nieuw bijv, blijven we gewoon ergens slapen (of liefst nog, dat we t gewoon thuis vieren natuurlijk). Het ligt heel erg aan het kind(/eren) wat handig is lijkt me. Toen mijn dochter een stuk jonger was, sliep ze sowieso errug slecht in en als ze eenmaal wakker was, was t huilen en weer moeite met opnieuw inslapen, zo ook met overleggen vanuit de auto - weer een uur bezig etc. Maar ze sliep ook moeilijk bij een ander.. Tegenwoordig slaapt ze overal makkelijk en kan ik haar vanuit de auto zo overleggen (wordt wel even wakker, maar slaapt gewoon weer verder). Dat maakt t allemaal sowieso een stuk makkelijker.
Wij leggen dochter op bed en halen haar eruit als we naar huis gaan, ze wordt wel even wakker maar kunnen haar meestal gewoon slapende overleggen thuis weer... Of als het iets minder laat wordt (20 uur ofzo langer houdt ze niet vol) zetten we haar in pyama in de auto en leggen haar slapende thuis in bed...
Goh, ik vind dat ook moeilijk.. Mijn schoonouders zouden willen dat we daar blijven slapen. Ikzelf zou ook graag naar huis gaan. Dit jaar blijft ons manneke er slapen en wij gaan hem s anderendaags halen. Volgend jaar zal er iets moeten veranderen, want dan is broertje nog geen jaar oud. Ik wil sowieso mijn kinderen niet altijd achterlaten. Hoe kaarten jullie dat aan bij schoonouders? Bij mijn ma vertrekken we gewoon op tijd.. Sorry ts, dat ik uw topic een klein beetje steel, maar dat vroeg ik me ook af...
Lekker vroeg gaan eten en rond bedtijd naar huis gaan. Op zich ben ik niet zo moeilijk om hem eens later op bed te leggen, mits hij dit volhoudt!
Wij beginnen gewoon rond koffietijd in de ochtend. Allemaal wat lekkers en de kinderen later alvast een lekker broodje oid. Dan gaan de kinderen op bed. Kunnen wij ook nog even een fatsoenlijk gesprek hebben. En dan aan het eind van de middag beginnen met het warm eten. Dan zitten we rond 19.30 uur weer in de auto.