Het haren uitspoelen is een kleine ramp voor onze uk, dit vindt ze echt niet leuk (hoe voorzichtig we ook te werk gaan). Met 1 hand de oogjes beschermen en met de ander uitspoelen werkt niet want dan begint ze zo te bewegen dat ze omvalt. En ja, ze heeft echt heel veel haar, dus dat moet wel goed uitgespoeld worden. Nou heb ik wel eens van een soort shampoo beschermklep gehoord waarmee je voorkomt dat water in de oogjes en oortjes loopt. Weet iemand waar ik zoiets kan kopen? Zie ze alleen maar online waarbij de verzendkosten bijna even duur zijn als het ding zelf...
ik heb er nog nooit van gehoord. ik gebruikte altijd een nat washand wat hij dan zelf stevig tegen zijn gezichtje duwde en dan spoelde ik hardop tellend 4 tellen. dan even pauze en dan weer op nieuw. en dat herhaalde ik een paar keer. omdat hij dan wist wat er kwam en er door de washand geen zeep meer over zijn gezicht ging ging het langzaam steeds beter.
oh god ja een washandje, dat deed ik vroeger ook. ga ik ook proberen. Denk dat zo een kap gaat irriteren.. dat ze die eraf trekt
Onze dochter heeft ook wat moeite met haren wassen en kwam van de week die kap tegen bij een babywinkel en dacht nou dit is de uitvinding van het jaar Maar dat bleek het dus niet te zijn want het kapje is namelijk te groot voor Tess (en ze heeft gewoon een normale omvang hoofd) en komt het water dus gewoon alsnog in haar ogen
washandje!!!! Deed ik vroeger ook terwijl als mijn moeder had gezegd dat ik mijn hoofd naar achteren moest houden het waarschijnlijk al een stuk minder erg was geweest. Maak er een spelletje van of ga tellen inderdaad. Hier vind ze het ook niet leuk maar gelukkig nog niet veel haar dus ben ik snel klaar. Tegen die tijd kan ik haar altijd nog achter over leggen in mijn ene arm en dan met de andere snel uitspoelen.
Washandje herken ik ook wel ja is ook een optie. Daarin tegen gebruik ik een gieter.Maar kleine doet het ergste uitspoelen in bad daarna kom ik er achter aan met een gieter.Hoofd naar achter en spoelen maar.
Hier is haren wassen bij de oudste ook een ramp! washandje helpt hier dus echt niet helaas We zitten nu te denken om een duikbril te kopen met snorkel ( om het leuk te maken ) en dat dekt ook meteen de neus af. Hopen dat dat werkt
Hahaha, een duikbril! Wat een idee! Laat je weten of het werkt? Onze frummel vindt het ook een drama!
Inderdaad bij de Prenatal. Een soort schuimrubberactige pet, maar dan met een uitsparing voor de haren. heb er al een paar keer mee in m'n handen gestaan, maar weet niet of het wat is. Tot nu toe neem ik dat halve minuutje drama maar voor lief... Hihi...
Ik heb deze: Bekijk bijlage 91416 Ik denk dat hij wel goed zou werken als... mijn dochter haar hoofdje stil zou houden Dat doet ze dus niet en dan is het effect van het rubbertje ook weg Ik gebruik nu ook de washand en dat gaat prima. Ze vindt het nog steeds niet leuk, maar het is iig geen drama.