Heej meiden , Ik wil jullie graag iets vragen. Welk wasmiddel gebruiken jullie, voor de baby-kleertjes? De 1 zegt dat het niet uit maakt, de ander zegt dat het beter is om een wasmiddel te nemen zonder parfum. Bijvoorbeeld: Neutral etc? Groetjes, Manon
Ik heb altijd gewoon de waspoeder van een euro merk! En de wasverzachter heb ik van Robijn. (de gele is heerlijk, volgens mij heet het zomerfris) Als je kindje er niet goed op reageerd zal ik gewoon neutral gebruiken.
Gewoon waspoeder gebruiken hoor, pas als je kind allegrisch blijkt te zijn, kun je overstappen op Neutral ofzo. Wasverzachter wordt wel afgeraden. In plaats daarvan kun je een scheutje azijn bij het wasmiddel doen, dan wordt het ook zachter.
Ik heb zelf ons eigen wasmiddel altijd gebruikt Robijn. Maar geen wasverzachter. Wij hebben zelf allebei geen allergieen voor wasmiddel dus ik heb daar voor gekozen. Ik zou het alleen niet doen als jullie wel overgevoelig reageren op wasmiddel.De een doet dit en de ander koopt er speciaal neutral voor.
als er geen gevoeligheden bij de ouders voorkomen: gewoon je eigen wasmiddel en wasverzachter (Wij: beide van Albert Heijn ). Anders sta je straks allemaal losse wasjes voor je kindje te draaien en het duurt echt even voordat je met die kleine kleertjes een trommel vol hebt
Persil sensitive en robijn puur en zacht. Hier ga ik de babywasjes mee doen. Deed ik ook bij mijn zoon..
Ik heb altijd met de normale wasmiddel gewassen, maar mijn zoontje bleek allergisch te zijn en uiteindelijk bleek het de wasmiddel te zijn (na eerst alle verzorgingsproducten e.d. uitgesloten te hebben), toen ben ik overgestapt naar neutral en sensitive wasverzachter van Silan. Inmiddels gebruik ik weer de normale wasmiddel.
Eerste wasjes: een wasmiddel sensitive (volgens mij had ik die van ariel) en zonder wasverzachter. Lotte had van de eerste keren kleertjes wel wat uitslag. Huidje heeft nooit kleren gedragen (!) dus heel teer. Nu maakt het niks meer uit. Lotte heeft nooit geen uitslag en m.i. geen gevoelige huid. Reageert overal prima op. Dus alles gaat met gewone wassen mee. Verschillende wasmiddelen (vloeibaar, poeder en soms met vanisch...) en soms ook met wasverzachter. Ik zou dus de eerste wassen met iets neutraals doen en daarna kijken hoe huid van je kindje is. Succes en veel plezier (ja die babykleertjes wassen is best heel leuk)
Maakt idd allemaal nix uit. Je kunt altijd nog overstappen op neutral oid. En die wasverzachter doet het juist zo heerlijk ruiken. Die babies worden al genoeg gepamperd! haha
Ik ben zelf allergisch voor parfum, dus ben begonnen met neutral + de neutral wasverzachter. Na 5 weekjes ben ik voorzichtig eerst zijn sokjes gaan wassen met Ariel wasmiddel. Daar reageerde hij goed op dus kan wat mij betreft nu gewoon met normale poeder de was doen.